Elektrifikacija vozila, ubrzan razvoj novih tehnologija, nove navike i digitalizacija imaju važnu ulogu u transformaciji auto industrije. Na nedavno održanoj konferenciji Tokić Grupe T1MEETUP moglo se čuti kako je, uz zdravstvo, servisiranje vozila djelatnost koja najviše zaostaje u području digitalizacije.
Stoga se, složili su se okupljeni međunarodni eksperti, sve veći naglasak stavlja na ispravnu i kvalitetnu edukaciju svih stručnjaka za popravke vozila. Umrežavanje, kontinuirano obrazovanje i opremanje radionica ključ su, ne samo razvoja malih servisera, već i cijele industrije i usklađenosti s međunarodnim propisima.
Isto su tako i vlasnici vozila u prosjeku sve zahtjevniji i traže vrhunsku uslugu te dostupnost, a s digitalizacijom vozila, očekuju i jednako tako napredne servise i servisere. U budućnosti, s napretkom tehnologije, istaknuo je Warren Espinoza, izvršni direktor ATR Internationala, tradicionalne radionice i servisni centri koji se opreme odgovarajućom tehnologijom i redovito educiraju svoje stručnjake, imat će ključnu ulogu u sustavu održavanja i popravka vozila.
Stoga je i Tokić, kao vodeći regionalni trgovac auto dijelovima, upravo edukaciju definirao kao strateško usmjerenje u svom razvoju, računajući kako uz samu Tokić Grupu, nužno trebaju rasti i njezini partneri. Tokić edukacijski centar – TEC osnovan je 2014. i omogućuje kontinuirano obrazovanje i usavršavanje serviserima, partnerima i svima koji su željni najnovijih spoznaja u održavanju vozila.
Putem TEC-a, čiji je kurikulum certificirala i Obrtnička komora Dortmund, dosad je više od tisuću profesionalnih i amaterskih automehaničara i autoelektričara podiglo svoja znanja na višu razinu. Odnedavno, na raspolaganju im je i seminar za održavanje električnih i hibridnih vozila i to na jedinstvenom simulatoru, ali i pravim vozilima.
Europska regulativa naime propisuje da električna i hibridna vozila ne mogu biti servisirana u radionicama koje nisu opremljene adekvatnim alatima i osobljem educiranim kako na ispravan i siguran način isključiti visokonaponske sklopove.
Iako ti propisi u Hrvatskoj još nisu zaživjeli, TEC u suradnji sa ZIRS Učilištem – Ustanovom za obrazovanje odraslih, provodi edukaciju rađenu za profil stručnjaka za električna vozila, ujedno i verificiranu od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja RH. Višednevni seminar, uz iskusne predavače i teorijski dio nastave, uključuje i praktični rad s najnaprednijim simulatorom u Hrvatskoj.
„Naš seminar, koji je u skladu s EU normama i napravljen upravo za edukaciju tehničara za visoki napon odlučili smo zakonski verificirati, odnosno spojiti EU i naše propise i u tome je naš pionirski pothvat. A praktički smo stvorili i novi profil dopunskog zanimanja – kvalifikacije koja do sada kod nas nije niti postojala. Svaka radionica koja želi provoditi radove na električnim i hibridnim vozilima trebala bi imati barem jednog djelatnika koji će završiti ovakav tečaj i dobiti priznatu diplomu.
Tako je zakonski i pravno osigurana kao odgovorni subjekt koji ima stručno osposobljene djelatnike, pa ne podliježe sankciji ili kazni u slučaju inspekcije. Tokić time postaje prva kompanija koja uvodi suvremene europske standarde u strukovno usavršavanje radionica i obrazovnih ustanova“, rekao je Hrvoje Ivančević, predavač i voditelj Tokić edukacijskog centra s dugogodišnjim iskustvom u ovlaštenim servisima.
Edukacija kao jedna od strateških smjernica nadilazi sam edukacijski centar (TEC) i prožimlje cijelu Tokić Grupu. Potvrđuje to i najnovije partnerstvo s IEDC-Bled School of Management, gdje je Tokić Grupa odnedavno nositelj Katedre za kreativnost i inovativnost.
Baš kao i dugogodišnja suradnja s Njemačko-hrvatskom industrijskom i trgovinskom komorom – AHK kroz program „Dualnog obrazovanja“, putem kojeg učenike strukovnih škola vodi kroz prošireni praktični dio nastave koji spaja s teorijom. Predstavnici AHK su nedavno s delegacijom njemačkih gospodarstvenika posjetili središnjicu Tokića i TEC gdje su gosti ostali ugodno iznenađeni ekspanzijom tvrtke i kulturom koja naglasak stavlja na razvoj svakog zaposlenika.
Svaki „tokićevac“ usmjerava se na svoj prirodni razvoj unutar kompanije, bilo kroz interne edukacije ili formalno obrazovanje. U skladu je to s konceptom cjeloživotnog učenja, ali i KAIZEN-poslovne filozofije, koju Tokić Grupa uspješno provodi već nekoliko godina.
Riječ je o konceptu odmjerenog, ali svakodnevnog napretka koji dugoročno generira velike pomake, a koji nekim (često automobilskim) kompanijama već desetljećima donosi kontinuirani rast.
Uz takav pristup razvoju, u Tokiću vole reći kako se često igraju novim tehnologijama, koje će, iako interno razvijene, uskoro biti korisne i partnerima. Taj zajednički proces digitalizacije poslovanja u kojemu Tokić Grupa podržava svoje partnere, omogućit će ljudima da svoja znanja i kvalitete upotrijebe tamo gdje su najpotrebniji, a „strojevima“ prepuste repetitivne poslove.
U autoindustriji budućnosti, vjeruju u Tokić Grupi, čovjek će i dalje biti u središtu, jer inovacija i kreativnost potječu upravo od njega, dok će znanje i stalni razvoj biti glavne valute u tvrtkama, kako prema kupcima i partnerima, tako i prema potencijalnim zaposlenicima.