30 godina zajedničkog EU tržišta
Intervju

‘Želimo da naši hoteli postanu prepoznatljiv luksuzni brend gostima iz cijelog svijeta’

Zoran Pejović, glavni izvršni direktor za transformaciju poslovanja u Lošinj Hotels&Villas (LH&V).

PD VL native tim
28. svibanj 2023. u 22:00
Zoran Pejović/PD

Hotel Bellevue nedavno je postao prvi hrvatski član prestižnog brenda hotela Preferred Hotels & Resorts. Što će mu to članstvo donijeti te u kojem smjeru ide transformacija lošinjske hotelske kuće razgovarali smo sa Zoranom Pejovićem, glavnim izvršnim direktorom za transformaciju poslovanja u Lošinj Hotels&Villas (LH&V).

Nakon razvoja nekih od najluksuznijih projekata u hotelijerstvu u Hrvatskoj imenovani ste za šefa transformacije Jadrankinih hotela. Što je vaš zadatak i koji su vam ciljevi?

Kao Chief Transformation Officer, moj primarni zadatak je upravljati promjenama unutar naše organizacije kako bismo poboljšali performanse i ostvarili dugoročne ciljeve. To uključuje strateško pozicioniranje naše tvrtke, točnije globalno pozicioniranje pojedinačnih hotela, optimizaciju poslovnih procesa, rad na prelasku iz uslužne u industriju iskustava, te inovacije u smislu proizvoda i usluga.

Naši ciljevi su usmjereni na daljnji razvoj luksuznog segmenta, širenje na međunarodno tržište, povećanje kvalitete naših usluga i postizanje održivog poslovanja.

Neke stvari smo već i konkretizirali. Tako je upravo ovih dana naš Hotel Bellevue postao prvi hotel u Hrvatskoj član prestižnog brenda hotela Preferred Hotels & Resorts. Uskoro ćemo imati i neke novosti po pitanju naše perjanice, Boutique Hotela Alhambra, a do kraja mjeseca ćemo vjerujem objaviti i vijest o tome da će naša hotelska kuća sljedeće godine ugostiti jedan od najznačajnijih sajmova luksuznog ugostiteljstva u Europi. Sve su to akcije usmjerene s ciljem boljeg destinacijskog pozicioniranja Lošinja, ali i razvoja samopouzdanja nas samih u dijelu spoznaje koliko je proizvod kojim raspolažemo zaista globalno konkurentan.

Ulazak u Preferred Hotels & Resorts jedan je od koraka u transformaciji kompanije. Zašto ste odabrali baš taj lanac, zašto nezavisni lanac, a ne neki Hilton ili slično?

Preferred Hotels & Resorts je najveći nezavisni lanac luksuznih hotela na svijetu i pruža nam priliku za izgradnju jakog brenda i snažne međunarodne prisutnosti. Ovaj lanac nudi fleksibilnost i slobodu u upravljanju našim hotelima, dok istovremeno pruža pristup globalnoj mreži distribucije i marketinških resursa. Neki od najprestižnijih svjetskih hotela su članovi Preferred Hotels & Resorts, što nam omogućuje suradnju s vrhunskim brendovima u industriji, a istovremeno zadržavamo naš jedinstveni identitet. Da pojasnim samo malo. Preferred Hotels & Resorts je takozvani “soft brand”, što znači da se ne moramo pridržavati strogih standarda tradicionalnih lanaca hotela, što nam pak omogućuje veću slobodu u vođenju poslovanja, pozicioniranja, komunikacija, ali i agilnosti u slučaju nekih naglih globalnih ili regionalnih promjena.

Vašim čitateljima može biti interesantno, pa ću još dalje pojasniti. Postoje dvije glavne vrste hotelskih soft brendova: dobrovoljni lanci i korporativni lanci soft brendova. Dobrovoljni lanci, poput Leading Hotels of the World i Preferred Hotels & Resorts, su grupe neovisnih hotela koje su se udružile radi zajedničkih pogodnosti. Obično nude više fleksibilnosti i neovisnosti, kraće ugovore i niže troškove od korporativnih soft brendova. Uglavnom su favorizirani od strane vlasnika koji vide svoj hotel kroz prizmu ugostiteljstva i osobno su vezani uz identitet, a često i operaciju hotela. To je konkretno slučaj i kod nas, pa je time i odabir dobrovoljnog lanca soft Brenda bio logičan izbor.

S druge strane, korporativni lanci soft brendova, poput Ascend, Curio, Autograph i Luxury Collection, su kolekcije neovisnih hotela koje su pokrenuli tradicionalni brendovi. Ovi lanci ciljaju na konsolidaciju globalnog tržišta neovisnih hotela nudeći neku zajedničku jedinstvenu vrijednost. Obično privlače institucionalne vlasnike i investitore koji svoj hotel vide više kao financijsku imovinu i nekretninu.

