To odgovara dodatnoj potražnji od 13 posto ukupne električne energije koja se danas proizvodi u Europskoj uniji, navodi se u studiji konzultantske tvrtke PwC, koja je izračune izradila zajedno s Institutom Fraunhofer za istraživanje sustava i inovacija.
Deset teravatsati odgovara godišnjoj potražnji oko 500.000 kućanstava s godišnjom potrošnjom od po 20.000 kilovatsati.
Očekuje se da će do 2040. svi novoregistrirani automobili i kamioni u EU biti baterijska električna vozila ili pogonjeni vodikom i gorivim ćelijama. Očekuje se da će do tada 70 posto automobila i 65 posto kamiona na cestama još uvijek za pogonsko gorivo koristiti benzin ili dizel.
Proći će, dakle, još podosta vremena prije nego što ćemo u voznom parku vidjeti pretežno električna vozila i da ona istisnu motore s unutarnjim izgaranjem iz fokusa javnosti, rekao je stručnjak PwC-a za industriju Philipp Rose.
Međutim, budući da vlasnici starijih vozila obično manje voze svoje automobile od onih s novijim vozilima, izravne emisije ugljičnog dioksida (CO2) na cestama vjerojatno će biti upola manje do 2040. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu