Prema nedavno objavljenom privremenom nerevidiranom financijskom izvještaju AD Plastik Grupa je u 2019. ostvarila poslovni prihod od 1,5 milijardi kuna, što je rast od 17,1 posto u odnosu na godinu ranije.
Porasla je i dobit i to za 10,4 posto, na 98,6 milijuna kuna. Početak serijske proizvodnje novih modela vozila i prodaja alata za ta vozila uvelike su utjecala i na rast profitabilnosti pa tako EBITDA Grupe iznosila 194,8 milijuna kuna i bilježi rast od 20,4 posto, dok je u matičnom društvu porasla 49,2 posto i iznosi 121,1 milijun kuna.
“Unatoč izazovima na automobilskom tržištu, rezultati nam potvrđuju ispravnost naše vizije, strategije i poslovnih odluka koje donosimo. Trend rasta naše grupacije i dalje je iznad kretanja tržišta na kojima poslujemo, što ujedno pokazuje kako smo izabrali dobar smjer razvoja poslovanja”, kazao je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik Grupe i nadodao da je protekla godina bila iznimno zahtjevna za tvrtkine proizvodne lokacije, posebice u Hrvatskoj.
Green Frog Award
AD Plastik popunio je kapacitete u Hrvatskoj, a novi poslovi u vrijednosti od 157,9 milijuna eura, ugovoreni za rusko tržište, značajno će popuniti kapacitete ruskih lokacija. Uz nove poslove na ruskom tržištu, ugovoreno je i 57 milijuna eura vrijednosti novih poslova na europskom tržištu. Uz odlične poslovne rezultate AD Plastik ostvaruje uspjehe i na polju društveno odgovornog poslovanja.
Tako je solinska tvrtka osvojila Green Frog Award 2019 za najbolje izvješće o održivom razvoju. Zoja Crnečki, savjetnica za odnose s državnim institucijama i fondovima tom je prilikom istaknula kako je društveno odgovorno poslovanje dio poslovnog modela AD Plastik Grupe i jedna od najvažnijih sastavnica razvojne politike kompanije.
“Društvena odgovornost utkana je u sve naše poslovne procese što doprinosi realizaciji UNGC-ovih ciljeva održivog razvoja. Drago nam je što su naš rad i pozitivan utjecaj na okoliš i društvo u cjelini prepoznati i nagrađeni”, kazala je Zoja Crnečki. U skladu s tim AD Plastik pokušava zaposliti i što više osoba iz socijalno osjetljivih skupina društva. Tako je zaposleno više osoba s invaliditetom s kojima imaju odlična iskustva.
“Na poticanju i osviještenosti kontinuirano treba raditi, ali vjerujem kako je najveći problem u prilagođenosti radnih uvjeta. Mišljenja sam kako procedure planiranja i provedbe prilagodbe radnih mjesta u arhitektonskom i tehničkom smislu trebaju biti brže i jednostavnije. To bi koristilo poslodavcima, ali i osobama s invaliditetom koje traže posao”, ističe Mira Pavić, izvršna direktorica ljudskih resursa i poslovne organizacije u AD Plastiku i napominje kako u tvrtki srećom nije bilo potrebe za veće prilagodbe radnog mjesta.
“Podizanje razine svijesti u široj zajednici svakako je korisno i na tome treba kontinuirano raditi. Dobri primjeri iz prakse najučinkovitije prikazuju mogućnosti i smjer kojim se društvo treba razvijati. Naravno, kao što sam naglasila opisi poslova su različiti, ali i stupnjevi i oblici invaliditeta. Postoji priručnik s preporukama za razumnu prilagodbu radnog mjesta koji sadrži niz korisnih informacija, ali u realizaciji to obično iziskuje nepredviđenu količinu vremena i resursa. I to je ono što poslodavcima u svakodnevnom radu otežava provedbu, a prostora za unaprjeđenja je puno”, kazala je izvršna direktorica ljudskih resursa i poslovne organizacije i nadodala da danas poslovno iskustvo u kontekstu konkretnog radnog mjesta ili opisa posla nije presudno kod zapošljavanja jer su promjene brze i učestale.
Najvažnije je dati priliku
“Najvažnije je iskustvo koje osobe s invaliditetom na ovakav način steknu u socijalizaciji, upoznavanju radnog okruženja uopće, procesima, zahtjevima i obvezama koje ih očekuju na tržištu rada.
To smatramo iznimno važnim i zato podržavamo projekt Iskustvo zlata vrijedi od njegovih začetaka. Važno je mladim osobama dati priliku da vide kako poslovni svijet funkcionira i to je za njih neprocjenjivo iskustvo, ali isto tako i za poslodavca”, zaključuje Mira Pavić.