U konačnici, odlučili smo se na Preferred i iz razloga jer do sada nisu poslovali u Hrvatskoj i ponosni smo što je upravo naš Hotel Bellevue prvi hotel kojim su otvorili jedno, za njih jako vrijedno tržište. Vjerujem da nećemo biti i posljednji hotel koji će biti dio ovog hotelskog lanca, ali ćemo uvijek ostati prvi.

U kojem roku se mogu očekivati konkretni rezultati ovog partnerstva, što konkretno ono nosi poslovanju hotela? Veće prihode, popunjenost, ADR?

Postoje dva glavna segmenta na kojima očekujemo rast kao rezultat ovog partnerstva: MICE (Meetings, Incentives, Conferences, and Exhibitions) segment i “long haul travel” segment.

U pogledu MICE segmenta, pridruživanjem Preferred Hotels & Resorts imamo priliku privući veći broj korporativnih klijenata i organizatora događanja. Zahvaljujući globalnoj prepoznatljivosti i reputaciji Preferred Hotels & Resorts, očekujemo da će naš hotel postati atraktivnija destinacija za sastanke, konferencije i vjenčanja. Ovaj dio rasta poslovanja nam je jako bitan jer se radi o rastu uglavnom u predsezoni ili postsezoni.

Što se tiče “long haul travel” segmenta, očekujemo da će pridruživanje ovom prestižnom lancu pomoći privući više gostiju koji putuju na duže relacije. Naš hotel će biti bolje pozicioniran da privuče goste koji traže visokokvalitetan smještaj prilikom posjeta našoj regiji.

Konkretno, partnerstvo s Preferred Hotels & Resorts donosi brojne prednosti našem poslovanju. Očekujemo da ćemo vidjeti povećanje prihoda zahvaljujući većoj popunjenosti, a naše pridruživanje ovom lancu također bi moglo dovesti do povećanja ADR-a, jer ćemo biti u mogućnosti privući više gostiju koji su spremni platiti premium cijene za kvalitetan smještaj.

Prvi konkretni rezultati ovog partnerstva mogu se očekivati već u narednih nekoliko kvartala. Naše pridruživanje Preferred Hotels & Resorts otvara nam vrata globalne mreže distribucije i marketinga, što će nam omogućiti da privučemo novu publiku i dodatno povećamo našu popunjenost i prihode.

Što je s ostalim objektima u portfelju, ne zaslužuju li oni neke međunarodne brendove? Kakvi su tu planovi?

Svaki objekt u našem portfelju je jedinstven i zaslužuje individualan pristup. Dok su neki naši hoteli idealni za pripadnost međunarodnom lancu poput Preferred Hotels & Resorts, za druge je možda bolje da zadrže svoju nezavisnost i jedinstveni identitet. Naš plan je proučiti sve mogućnosti za svaki objekt i donijeti odluke koje su najbolje za njihovu budućnost i cjelokupno poslovanje tvrtke.

Svakako je u planu raditi na razvijanju naših vlastitih brendova koji će postići lokalnu ali i globalnu prepoznatljivost, a vanjske afilijacije, udruživanja ili lanci su uglavnom tu da nam pomognu na tom putu.

Što je s novim objektima koje Jadranka otvara u ovoj sezoni, kako će se oni uklopiti u portfelj i kako biste željeli opisati ukupan portfelj Jadranka hotela danas, a kako za recimo 4 -5 godina?

Ne otvaramo nove hotele ove godine, ali o novim projektima pravovremeno ćemo obavijestiti javnost. U pogledu našeg portfelja za sljedećih 4-5 godina, moguće su određene promjene, ali to trenutno nije ključno. Ono što je ključno je naša integracija u šire jadranske itinerare, kao i paradigmatsko napuštanje okvira Hrvatske te vezivanje naše destinacije za najbogatiji dio svijeta koji nam je vidljiv golim okom tijekom vedrih dana, poput Dolomita, Alpa, Venecije i slično.

Danas, naš portfelj predstavlja raznolikost u pogledu luksuza, lokacija i iskustava koje nudimo. Naša vizija za sljedećih 4-5 godina je da naši hoteli postanu prepoznatljiv brend u luksuznom segmentu hotelijerstva, ne samo na domaćem, već i na međunarodnom tržištu. Planiramo unaprijediti poslovanje, proširiti usluge i nastaviti pružati izvanredna iskustva našim gostima.

Osim toga, planiramo intenzivirati našu ulogu u dva segmenta koja su duboko ukorijenjena u povijest Lošinja, konkretno, u područjima zdravstvenog turizma i sporta. Naša vizija je izgraditi snažnije veze i postaviti veći fokus na ova dva područja. Ciljamo na uspostavu sinergije između naših hotelskih usluga i ovih vitalnih segmenata, stvarajući holističku ponudu koja ne samo da poboljšava iskustvo naših gostiju, nego i održivo doprinosi lokalnoj zajednici.

Za kraj ili za početak, nastavit ćemo s naporima da očuvamo prirodne ljepote koje okružuju naše objekte, jer smatramo da je naša odgovornost da buduće generacije mogu uživati u istim prekrasnim krajolicima kao i mi danas.

* Sadržaj omogućio LH&V

New Report

Close