Svoje kupce ‘kupuju’ najboljim sirovinama i neodstupanjem od kvalitete

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 01. kolovoz 2017. u 22:01
Više tisuća ljudi obišlo je ponudu na festivalu u Rogoznici/Duško Jaramaz/PIXSELL

Bez obzira na promjene prodajnih kanala zbog novih tehnologija, izlagači tvrde da je za opstanak ključno povjerenje potrošača i dobra priča koja prati proizvod.

Ljetno izdanje festivala poduzetništva, obrta i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska, održano u subotu u Rogoznici, na gradsku je šetnicu i trg privuklo nekoliko tisuća ljudi. Riječ je o drugoj sezoni manifestacije koju je Styria Hrvatska, uz potporu Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika, pokrenula kako bi se diljem zemlje promovirao rad malih i srednjih poduzetnika te u prvi plan postavili rezultati njihove dugogodišnje upornosti i truda.  

Kako smo saznali iz razgovora s nekoliko desetaka izlagača koje smo sreli u Rogoznici, za opstanak na tržištu najvažnije je povjerenje kupaca koje se postiže nepristajanjem na kompromise kada je kvaliteta u pitanju. Svjesni su, kažu, i da se prodajni kanali danas mijenjaju te da treba biti ukorak s tehnologijom, kao i da su ambalaža i dobra priča oko proizvoda jednako tako važni, ali u pozadini svega ipak moraju biti najbolje sirovine bez obzira na vrstu proizvoda. S Korčule su u Rogoznicu pristigli tradicionalni domaći keksi i kolači iza kojih stoji Josipa Barčić i njen slastičarski obrt Škatula. Proizvodnja je, kako je ispričala vlasnica, pokrenuta iz želje da se otvori malo, slatko mjesto u kojem će se ljudi osjećati toplo i ugodno, ali i da se očuva otočna tradicija. 

Čvarci su planuli
"U ponudi imamo kekse s lavandom i one od rogača, tradicionalne klašune, krokante, kremu od limuna, džem od naranče i bruštulane mindele – bademe. Naši se proizvodi kupuju u suvenirnicama i trgovinama diljem Korčule, Trogira i Dubrovnika, pa sve do Zagreba. Sve je ručni rad, a kolačići nose i oznaku hrvatskog otočnog proizvoda.  Također, naše su slastice upakirane u prikladnu škatulicu i mogu biti divan poklon kojim ćete nekoga slatko iznenaditi", dodala je.

Saznali smo i da  su bruštulane mindele, odnosno bademe kuhane sa šećerom još stari Rimljani donosili prijateljima kao dar te da su se na vjenčanjima bacali na mladence kao svojevrstan zalog njihove plodnosti. Krokanti su, pak, nastali kao odgovor na nekadašnju nestašicu bombona, dok su klašuni jedan od najpoznatijih korčulanskih proizvoda koji se poslužuje uz prošek.  Iz Vinkovaca je došao obrt BAK koji na tržište plasira tradicionalne slavonske delicije.

Iako je većina kupaca u Rogoznici tražila pancetu, vlasnik Željko Bak je svima pojasnio da se ipak radi o domaćoj hamburger slanini. Uz to, ponudio je i slavonski kulen, kobasice, čvarke te druge domaće mesne proizvode, pa su se Rogozničani i brojni gosti imali prilike upoznati s dijelom široke palete okusa iz slavonske gastronomske ponude. "Proizvodnjom se bavimo već 18 godina i često odlazimo na sajmove s kojima smo uglavnom zadovoljni", kazao je. 

Pijte mudro
Po stažu se istaknuo i obrt Feroz, čije su proizvode predstavili vlasnici Slavica i Darko Ivančan. Iza njih je 19 godina u proizvodnji i prodaji voćnih vina, prvenstveno kupinova i likera, a u prodaji se koriste svim kanalima.  "Prodajemo od kućnog praga preko interneta pa do sajmova. U Dalmaciji, čini mi se, najbolje prolaze likeri od limuna i naranče, ali i naše poznato kupinovo vino. Iako će već decilitar i pol kupinova vina dnevno ojačati vaš organizam, istovremeno volimo i upozoriti i da ni u čemu ne valja pretjerivati, pa je naš moto Pijte mudro", poručili su.  

Kako to obično biva na festivalima Moje poduzetne Hrvatske, među izlagačima bude značajan broj onih s prirodnom kozmetikom. Rogoznica je tako bila i prilika da se sazna za zanimljivu suradnju dvaju udaljenih krajeva Hrvatske. Naime, Miris prirode obrt je za proizvodnju prirodne kozmetike iz Svete Nedelje pokraj Samobora, a njihovi sapuni na bazi ulja i glicerina udruženi su u poklon pakete s prirodnim spužvama iz jadranskog akvatorija koje izranja i na tržište plasira obrt Aqua Sub iz Brodarice.

"U izradi koristimo ulja poput maslinovog, bademovog, ricinusovog, palminog, kao i različito ljekovito i mirisno bilje, macerate i hidrolate, nerafinirani pčelinji vosak, med te druge pažljivo pomno odabrane sastojke. Postojimo tri godine, a naša su najvažnija tržišta sjever zemlje i posebice Istra. Dosta je popularna naša linija proizvoda namijenjena njezi muškaraca, pa tako imamo sapune, serume za brži rast i veći sjaj brade te još nekoliko proizvoda. Muška kolekcija dolazi i u kombinaciji s jadranskom spužvom, a sastoji se od glicerinskog sapuna s uljem eukaliptusa, kreme za njegu lica na bazi karité i maslaca od kokosa, sve u kombinaciji s eteričnim uljem naranče i mente", pojasnila je vlasnica Ivana Koškanac. 

Imaju i pivski sapun
Obrt Aqua Sub, vlasnice Anite Škugor, s kojim surađuju,čest je gost Moje poduzetne Hrvatske, a u Šibensko-kninskoj ih županiji znaju i kao čuvare tradicije starije od tri stotine godine.  Zajedničkim snagama tako su stvorile mirisan i zanimljiv, a u svakom slučaju i vrlo tražen suvenir i poklon za svaku prigodu.  "Kada sam započinjala bila sam u potrazi za kupcima, a danas oni traže mene", dodala je još na kraju Koškanac. Ivan Milišić i Marija Plavčić iz Šibenika, inače i poslovni i životni partneri, proizvodnjom prirodne kozmetike pod etiketom Sapunoteke bave se već 10 godina. Imaju i pogon za proizvodnju smješten na Tromilji nedaleko od Šibenika, a njihovi su proizvodi prije nekog vremena svoj put pronašli do Italije i Češke.

Kao zanimljivost među proizvodima Sapunoteke, koji obuhvaćaju sapune za lice, kosu, tijelo i ruke, kreme za lice i ruke te pilinge i eterična ulja, ističe se pivski sapun. Ipak, zapravo sve na njihovu štandu plijeni pozornost, kako mirisima, tako i odličnim dizajnom ambalaže.  "Sve su sirovine biljnog porijekla i većinu ih nabavljamo od domaćih proizvođača, a za uspjeh i opstanak na tržištu zaslužni su upornost, dosljednost u kvaliteti i radoznalost. Ambalaža je također rezultat recikliranih materijala, dok je za dizajn zadužen Ivan. U sve je uloženo puno truda i ljubavi, ništa nije testirano na životinjama te je sve ručno rađeno", saznali smo.

'Ništa nije bolja nagrada od zadovoljnih lica sitih ljudi'
Zaljubljenik u gastronomiju i promotor hrvatske tradicionalne kuhinje, poznati hrvatski chef i jedno od rado viđenih lica s televizijskih ekrana kada je u pitanju hrana, Branko Ognjenović, u subotu je u Rogoznici nepca svih prisutnih razveselio s gotovo pet stotina porcija rižota od morskih plodova. Tipično mediteransko jelo skuhao je u sklopu festivala poduzetništva, obrta i OPG-a nazvanog Moja poduzetna Hrvatska, a u gastroshowu  su sudjelovali i poznati rogoznički ugostitelji iz restorana Antonio. Sinergija iskustva i vrijednih ruku rezultirala je time da je sva hrana podijeljena u manje od pola sata, dok je za višesatnu pripremu bilo potrebno oko 15 kilograma plodova mora, odnosno nekoliko vrsta školjki i kozica te oko 15 kilograma riže. Ognjenović je još jednom pokazao da uz kvalitetne namirnice, malo dalmatinskih začina i nešto dobrog bijelog vina nastaje jelo kojeg se ne mogu posramiti ni najbolji restorani. Kako naš renomirani kuhar sam ističe, upravo se zato i priključio festivalu poduzetništva, obrta i OPG-a – da pokaže koliko je bogata i raznolika kulinarska karta Hrvatske. "Želimo da naša misija 'od polja do stola' zaživi u svim dijelovima Hrvatske, a ništa nije bolja nagrada od zadovoljnih lica onih koji našu hranu kušaju. Naravno, morski ugođaj još je dodatni plus koji cijelu priču dodatno oplemenjuje", poručio je u Rogoznici. 

Komentirajte prvi

New Report

Close