Sve više zemalja plaća svojim građanima da na posao idu biciklom, nudeći im u zamjenu povećani neoporezivi dio plaće. To je praksa koju već provode vlade različitih zemalja poput Nizozemske, Belgije, Velike Britanije, Danske ili Njemačke.
U mnogim prilikama, urbane rute koje pređe jedna osoba za volanom vozila lako bi se mogle provesti i biciklom, što se u gradovima sa kompliciranim terenom rješava biciklom uz električnu pomoć. Ova praksa, koja je s pandemijom postala sve popularnija, u nekim je zemljama nagrađena ekonomskim poticajima. Praksu plaćanja onih zaposlenika koji na posao idu biciklom pokrenulo je 2014. godine nekoliko europskih vlada s ciljem smanjenja onečišćenja zraka, potrošnje goriva i poboljšanja zdravlja ljudi. Većina programa koje su uspostavile vlade imaju oblik poreznog poticaja, dodajući dodatni iznos vašoj plaći koju primate u obliku neoporezivog mjesečnog dijela. Ti su programi bili toliko uspješni da s godinama nastavljaju rasti.
Belgija je povećala porezni poticaj za putovanje na posao na 0,25 eura po kilometru. Tako bi put od 10 kilometara na posao mogao značiti dodatni prihod od 1200 eura godišnje bez poreza. Nagrada koja ne uključuje i dobrobiti za zdravlje. Ali Belgija nije jedina koja nudi ovu pogodnost za putovanje na posao biciklom. Nizozemska nudi gotovo sličan program, prema Svjetskom gospodarskom forumu, a Velika Britanija ide malo dalje. Britanski biciklisti koji na putu na posao koriste svoje bicikle dobivaju 0,23 eura po kilometru, čemu se dodaje program poticaja za najam bicikla s mogućnošću kupnje i popusta na odjeću te pribor za biciklizam. U slučaju Luksemburga, porezni poticaj je oko 300 eura za kupnju električnog bicikla za odlazak na posao.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.To je odlicna ideja, pod uvjetom da na posao ides kroz sumu, polje ili negdje gdje nema oneciscenja, a kada ides sa biciklom na posao u gradu punom smoga, udišeš više zraka jer radiš intenzivnu vježbu (za razliku od sjedenja u autu) i to radiš na otvorenom, tik uz cestu gdje prolaze zagađivači, pa pošto nisi zaštićen u kabini sa filterima, udišeš direktno smog i udišeš ga više.
Nadalje ako te pokupi auto, motor, drugi bicikl…. na biciklu 1200e ti neće pomoći punoza rehabilitaciju.
Većina gradova, da i 10% ljudi pređe na bicikle, nema adekvatnu infrastrukturu i biciklisticke staze kroy cijeli put od kuće do posla, a radno mjesto vjerovatno nema mjesto(ili dovoljno mjesta) za odložiti sigurno bicikli.
Uključite se u raspravu