U nekim predvidljivijim vremenima, krajem godine bi obično dovršavali planove za iduću. No, ove to nije tako. Nakon dvije izazovne godine obilježene pandemijom i velikim promjenama u odnosima s dobavljačima i lancima nabave te, s druge strane, snažnim rastom prometa, planiranje postaje sve teža misija i upućuje na promjenu doktrine tog temeljnog segmenta poslovanja.
Iverpan je od svibnja 2020. u snažnom rastu kako po pitanju prometa, tako i po internim pokazateljima, reorganizaciji i ulaganjima. U tekućoj godini zasad bilježimo rast prometa nešto veći od 30 posto, ali i ulaganja u digitalizaciju i obnovu strojnog parka veća od 25 milijuna kuna.
Zbog brojnih nepredvidivih okolnosti, u ovoj smo godini više puta mijenjali godišnji plan i gledajući u budućnost, zaključili da ga u onom klasičnom smislu nema smisla raditi. Naravno, temeljne strateške odrednice su prisutne, znamo u kojem pravcu idemo i kako se razvijamo, ali naglasak stavljamo na planiranje načina kako se brzo prilagoditi novim okolnostima.
Kao tvrtka koja se bavi distribucijom i pripremom materijala za unutarnje uređenje, naslanjamo se na građevinski sektor. Njihovo tržište je i dalje snažno, pa bi i naša iduća poslovna godina trebala biti obilježena sličnim predznakom. Optimizam bi trebala povećati i snažno najavljivana lavina eura iz raznih EU fondova, no poremećeni lanci dobave ipak nas drže na zemlji.
Gospodarstvenici pažljivo gledaju kako država definira raspodjelu EU sredstava između realnog sektora i javne uprave. Ne sviđaju nam se omjeri. Umjesto da više sredstava ide prema realnom sektoru, kako bi se omogućila transformacija gospodarstva koje zapravo puni proračun, čini se da će više novca ići na infrastrukturne projekte, preskačući onaj dio jačanja gospodarstva.
Stoga ćemo za 2022. godinu biti umjereni optimisti i očekivati jednake izazove kao i u ovoj, kojima ćemo se prilagođavati ovisno o okolnostima i mogućnostima.
Mladen Jambrović, direktor Iverpana