Sve više restorana uvodi naknadu za nedolazak ako se gosti ne pojave unatoč rezervaciji. Domaćini se boje financijskog gubitka.
Stol je postavljen, vino je otvoreno i jelo pripremljeno – samo gosti nedostaju. Ugostitelji se plaše ovakvog scenarija, posebno u elitnom sektoru, jer za njih znači nenadoknadiv ekonomski gubitak, javlja njemački Focus.
Prema Njemačkom udruženju hotela i restorana (Dehoga), povećao se broj takozvanih nedolazaka, tj. nepojavljivanje unatoč rezervaciji ili otkazivanja u vrlo kratkom roku, prenosi Fenix-magazin.
Prema riječima Christiana Hellera iz Njemačkog vijeća za bonton, obveza se kompenzira “strahom od bolje opcije”. Ljudi se boje obvezati se i sve opcije drže otvorenima do posljednjeg trenutka.
Kako javlja Focus.de, jedan od restorana koji su uveli ovakvu praksu je restoran “bi:braud“ u Ulmu.
“Sve je uobičajeno da ljudi rezerviraju nekoliko restorana i u kratkom roku odluče: Ići ćemo tamo. Prazni stolovi su posebno neugodni, posebno za restorane s manjim brojem stolova, s posebno kvalitetnim jelovnikom, tj. s visokom cijenom robe, s dugim rokovima rezervacije i nedostatkom gostiju. Nije moguće ustupiti prazan stol drugim gostima”, kaže sommelier Holger Baier.
U restorani “bi:braud” gosti dobivaju informaciju o otkazivanju uz ostale detalje željene rezervacije putem e-pošte. Zbog toga moraju ponovno potvrditi rezervaciju na portalu za rezervacije i priložiti svoju kreditnu karticu.
Osim toga, informacije o naknadama za nepojavljivanje ili kasno otkazivanje pojavljuju se kao skočni prozor prilikom rezervacije. Neki restorani ponovno zovu svoje goste na dan posjeta i pitaju dolaze li. Uz takav osobni razgovor, jednostavno nepojavljivanje postaje teže.
Naknada za nepojavljivanje u restoranu u Ulmu postoji već dvije godine, ali prema Baieru zapravo je naplaćena samo dva puta. “Srećom imamo pouzdane goste”, kaže Holger Baier.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu