Španjolska je u utorak smanjila dopuštenu brzinu vožnje automobilima u gradovima s 50 na 30 kilometara na sat kako bi smanjila broj mrtvih u prometnim nesrećema.
“Manje brzine, više života u gradu”, poruka je pod kojom je Španjolska opća uprava za promet (DGT) uvela novu mjeru.
Vlasnici automobila u velikim gradovima poput Madrida, Barcelone, Bilbaoa i Seville naišli su u utorak na znakove s označenim brojem 30 na prometnicama. Na nekim ulicama gdje uz automobile prolaze pješaci dopuštena brzina je spuštena na 20 kilometara na sat.
“Sve političke stranke podržale su ovu mjeru. Njome će pješačenje i vožnja biciklom biti ugodniji, a više će se koristiti i javni prijevoz”, rekao je Alfonso Gil iz gradske uprave sjevernog grada Bilbaoa.
Kada automobil vozi brzinom od 50 kilometara na sat rizik od smrtnosti pri nesreći je 90 posto, a kada vozi brzinom od 30 kilometara na sat iznosi samo 10 posto, priopćio je DGT.
Carlos Arregui Dalmases, direktor Istraživačkog prometnog institituta iz Zaragoze, kaže kako pješak ima 50-postotnu šansu preživjeti ako ga udari vozilo pri brzini od 50 kilometara na sat. “No imat će pet puta veću šansu za preživjeti ako ga udari vozilo pri brzini od 30 kilometara na sat”, napominje.
Ideja o smanjenju brzine u španjolskim gradovima pojavila se 2010. godine. Od 2013. je uveden pilot projekt u više gradova, koji je potvrdio očekivanja o manje smrtnih slučajeva. Godine 2017. je u baskijskom gradu Irunu, blizu granice s Francuskom, bilo 158 prometnih nesreća, ali bez smrtnih slučajeva.
Europska komisija, izvršno tijelo Europske unije, predložila je plan čiji je cilj imati “0 smrtnih slučajeva u prometnim nesrećama 2050. godine”.
U Španjolskoj je od 2010. do 2019. broj smrtnih slučajeva pao 31 posto, podatak je Europske komisije. U Hrvatskoj je 2019. također bilo 30 posto manje smrtnih slučajeva nego 2010. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu