EU želi izjednačiti klasični i online šoping

Autor: Poslovni dnevnik , 05. listopad 2020. u 22:00
U Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje preko interneta/DINO STANIN/PIXSELL

Skupa ili nedostupna dostava potrošačima ostaje jedan od ključnih problema pri online kupovini.

Posljednja europska direktiva o poslovanju putem interneta usvojena je prije čak 20 godina i uskoro bi napokon mogla biti osuvremenjena s posebnim naglaskom na online kupnju, koja je u međuvremenu buknula na globalnom trgovačkom tržištu.

‘Osvježavanje’ propisa

Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača u Europskom parlamentu ovih je dana usvojio zakonodavnu inicijativu za donošenje Akta o digitalnim uslugama, a cilj je “svježa” zakonska regulativa koja bi unaprijedila prava potrošača na internetu i defacto izjednačila njihov status s onim kakav imaju kada su kupci u klasičnim trgovinama.

71

posto građana Europske unije kupuje online

Najavljeno je kako će zastupnici Europskog parlament o ovoj inicijativi glasovati na plenarnoj sjednici od 19. do 22. listopada, a komentirala ju je i hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan.

“U Europskoj uniji više od 71 posto građana kupuje preko interneta. Prema zadnjim podacima u Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje online, ali tek 17 posto iz druge države članice. Ljudi se i dalje boje kupovati online, pogotovo prekogranično. Cilj je ovog dokumenta postaviti temelje za izjednačavanje prava potrošača na internetu s onima koja imaju kad kupuju u običnim trgovinama“, objasnila je Borzan.

Dodaje kako skupa ili nedostupna dostava ostaje jedan od ključnih problema pri online kupovini. Problemi se, kaže, pojavljuju i kada kupci kupuju preko velikih posredničkih platformi pri čemu nije jasno regulirano tko je odgovoran, platforma ili trgovac, a sve na štetu potrošača.

Veća odgovornost

“Stav Odbora za zaštitu potrošača je da platforme trebaju snositi veću odgovornost oko toga kome dozvoljavaju prodaju preko njihovih stranica“, objašnjava europarlamentarka Borzan.

Komentirajte prvi

New Report

Close