Europska povjerenica za transport, Slovenka Violeta Bulc, komentirala je mogućnost financiranja infrastrukturnih projekta u Hrvatskoj iz EU fondova.
Kako vidite perspektivu Jadransko Jonske autoceste?
To je važan projekt za povezivanje zemalja i regija uz jadransku i jonsku obalu. Međutim, potrebno je vrijeme kako bi se projekt kvalitetno napravio. Prije svega je nužno prepoznati najbolju trasu i procijeniti mogućnosti financiranja, prije svega financijske sposobnosti samih država kroz koje autocesta prolazi.
Koliko je realan projekt nizinske pruge Budimpešta – Rijeka?
Ovo je važan dio mediteranske prometne mreže na koridoru 10-T. To ga čini prioritetom, kako za samu Hrvatsku, tako i za Europsku uniju. Posebno se prioritetnim smatra spoj pruge od Koprivnice do mađarske granice, a što je projekt koji je trenutno u procesu evaluacija za financiranje iz EU fondova.
Da li je Europska unija spremna, i ako jest, u kojem udjelu, sudjelovati u financiraju Pelješkog mosta?
Prema mojim saznanjima, projekt je uključen u Operativni program za promet u okviru EU Strukturnog i Investicijskog fonda (ESI Funds) za razdoblje 2014.-2020. To znači da je Komisija u načelu prihvatila da će ovaj projekt podržati sa ESI fondovima. Maksimalni udio sufinaciranja koji ESI može ponuditi u prometnim projektima je do 85 posto investicije. U svakom slučaju, kad hrvatska strana podnese konačni zahtjev za financiranje, odlučit će se o veličini učešća Unije u tom projektu.
Kada očekujete da bi mogao zaživjeti projekt cestovnog koridora 5c, Osijek – Ploče, preko BiH?
Ovaj bivši paneuropski koridor sada je dio proširenog EU koridora 10-T koji povezuje Bliski istok i Mediteran. Kao takav, od zemalja kroz koje prolazi se ne očekuje da, bilo u svom cestovnom ili željezničkom dijelu, bude završen do 2030. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Znači, bit će za stupove , nosače….a ostatak mosta će stajati ….
A za 35% tog iznosa bi mogli izgraditi podvodni tunel i ne nagrditi okoliš! Postoji i firma u RH koja ima tu tehnologiju izgradnje…. Manja lova, manje bi se drpilo! Ne paše!
Ključna je riječ "do" – do 85% znači da u praksi to može biti i 20%
dajte malo optimizma kolega, nego koja firma će graditi most? To je pitanje zbog pozicioniranja u dionicu.
Ključna je riječ “do” – do 85% znači da u praksi to može biti i 20%
Uključite se u raspravu