EU može sufinancirati do 85% Pelješkog mosta

Autor: Darko Bičak , 29. travanj 2016. u 11:09
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Pruga od Rijeke do Mađarske je prioritetan projekt, kako za samu Hrvatsku, tako i za Europsku uniju.

Europska povjerenica za transport, Slovenka Violeta Bulc, komentirala je mogućnost financiranja infrastrukturnih projekta u Hrvatskoj iz EU fondova. 

Kako vidite perspektivu Jadransko Jonske autoceste?
To je važan projekt za povezivanje zemalja i regija uz jadransku i jonsku obalu. Međutim, potrebno je vrijeme kako bi se projekt kvalitetno napravio. Prije svega je nužno prepoznati najbolju trasu i procijeniti mogućnosti financiranja, prije svega financijske sposobnosti samih država kroz koje autocesta prolazi.

Koliko je realan projekt nizinske pruge Budimpešta – Rijeka?
Ovo je važan dio mediteranske prometne mreže na koridoru 10-T. To ga čini prioritetom, kako za samu Hrvatsku, tako i za Europsku uniju. Posebno se prioritetnim smatra spoj pruge od Koprivnice do mađarske granice, a što je projekt koji je trenutno u procesu evaluacija za financiranje iz EU fondova. 

Da li je Europska unija spremna, i ako jest,  u kojem udjelu, sudjelovati u financiraju Pelješkog mosta?
Prema mojim saznanjima, projekt je uključen u Operativni program za promet u okviru EU Strukturnog i Investicijskog fonda (ESI Funds) za razdoblje 2014.-2020. To znači da je Komisija u načelu prihvatila da će ovaj projekt podržati sa ESI fondovima. Maksimalni udio sufinaciranja koji ESI može ponuditi u prometnim projektima je do 85 posto investicije. U svakom slučaju, kad hrvatska strana podnese konačni zahtjev za financiranje, odlučit će se o veličini učešća Unije u tom projektu. 

Kada očekujete da bi mogao zaživjeti projekt cestovnog koridora 5c, Osijek – Ploče, preko BiH?
Ovaj bivši paneuropski koridor sada je dio proširenog EU koridora 10-T koji povezuje Bliski istok i Mediteran. Kao takav, od zemalja kroz koje prolazi se ne očekuje da, bilo u svom cestovnom ili željezničkom dijelu, bude završen do 2030. godine.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Znači, bit će za stupove , nosače….a ostatak mosta će stajati ….

A za 35% tog iznosa bi mogli izgraditi podvodni tunel i ne nagrditi okoliš! Postoji i firma u RH koja ima tu tehnologiju izgradnje…. Manja lova, manje bi se drpilo! Ne paše!


Ključna je riječ "do" – do 85% znači da u praksi to može biti i 20%

dajte malo optimizma kolega, nego koja firma će graditi most? To je pitanje zbog pozicioniranja u dionicu.

Ključna je riječ “do” – do 85% znači da u praksi to može biti i 20%

New Report

Close