Europska komisija predstavila je oznake popravljivosti tj. repair score za mobitele i tablete. To je prva kategorija proizvoda koja će od sredine 2025. nositi tu oznaku u cijeloj EU.
Potrošač će tako pri kupnji znati koliko je lako popraviti proizvod u slučaju kvara. Oznaka popravljivosti ili tzv. repair score razvijena je prema francuskom primjeru i odražava dostupnost rezervnih dijelova, cijenu rezervnih dijelova te dostupnost servisa.
“Potrošač će prilikom kupnje moći odabrati proizvod koji se lakše popravi, a proizvođači će se početi natjecati tko će proizvesti kvalitetniji proizvod. Do sada su nam prodavali mačka u vreći i silili nas da stalno kupujemo nove aparate”, kaže hrvatska europarlamantarka Biljana Borzan i nadodaje kako je njezino istraživanje pokazalo kako se i u Hrvatskoj oni najčešće kvare.
“Čak 94 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje te su im trajnost i dostupnost popravka najvažniji faktori pri kupovini.
U slučaju kvarenja čak 81 posto građana je kupilo novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ, a 90 posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja. Ovom oznakom moći ćemo lakše odabrati najkvalitetniji model”, smatra Biljana Borzan koja je glavna autorica i pregovaračica Europskog parlamenta za novi zakon o osnaživanju potrošača. Upravo u tom zakonu je osigurala da prije kupnje moramo biti informirani o mogućnostima popravka.
“Dok čekamo oznaku popravljivosti za sve proizvode, trgovci će morati informirati potrošača u trenutku kupnje o dostupnosti i cijeni rezervnih dijelova te dostupnosti servisa i uputa o popravku. To će vrijediti za sve proizvode na tržištu”, objašnjava Biljana Borzan.