Njemački ministar prometa Andreas Scheuer predstavio je u Berlinu plan o mreži superbrzih željezničkih linija među europskim gradovima, čiju bi uspostavu financijski trebala poduprijeti i Europska unija. Scheuer bi zapravo oživio „Trans-Europ-Express“, predlažući da se kombinacijom superbrzih i noćnih vlakova ponovo otvori željeznička veza među velikim gradovima u zapadnoj Europi, zatvorena 1987. godine, piše Die Zeit.
U prvoj fazi „Trans-Europ-Express“ (TEE) povezao bi Berlin i Barcelonu preko Lyona, uz predviđeno trajanje putovanja od 13 sati. Mreža bi uključivala i izravne veze između Amsterdama i Rima, te između Pariza i Varšave. Prva faza plana ne bi zahtijevala značajna poboljšanja infrastrukture. Druga faza povezala bi južnu Njemačku s odredištima u istočnoj i južnoj Europi i sa skandinavskim gradovima, a uključivala bi dovršetak velikih željezničkih projekata, kazao je njemački ministar.
Naveo je primjere projekta gradnje željezničkog čvorišta Stuttgart 21, gradnju tunela ispod Baltičkog mora koji bi povezao Njemačku i Dansku i tunela Brenner Base u Alpama, na granici Austrije i Italije. Mreža bi trebala biti uspostavljena do 2025. godine, a njemački ministar predlaže Europskoj uniji da kreira programe za finaciranje kako bi željezničkim kompanijama olakšala ulaganja i nabavu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu