Iako je čakovečka tvrtka Međimurjeplet izgradila svoj brend i biznis na proizvodnji kvalitetnog namještaja za vanjski prostor na bazi drva i metala, zadnjih godina sve veći dio njihovog poslovanja čini proizvodnja parketa te prozora i vrata.
Dosad su ovi asortimani bili u principu razdvojeni kroz razne kanale prezentacije i prodaje, no danas su oni objedinjeni kroz njihove concept trgovine u Zagrebu i Münchenu. Upravo je prošlog tjedna je u Zagrebu otvoren izložbeno prodajni centar u kojem se nalazi gotovo čitava kolekcija asortimana njihovih tvrtki – Međimurjeplet, Pana i Pana Windows.
Tri tvrtke
Iako tvrtke formalno nisu konsolidirane kao grupa, radi se o poslovnom “carstvu” Alojzija Sobočanca kojeg sve više preuzimaju njegove kćeri Nikolina Babić i Ana Marija Sobočanec Dalić.
“Čitavi naš asortiman bazira se na konceptu ‘živjeti s prirodom’ odnosno kvalitetnim i prirodnim materijalima, raznih kombinacija drva i aluminija dok PVC-a nemamo ponudi. Investicije u modernizaciju tvornice prozora i vrata, Pana Windows u Čakovcu, te u novu tvornicu višeslojnog parketa Pana u Turopolju, će nam uvelike povećati kapacitete te konkurentnost na inozemnom tržištu”, kaže Ana Marija Sobočanec Dalić. Dodaje da trenutno 90 posto parketa plasiraju u izvoz kao i 50 posto prozora i vrata, dok se po pitanju namještaja to kreće na razini od 20-ak posto. U narednom razdoblju planiraju još veći naglasak na izvoz, posebno po pitanju vrata i prozora, zbog čega su i osnovali tvrtku u Njemačkoj. Najznačajnija izvozna tržišta su im Austrija, Njemačka i Švicarska, a u segmentu namještaja imaju značajnu suradnju i s Italijom iz koje i uvoze dio asortimana koji sami ne proizvode.
U modernizaciju Pana Windowsa su u proteklih godinu dana uložili 13 milijuna kuna dok je zajednička investicija s austrijskim Weitzer Parkettom u novu tvornicu parketa Pana kod Velike Gorice teška više od 70 milijuna kuna (10 milijuna eura). Svaki partner je osigurao pola iznosa, a tvornica bi trebala početi s radom već 1. siječnja 2020. Iako je Međimurjeplet bila baza iz koje je krenula ekspanzija u preuzimanje Pane prije 20-ak godina, danas je tvornica namještaja najmanji član ove poslovne obitelji.
Ekspanzija u Turopolju
Naime, Međimurjeplet ima 30-ak zaposlenih i 27 milijuna kuna prihoda dok tvornica parketa Pana već ostvaruje prihod od 70-ak milijuna kuna sa 160 radnika, što će se po svim mjerilima dodatno uvećati s novom tvornicom i 50-ak novih ljudi. Pana Windows pak ima 55 zaposlenika i 20-ak milijuna kuna prihoda, a što će izvjesno biti povećani modernizacijom tvornice i jačanjem izvoza. U Hrvatskoj najviše surađuju s arhitektonskim uredima te građevinskim tvrtkama koji kupuju njihov asortiman u svoje projekte, iako imaju i sve više upita i narudžbi privatnih osoba.
50 radnika
zaposliti će se početkom godine u novoj tvornici Pane u Turopolju
“Najviše smo zastupljeni u projektima vrhunskih hotela, restorana te stambenih i poslovnih objekata. Jedan od značajnijih partnera nam je VMD koji nas je koristio za sve svoje projekte, a jedan od tih je i njihov Blok Bužanova u čijem prizemlju smo smjestili svoj Concept store u Zagrebu”, ističe Ana Marija Sobočanec Dalić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu