Incom, najveći slovenski proizvođač sladoleda, želi pored svoje tvornice sladoleda u Ajdovščini izgraditi jednako veliku tvornicu čokolade. Čokoladu proizvode već i sada, prvo su se pojavile u Lidlu u Češkoj, zatim u Lidlu u Slovačkoj, a od 1. prosinca i na policama Lidla u Sloveniji.
Nakon toga slijedi ponuda njihove čokolade na policama Lidla u svim ostalim europskim zemljama, pišu Finance. Prvo su počeli proizvoditi čokoladne figurice junaka dječje crtane serije Paw Patrol, a slijede Peppa Pig, Spužva Bob i Transformers.
“Imamo velike ambicije. Sljedeće godine ostvarit ćemo više od 80 milijuna eura prihoda od prodaje sladoleda, a najmanje milijun eura od prodaje čokolade. Ali ovo je početak.
Plan je izgraditi barem još jednu tvornicu čokolade ovdje u Ajdovščini uz našu tvornicu sladoleda koja ima gotovo 20.000 četvornih metara natkrivenih površina”, kaže Boštjan Jerončič, direktor Incoma, dodajući da za to imaju zemljiše.
Prodaja u trgovačkim lancima
“Trebalo nam je 18 godina poslovanja da bi generirali 80 milijuna eura prihoda od prodaje sladoleda – ako počnemo računati od trenutka kada se Incom preselio u novu poslovnu zgradu, odnosno 2003. Vjerujemo da će naš razvoj s čokoladom biti mnogo brži,” objašnjava Jerončič. Incom, koji ima nešto manje od 500 radnika, uspješno posluje i u korona krizi.
“U Europi, koja je naše najveće tržište, prodaja sladoleda ove godine raste između jedan i dva posto. Prihodi će se nam se povećati za 11 posto, na 73 milijuna eura, a dobit će ostati na prošlogodišnjih četiri milijuna eura zbog većih troškova povezanih s koronom.
Naši kupci su trgovački lanci, a ove godine pokazalo se da prodaja u trgovačkim lancima nije pala, kao što je to bio slučaj u ugostiteljskom i hotelskom dijelu tržišta”, kaže sugovornik slovenskog lista. “Sljedeće godine planiramo više od 81 milijun eura prihoda i 5,5 milijuna eura neto dobiti”, predviđa Boštjan Jerončič.
U prosjeku Incom u svijet svakodnevno pošalje 2,5 milijuna komada sladoleda, a proizvedi čak 620 različitih vrsta. Izvoze ga na više od 40 tržišta, a najvažnija su u Europi, no njihov se sladoled prodaje i u Australiji, Novom Zelandu, SAD-u i Kini.
Za sladolede 2000 t čokolade
Tome sada žele dodati čokoladu za koju su se odlučili jer ne žele biti ovisni o jednom segmentu proizvodnje.
“Čokolada je posebno pogodna za nas jer imamo prilično iskustva s njezinom proizvodnjom. Godišnje proizvedemo dvije tisuće tona za svoje sladolede. Drugi razlog je taj što želimo biti aktivniji i zimi – kada završi sezona sladoleda u Europi odnosno u području umjerene klime, započinje sezona čokolade”, objašnjava Jerončič, dodajući da bi do 2027. tržište čokolade u Europi trebalo godišnje rasti za četiri posto.
Ove su godine u proširenje proizvodnje čokolade uložili 1,5 milijuna eura i zaposlili deset novih radnika. Povećani su kapaciteti kako bi mogli godišnje proizvesti pet tisuća tona čokolade, od čega je 40 posto potrebno za proizvodnju sladoleda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu