Brodogradilište Viktor Lenac očekuje novi veći posao remonta zapovjednog broda američke ratne mornarice USS Mount Whitney, a do kraja godine oporavak poslovanja i pozitivne financijske rezultate, doznaje se u utorak iz tog kostrenskog brodogradilišta.
Predsjednik Uprave Aljoša Pavelin rekao je za Hinu se još čeka zaključenje natječajnog postupka i službena odluka o odabiru izvođača za još jedan remont broda američke ratne mornarice, nakon što su u kostrenskom brodogradilištu već odrađena dva takva veća posla, od kojih je su remont i preinaka iz 2015. bili ugovoreni u vrijednosti većoj od 21 milijun dolara.
"Dali smo našu najbolju ponudu i vjerujemo da će to biti dovoljno da taj projekt od iznimne važnosti ponovo dođe u hrvatsko brodogradilište. Ukoliko dobijemo ovaj posao, radovi bi trebali početi potkraj 2016. i trajati do polovine 2017. što će nam, osim značajnog prihoda, osigurati stabilnu zaposlenost kapaciteta otvoriti prostor za dodatno povećanje učinkovitost", rekao je.
Na internetskim stranicama američkog ministarstva obrane, pak, u ponedjeljak je objavljeno da je Viktor Lenac 26. kolovoza ove godine dobio ugovor o remontu USS Mount Whitney, vrijedan gotovo 21 milijun dolara. Taj ugovor, navodi se, sadrži 14 opcija koje bi, ako se iskoriste, mogle podignuti vrijednost cijelog ugovora na gotovo 32 milijuna dolara. Završetak radova očekuje se do srpnja 2017, navodi se na stranicama američkog ministarstva obrane.
Na upit o poslovanju, Pavelin navodi da je Brodogradilište Viktor u prvom polugodištu 2016. godine ostvarilo ukupni prihod od 109,5 milijuna kuna, ali i neto gubitak od 9,3 milijuna kuna. Ističe da se ostvareni ukupni prihod gotovo u cijelosti odnosi na poslovne aktivnosti remonta brodova, da je odrađeno ukupno 35 projekata, što je u razini s godišnjim prosjekom, ali da je zamjetan pad prosječne vrijednosti pojedinog projekta.
"Tako je, primjerice, prosječna vrijednost projekta u 2014. bila 4,6 milijuna kuna, u 2015. čak 6,2 milijuna kuna, dok je u prvoj polovini 2016. iznosila svega 3 milijuna kuna“, naveo je Pavelin objasnivši da je razlog tomu recesija brodarskog tržišta, na kojemu višak brodskih kapaciteta u odnosu na globalnu potražnju potiče oštru konkurenciju među brodarima, koja se, pak, očituje u padu vozarina, što rezultira rezanjem budžeta za održavanje flota.
Zbog toga, naglašava, brodari prilikom remontnih radova troše minimalna sredstva, uglavnom na zadovoljavanje propisa klasifikacijskih društava, sa ciljem dobivanja svjedodžbi za plovidbu, pa takva situacija zaoštrava konkurenciju na tržištu remonta i dovodi do pada cijena remontnih radova.
Pavelin je kazao da u brodogradilištu Viktor Lenac u drugoj polovini godine očekuju pozitivniji razvoj događaja i zaključivanje godine pozitivnim rezultatom. Iako značajniji oporavak tržišta ne očekuju, kažu da da brodari ipak moraju odraditi remonte koje su odgađali zbog nepovoljne konjukture tržišta.
"Uočljiv je trend porasta broja prodajnih prilika, a reorganizacijom sektora marketinga i prodaje dodatno smo se približili našim klijentima i time postali značajno konkretniji i brži u zaključivanju poslova“, ističe, navodeći da je u početku kolovoza u fazi ponude ili ugovaranja bilo ukupno 30 brodova te da brodogradilište svakodnevno prima nove upite brodara.
Provedena je i, kaže, reorganizacija sektora tehnike i proizvodnje sa ciljem povećanja učinkovitosti procesa i produktivnosti ljudi, a kroz bolju organizaciju posla i uvođenje novih tehnologija. "Time se namjerava postići dodatne uštede i tako smanjiti poslovne rashode što bi, uz planirani prihod, trebalo biti dovoljno za pozitivan rezultat na kraju godine", rekao je predsjednik Uprave Pavelin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ovi se polako specijaliziraju za američke ratne brodove, biti će to lijepa priča
Uključite se u raspravu