Kako se predizborna kampanja za rujanske parlamentarne izbore bude zahuktavala, tako će sve izraženije postati pitanje višegodišnjih nedovoljnih ulaganja u infrastrukturu zbog čega ceste, pruge, mostovi i luke u Njemačkoj vape za obnovom. Kako piše Deutsche Welle, već godinama domaći i strani ekonomisti upozoravaju vladu u Berlinu da nedovoljno ulaže u infrastrukturu zbog politike uravnoteženog proračuna.
Pad za četiri mjesta
U izvješću o globalnoj konkurentnosti za 2019. Svjetskog ekonomskog foruma, Njemačka je pala s treće na sedmu poziciju, upravo zbog problema s prometnom infrastrukturom. Njemačka mreža autocesta i željezničkih pruga preopterećena je volumenom svakodnevnog prometa. U blizini velikih gradova zastoji na autocestama te kašnjenja vlakova postali su uobičajena rutina. Ukoliko se nešto ne učini u idućim godinama, situacija će postati još gora.
Istraživanje poslovnog lista Handelsblatt pokazuje da će se broj putnika do 2030. povećati za 4 posto u odnosu na razine iz 2017. dok će volumen teretnog prijevoza skočiti zapanjujućih 25 posto. Potrebu donošenja velikog plana obnove poput 2 bilijuna dolara vrijednog infrastrukturnog plana američkog predsjednika Joea Bidena pokazuju i podaci o stanju željezničke infrastrukture. Od 25.000 željezničkih mostova u Njemačkoj, njih čak 11.000 starije je od stotinu godina. Oko 4 posto mostova u nezadovoljavajućem je stanju i u njihovu obnovu trebalo bi uložiti 7,3 milijarde eura, pokazuje ovogodišnje izvješće portala Behörden Spiegel koji se poziva na vladine podatke. U travnju su vlada i Deutsche Bahn objavili sporazum o potpunoj ili djelomičnoj obnovi 2000 mostova. U to će biti uloženo oko 9 milijardi eura, a radovi bi trebali biti gotovi do 2029. godine.
Nedovoljno novca
Loše stanje je i na plovnim putevima. Savezna uprava unutarnje plovidbe tvrdi da joj godišnje u proračunu nedostaje 200 milijuna eura za nužno održavanje plovnih rijeka i kanala. Problematična je i digitalna infrastruktura. Unatoč statusu jedne od najrazvijenih država svijeta, spora internetska veza realnost je u nekim dijelovima Njemačke. Stoga su početkom godine telekomunikacijske kompanije Deutsche Telekom i Telefonica/O2 najavile suradnju u eliminiranju nekoliko stotina “sivih točaka”, područja gdje korisnici imaju ograničeni pristup internetu.
Ovom suradnjom cijela bi zemlja bila pokrivena 4G signalom do kraja ove godine. Deutsche Telekom u ožujku je objavio kako trenutno pruža pristup 5G mreži na 80 posto teritorija Njemačke, a do kraja godine povećat će ga na 90 posto. Sve ove probleme vlada pokušava djelomično ublažiti Saveznim planom za prometnu infrastrukturu. Njime bi se u idućih 10 do 15 godina u obnovu cesta, pruga i plovnih puteva uložilo 270 milijardi eura. K tome, učinkovitost željezničkog prijevoza trebala bi se povećati za 35 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu