Najveće okupljanje domaće industrije tržišnih komunikacija, Dani komunikacija, nedavno su nakon trogodišnje pauze opet održani uživo, u Rovinju. Skupila se sva ovdašnja krema marketinškoga sektora, iskoristivši maksimalno priliku razmijeniti iskustva i stječući nove spoznaje iz predavanja ponajboljih naših i inozemnih eksperata. Dodijeljene su i nagrade za najbolje projekte, u natjecanjima MIXX, Effie i IdejaX. O dosezima ovogodišnjih Dana komunikacija, aktualnostima i trendovima govori Nikola Žinić, član Organizacijskog odbora događaja, glavni kreativni direktor (Chief Creative Officer) agencije Bruketa&Žinić&Grey, te predsjednik žirija natjecanja Young Lions Croatia, koji je naglasio da ga je ‘ponovno oduševilo zajedništvo unutar industrije’.
Dani komunikacija vratili su se nakon tri godine na pravo mjesto, u Rovinj. Iako je bilo oblačno, prošlo je dobro i vedro, kakvi su vaši dojmovi?
Dojmovi su odlični jer Dani komunikacija su još jednom pokazali svoju svrhu kao mjesto okupljanja, druženja i razmjene iskustava i znanja. Bilo je dosta ljudi unatoč ograničenome broju kotizacija zbog pandemije. Imam osjećaj da su ljudi bili jako sretni što su napokon provirili iz svojih ureda i kuća da bi se negdje okupili, svi su bili jako pričljivi, grlili se i ljubili, a meni je bilo baš drago vidjeti neke ljude nakon tri godine i uživo pretresti teme o tome koliko nam se industrija promijenila. Najčešći feedback koji sam čuo bio je da su to najbolji Dani komunikacija dosad. Velika je stvar da smo se ponovno okupili i da ljudi iz industrije ponovno imaju mjesto za učenje, kako od vrhunskih inozemnih predavača, tako i od domaćih igrača koji dijele iskustva s lokalne scene, jer vidim da je to svima jako nedostajalo.
U tom smislu, kakvi vjetrovi pušu u branši danas u Hrvatskoj? Pandemija, čini se, prolazi, kreativnost ne posustaje.
Kreativnost nikada ne posustaje i samo može pomoći da u zahtjevnijim vremenima isplivaš van. Industrija se svakako promijenila, od načina kako radimo, odnosno remote rada koji smo bili prisiljeni implementirati doslovce preko noći, do toga da kao rezultat imamo neke nove trendove poput metaversea. Trenutačno smo još uvijek u fazi fascinacije i promatranja kako neki drugi brendovi u svijetu reagiraju na taj trend, a radi se o zanimljivom teritoriju u koji ćemo se sigurno i mi na lokalnom tržištu uskoro ubaciti i eksperimentirati s njime.
Kreativnost je tu jedina konstanta, što se moglo zaključiti i iz mnogih predavanja na Danima komunikacija, kako je sadržaj i dalje kralj, uz stalno nove alate pomoću kojih komuniciramo. Naša se industrija održala tijekom pandemije i to se vidi iz radova na natjecanjima kao i iz panel rasprava. Naravno da svatko ima svojih izazova, ali moj je opći dojam da smo svi dobro plivali u tim nemirnim vodama pandemije. Teška vremena upravo traže kreativnost i ona je ta koja čini razliku.
Na DK se okupila sva krema domaćeg marketinga i tržišnih komunikacija. Koje su glavne poruke događaja?
Pored sjajnih predavanja koja su konstanta i fokus svih Dana komunikacija, mene je nešto drugo ponovno oduševilo, a to je zajedništvo unutar industrije.
Bez obzira na to koliko smo si žestoka konkurencija u svakodnevnome radu, ta tri dana radimo jedni za druge, dijelimo znanja i iskustva i time naša industrija raste. HURA (Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje) je u tom smislu posebna jer ju krasi njegovanje zajedništva i poštovanja jednih prema drugima.
Što vam se najviše svidjelo, a što ne, ako smijete priznati, na Danima komunikacija?
Najviše su mi se sviđali večernji partyji gdje su si ljudi nakon dugo vremena dali oduška, svi su bili super raspoloženi. Osim toga, ove godine sam više vremena posvetio sadržajima u B dvorani koja je fokusirana na lokalne teme i koja je čitavo vrijeme bila puna, kao i A dvorana s inozemnim predavačima.
