Valamar lani na dvije trećine prihoda iz 2019., a Plava laguna na 82 posto

Autor: Marija Crnjak , 27. veljača 2022. u 22:00
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL

Najveće turističke kompanije objavile financijska izvješća za prošlu godinu.

Bez stabilne turističke 2022. godine, čak i najveće i najsnažnije kompanije neće nadoknaditi gubitke koje su pretrpjele u zadnje dvije godine pandemije, pokazuju izvješća o poslovanju u 2021. objavljena na Zagrebačkoj burzi. Najveća turistička kompanija na domaćem tržištu, Valamar Riviera, u 2021. godini ostvarila je poslovne prihode od 1,6 milijardi kuna, što je 74 posto realizacije u 2019. godini, uz operativnu dobit (EBITDA) na razini 84 posto iz predpandeijske godine.

Normalizacija poslovanja

U ljetnoj sezoni kompanija je imala normalizaciju poslovanja u gotovo svim destinacijama, osim u objektima niže kategorije u Dubrovniku. Cijena noćenja u Valamarovim objektima lani je rasla za 6 posto u odnosu na 2019. godinu, nakon izrazito jake potražnje u sezoni, s tim da je realizacija kanala direktne prodaje narasla na 859 milijuna kuna, čime je ostvareno 64 posto ukupnih prihoda pansiona u odnosu na 45 posto u 2019. To je dodatno doprinijelo profitabilnosti poslovanja.

“Iako su rezultati poslovanja 2021. godine pozitivni, ostvareni gubitak iz kriznog razdoblja tijekom pandemije u najvećem dijelu nije pokriven dosadašnjim oporavkom. Neizvjesnost u okruženju i dalje će imati utjecaj na turističko poslovanje i gospodarstvo u bliskoj budućnosti. Normalizacija turističkog poslovanja očekuje se tijekom 2022. i 2023. godine”, napominju iz kompanije koja je lani krenula u novu fazu rasta zajedno s mirovincima, te daljnjom internacionalizacijom portfelja u Austriji kroz kupnju drugog hotela u Obertauernu. Tijekom pandemije Valamar je uložio oko 870 milijuna kuna u portfelj, a krajem 2021. pokrenut je i novi investicijski ciklus u iznosu od 525 milijuna kuna.

Grupa Plava laguna, u koju osim porečke Plave lagune ulaze umaški Istraturist i pridruženi dubrovački Jadranski luksuzni hoteli te Hotel Croatia, lani je imala 3,66 milijuna noćenja, što je za 23 posto manje nego 2019., uz izuzetak kampova koji su bili na 91 posto predpandemijskog prometa.

Značajan rast

U 2021. godini Grupa je ostvarila poslovne prihode malo više od milijardu kuna kuna, što je na razini od 82 posto ostvarenih prihoda od prodaje u 2019. godini.

Nominalna razina operativne dobiti EBITDA, prilagođena za jednokratne pozicije, iznosi 406,9 milijuna kuna i bilježi značajan rast od 307,2 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, kao rezultat rasta obujma poslovanja tijekom glavne turističke sezone, izvrsne popunjenosti u segmentu autokampova i poduzetih aktivnosti upravljanja troškovima poslovanja u uvjetima pandemije u cilju povećanja efikasnosti poslovanja, kažu u kompanijskom izvješću. Ostvarena zarada za 10 posto je ispod one u 2019. Za 2021. godinu prema privremenim podacima, Grupa je evidentirala neto dobit u iznosu od 152,2 milijuna kuna.

Maistra je također imala visoku popunjenost od ljeta nadalje od visokih 95 posto u trećem kvartalu, s tim da je najznačajniji rast ponovno ostvaren u luksuznom segmentu portfelja koji je realizirao povećanje volumena od 13 posto na 2019. godinu. U devet mjeseci poslovanja 2021. godine Maistra grupa je ostvarila 1,14 milijardi kuna prihoda što je na razini 92 posto ostvarenja istog razdoblje 2019. godine.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosila je 568 milijuna kuna, što je bilo čak tri puta više u odnosu na prošlogodišnju i 3 posto više od ostvarenja u 2019. godini. Neto dobit iznosila je 362 milijuna kuna, a rezultate za cijelu 2021. očekujemo danas.

Komentirajte prvi

New Report

Close