Zastupnici u Odboru za okoliš Europskog parlamenta podržali su plan EU-a o zabrani prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035., ali su glasali protiv prijedloga za radikalno smanjenje emisija CO2 unutar ovog desetljeća. Odbor nije podržao prijedlog nekih zakonodavaca da se ide dalje od onoga što je predložila Komisija, piše HAK revija.
EK je zacrtala smanjenje emisije CO2 za 55 posto do 2030. u odnosu na razine iz 2021. godine. Neke interesne skupine zahtijevale su i više, što bi proizvodnju i prodaju dizelaša i benzinaca učinilo neodrživom. Takav potez Odbora će vjerojatno pozdraviti mnogi kupci (i predstavnici autoindustrije, koji su vjerojatno lobirali za ovakvu odluku) jer to znači da cijene novih automobila ne bi trebale pretjerano rasti te da ćemo vjerojatno i dalje kupovati male gradske automobile (koju su nam najpristupačniji) do 2030. godine.
Kombiniranjem električnih automobila i vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem proizvođači automobila vjerojatno će postići tražene ciljeve smanjenja emisija. Odbor je podržao prijedlog za 100-postotno smanjenje emisije CO2 do 2035., što bi onemogućilo prodaju novih vozila na fosilna goriva u bloku od 27 zemalja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Baš me zanima kako će to prihvatiti potrošači ako ne padne cijena i ako ne riješe nepraktičnosti…Htjeli su isto tako i ugasiti nuklearke,koristiti sjeverni tok pa ništa od toga..Milion je problema u ovom planu
Uključite se u raspravu