Mislim da ćemo sljedećih godina još malo ojačati taj lokalni dio jer ljudi su gladni lokalnih primjera bez obzira na to jesu li oni pozitivni ili negativni, a rasprave su tamo bile zaista zanimljive. Generalno je organizacija bila sjajna, direktorica HURA-e Dunja Ivana Ballon i njezin tim odradili su odličan posao i produkcija je bila besprijekorna. Nije mi se svidjelo vrijeme zbog kojega nismo mogli realizirati planove o programima na otvorenom.
Koliko je danas kreativnost slobodna, u smislu da može do kraja provesti svoju volju i ideju unatoč eventualnim protivljenjima oglašivača?
Kreativnost je uvijek bila slobodna. Nikad nisam krivio oglašivača zato što mi neka ideja ne prolazi, jer ako ona za oglašivača ima smisla i rješava njegov komunikacijski problem, ona će uvijek naći put do realizacije. Nerijetko se od ideja i odustaje jer je provedba zahtjevna pa se ide linijom manjeg otpora, ali za dobre ideje treba biti i uporan.
MIXX Awards Croatia 2022:
Titulom MIXX Awards Croatia 2022 Best in Show powered by Google nagrađen je projekt Poziv Djeda Božićnjaka oglašivača Konzum plus i ZOO agencije.
Proglašeno je i 10 pobjednika kategorija natjecanja:
Hrvatski Telekom i 404, nagrada Brand Awareness Campaign za projekt Virtualni stadion.
Croatia osiguranje i 404 u kategoriji Direct Response and Lead Generation Campaign s projektom Aj ti razvali.
CESI i Señor u kategoriji Cross-Media Integration Campaign s projektom Nije u redu u uredu.
A1 Hrvatska i Real Grupa za projekt ON i kad si OFF u kategoriji Campaign Effectiveness.
U kategoriji Best Branded Content Croatia osiguranje i Bruketa&Žinić&Grey za projekt Jedna briga manje.
Sedmi kontinent produkcija i Bornfight s projektom Zavrti svoj film najbolji u kategoriji Best Website.
Priznanje u kategoriji Best Mobile App dobila je Dnevnik.hr mobilna aplikacija klijenta NOVA TV i agencije COBE.
Croatia film, HRT i Real grupa s projektom Dnevnik velikog Perice u kategoriji Best Social.
Croatia osiguranje i Shape 404 u kategoriji Best Tech & Innovation za projekt LaqoPrevent.
Energia naturalis i Native Ad Studio, Hanza Media u kategoriji Best Publisher Long-Form Native s projektom Smanji račune, upali Sunce!
Effie Awards Croatia 2022:
Dobitnici Grand Prixa i nositelji zlatne nagrade Effie Awards Croatia 2022 Centar za edukaciju i istraživanje (CESI) s primarnom agencijom Señor za projekt Nije u redu u uredu u suradnji s agencijama Human Interaction Company, Outdoor Akzent i 404 agency u kategoriji Engaged Community.
IdejaX 2022:
Grand Prix ove su godine osvojili BBDO Zagreb i Zagrebačka pivovara za projekt Domoljubna Žuja.
Titula agencije godine IdejeX za agenciju BBDO Zagreb, a oglašivači godine su Franck i Zagrebačka pivovara
U skupini kategorija Best on Market dobitnici zlatne IdejeX su:
Zagrebačka pivovara i BBDO Zagreb za projekt Domoljubna Žuja u kategorijama Alkoholna pića i Društvena odgovornost
Franck i Imago Ogilvy za projekt Franck Beestro u kategoriji Bezalkoholna pića
JGL – JADRAN GALENSKI LABORATORIJ i UTORAK s projektom Šta to stavljaš u nos u kategoriji Zdravlje i farmacija
IKEA SEE i BBDO Zagreb s projektom 4 zida u kategoriji Kućanstvo
Franck i Imago Ogilvy s projektom Franck Beestro u kategoriji Društvena odgovornost.
Zlatno priznanje nagrade X u skupini Best of Ad-Making osvojili su:
Croatia osiguranje i Bruketa&Žinić&Grey s projektom Brigometar u kategoriji Digital
Donna Vekić i Bruketa&Žinić&Grey za projekt DNNA u kategoriji Dizajn
Konzum i ZOO agencija s projektom Najljepši Božić je kad smo zajedno u kategoriji Film.
Zlatni su u skupini Best Branding & Rebranding:
Donna Vekić i Bruketa&Žinić&Grey s projektom DNNA kategoriji Branding
Modulee i Señor za projekt Modulee u kategoriji Branding.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu