Sezonski prilagođen promet u maloprodaji eurozone zadržao se i u svibnju na razini prethodnog mjeseca, izračunao je Eurostat.
U EU smanjen je za 0,1 posto u odnosu na travanj kada je bilježio isti postotni rast.
Najviše je na oba područja pao promet u trgovinama prehrambenih proizvoda, pića i duhana, za 0,5 posto u eurozoni i za 0,3 posto u EU.
U eurozoni smanjio se i promet na benzinskim stanicama, za 0,3 posto, dok je u EU zabilježio isti postotni rast.
Među zemljama članicama čijim je podacima Eurostat raspolagao najviše je na mjesečnoj razini pao promet u Sloveniji, za 5,3 posto.
Slijede Luksemburg i Poljska s padom prometa za 4,5 odnosno za 3,7 posto.
U Hrvatskoj je prema Eurostatovim podacima promet u maloprodaji u svibnju pao za 0,1 posto u odnosu na travanj kada je poskočio za 3,4 posto.
Najviše je u svibnju porasla prodaja u Rumunjskoj i Portugalu, za 3,3 odnosno 3,2 posto.
Eurostat nije raspolagao podacima za Belgiju, Češku, Grčku i Italiju.
Smanjena kupnja hrane
Na godišnjoj razini kalendarski prilagođeni promet u maloprodaji eurozone pao je u svibnju za 2,9 posto, kao i u travnju, prema revidiranim Eurostatovim podacima.
U EU smanjen je za tri posto, nakon revidiranog, 3,1-postotnog pada u prethodnom mjesecu.
Najviše je na oba područja u svibnju na godišnjoj razini pao promet u trgovinama prehrambenih proizvoda, pića i duhana, za 3,5 posto na oba područja.
Smanjio se i promet u maloprodaji na benzinskim stanicama, za 2,2 posto u eurozoni i 2,5 posto u EU.
Hrvatska uz Latviju
Među zemljama EU-a čijim je podacima Eurostat raspolagao najviše je u svibnju i na godišnjoj razini pao promet u maloprodaji u Sloveniji, za 13,4 posto.
Slijede Mađarska i Estonija s padom prometa od 12,3 odnosno 9,6 posto.
U Hrvatskoj je u svibnju promet u maloprodaji smanjen za jedan posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, otprilike dvostruko snažnije nego u travnju.
Isti postotni pad bilježila je u svibnju i Latvija, a blizu je i Litva s 1,1-postotnim padom prometa u maloprodaji.
Najviše je pak porasla prodaja u Španjolskoj, za 7,3 posto u odnosu na prošlogodišnji svibanj.
Slijede Cipar i Malta s rastom prodaje od 6,1 odnosno 3,3 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu