Hrvatski projektni tim sudjelovao je u EU projektu “Uključivanje za zapošljavanje”

Autor: Poslovni.hr , 10. srpanj 2015. u 14:13
Foto: Thinkstock

Projekt u vrijednosti od 5 000 000 EUR proveden je u sklopu kohezijske politike 2007-2013 – Operativni program II – Osnaživanje ljudi za više radnih mjesta i bolju kvalitetu života.

U četvrtak, 25. lipnja 2015., završio je ESF projekt na Malti pod nazivom "Uključivanje za zapošljavanje". Projekt u vrijednosti od 5 000 000 EUR proveden je u sklopu kohezijske politike 2007-2013 – Operativni program II – Osnaživanje ljudi za više radnih mjesta i bolju kvalitetu života. Već samo ime projekta „Uključivanje za zapošljavanje“ govori o njegovoj svrsi – a ona je uključiti mlade u tržište rada. Poseban fokus stavljen je na učenike s oštećenjima i poteškoćama u učenju; njihov napredak prema višim razinama strukovnog obrazovanja i, na kraju, ulazak u radni odnos.

Doprinos hrvatskih stručnjaka obrazovnom sustavu na Malti

Za provedbu projekta okupljen je tim stručnjaka iz Europe: BFI – austrijski institut za poticanje zapošljavanja, BBRZ – austrijski centar za strukovno obrazovanje i rehabilitaciju, WIFI WKO – Insitut Austrijske gospodarske komore za poticanje gospodarstva i WIFI d.o.o. iz Hrvatske. WIFI d.o.o. imao je na ovom projektu ulogu tima za projektni menadžment. Za taj rad WIFI d.o.o. je okupio preko 300 stručnjaka iz Srbije, Hrvatske, Austrije, Njemačke i Engleske. Od toga, 80 stručnjaka bilo je iz Hrvatske. Njihova zaduženja bila su pisanje kurikuluma prema Europskom kvalifikacijskom okviru i popratnih nastavnih materijala iz sljedećih područja: Agronomija, Kemija i znanost, Pomorstvo, Strojarstvo, Frizerstvo, Ljepota i zdravlje, Zdravstvo i socijalna skrb i Građevina. Ostale aktivnosti WIFI d.o.o.-a su uključivale: uključivanje novih metologija i alata za evaluaciju studenata, izradu novih digitalno koncipiranih materijala i sredstava za efikasnije i motivirajuće prenošenje znanja.

Integracija ranjivih skupina u obrazovanje i svijet rada

Malteška visoka škola za umjetnost, znanost i tehnologiju (MCAST) bila je nositelj ovog projekta. MCAST je vodeći je pružatelj usluga vezanih uz stukovno obrazovanje na Malti koji broji 5 tisuća redovnih i 4 tisuće izvanrednih studenata. Provedbom ovog projekta MCAST i svi partneri na projektu doprinjeli su integraciji ranjivih skupina u strukovno obrazovanje te njihovom zadržavanju i napretku u obrazovnom sustavu. Utjecali su na promociju inkluzivnog društva, razvili inovativne i učinkovite metodologije u strukovnom obrazovanju i pomogli stvoriti bolje kvalificiranu radnu snagu. Pružena je obuka nastavnicima za rad s ugroženim skupinama, odnosno kvalitetan uvid u ​​teorijske i praktične aspekte problema inkluzije učenika s tjelesnim i intelektualnim teškoćama.

Zabavan i individualiziran sadržaj kao ključni motivacijski faktor za učenike

U sklopu projekta redizajnirani su nastavni planovi i sadržaji 49 obrazovnih programa iz 12 područja strukovnog obrazovanja, usavršeni su nastavnici te razvijeni materijali za nastavnike i učenike. Dizajn i re- dizajniran nastavnih programa proveden je kroz inovativno „embedded” učenje i putem metodologije univerzalnog dizajna za učenje (UDL). „Embedded“ učenje je novitet u strukovnom obrazovanju. To je metoda pri kojoj se bazične vještine (matematika, engleski, malteški, informacijske tehnologije, znanost i osobni razvoj) adaptiraju za svaki pojedini smjer u strukovnom obrazovanju poput frizerstva, umjetnosti i dizajna, elektrotehnike itd. Na taj su način učenicima približena apstraktna znanja koja sada mogu iskusiti u praksi, na „domaćem terenu“. UDL je metodologija koja pomaže odgovoriti na izazove različitosti pomoću fleksibilnih nastavnih materijala, tehnika i strategija koje omogućuju nastavnicima zadovoljiti potrebe različitih učenika. Za učenike, to znači učenje iz razigranih materijala koji su sadržajno bogati, a vizualno lako čitljivi i bliski učeniku.

Prilagođena oprema koja omogućuje napredak svim učenicima

Uz redizajn materijala, nabavljena je i velika količina opreme za odgovore na sve veće zahtjeve učenika. Tako da danas MCAST ima knjižnicu gdje učenici mogu pronaći stotine novih knjiga dostupnih u svom području. Za učenike s određenim lakšim ili težim poteškoćama u učenju nabavljena je specijalizirana oprema za višenamjenske sobe. Učenici s tjelesnim i intelektualnim poteškoćama dobili su tako pristup velikim tastaturama, slušalicama, interaktivnim bijelim pločama, čitajućim olovkama, raznim softverima, velikim monitorima za slabovidne učenike i stolovima s podesivom visinom posebno za učenike u invalidskim kolicima.

Komentirajte prvi

New Report

Close