Uz naš Reverse ne biste morali zvati 112, on bi zvao vas

Autor: Josipa Ban , 22. studeni 2022. u 07:01
Foto: Robert Anić / Pixsell

IT kompanija BISS na pragu posla kojim će joj prihodi uzletjeti za 100 posto.

Zagrebačka IT kompanija BISS razvija rješenja temeljena na umjetnoj inteligenciji, koja klijentima olakšava poslovanje. Najviše su orijentirani na razvoj platformi u području dostave i javne sigurnosti, a s novim rješenjem koje razvijaju nadomak su sklapanju posla koji bi u sljedećoj godini trebao rezultirati rastom prihoda od čak sto posto.

Iznimno napredan sustav

“Rješenje razvijamo unazad nekoliko mjeseci te smo ga već demonstrirali pred klijentima. Čekamo realizaciju ugovora”, sve je što o novom poslu trenutno može otkriti Aleksandar Radovan, direktora razvoja BISS-a. A radi se o rješenju koje će promijeniti sustav javnog uzbunjivanja, odnosno automatizirati ga. Nazvali su ga Reverse 112, a već su napravili dokaz koncepta (proof of concept).

“Sustav je osmišljen tako da funkcionira preko javnih nadzornih kamera. Ako ih nadogradite tako da uzimate slike s tih kamera možete detektirati razne rizične situacije, poput automobilskih nesreća, požara, poplave, okupljanja prevelikog broja ljudi na premalom prostoru… Sustav automatski reagira i šalje notifikacije službama koje su zadužene za javnu sigurnost”, objašnjava Radovan. Osim toga sustav bi se mogao integrirati s telekomunikacijskim operaterima te tako slati obavijesti svim građanima upozoravajući ih na određenu nepogodu i dajući im uputstva kako se ponašati.

“Kada smo imali koronu i potres u isto vrijeme ljudima su slane oprečne informacije. Neki su govorili da izađu na ulice, a drugi da ostanu u domovima. Ljudi su bili zbunjeni. Uz ovaj sustav, koji je centraliziran i autoriziran od servisa 112, građani bi dobili jasnu poruku te bi točno znali kako se treba ponašati. Zahvaljujući Reverseu 112 ne biste morali zvati 112 već bi on zvao vas”, objašnjava Radovan.

Dodaje da je sustav, temeljen na umjetnoj inteligenciji, virtualnoj realnosti i autonomnoj sigurnosti, toliko napredan da može detektirati, na temelju roaming podataka, radi li se o strancu te poruku upozorenja poslati na njegovom jeziku.

Rješenja su ovo koja, priznaje i sam Radovan, tek rijetki traže i razvijaju zato i za potencijalnog klijenta kaže da razmišlja toliko unaprijed da će njegovu viziju ljudi shvatiti tek za 10 godina.

Tako je u konačnici bilo i sa svim rješenjima s područja umjetne inteligencije.

“Umjetna se inteligencija pokušala razviti i prije 50 godina, ali tada tehnologija nije bila na razini koja bi omogućila njezino efikasno korištenje. Saa imamo tehnologiju, a i ogromne količine podataka. Danas umjetna inteligencija može uistinu efikasno riješiti mnoge probleme te donijeti automatizaciju u dosadne i repetitivne poslove”, ističe direktor i predavač na više veleučilišta.

Uostalom, i najveći je klijent tvrtke BISS, poznata kompanija DPD, bio skeptičan prema njihovom Aimago rješenju, sustavu za upravljanje paketnom dostavom.

Od apstrakcije do hita

“U početku im je rješenje bilo apstraktno, no kada smo im pokazali kako funkcionira i koje sve prednosti donosi ubrzo su ga prihvatili”, ističe Radovan.

I ne samo da su ga prihvatili, već traže da se softver zagrebačke razvojne kompanije, a koja zapošljava 70 ljudi, kontinuirano nadograđuje.

“Trenutno podižemo njegovu funkcionalnost tako da će moći razlikovati pakete tvrtki od fizičkih osoba”, govori Radovan te dodaje da je cilj sustava detektirati neispravne, odnosno krive adrese kako bi se optimizirala dostava i smanjili troškovi. Razlikovanje paketa tvrtki od fizičkih osoba pak DPD-u je važno jer s tvrtkama ipak imaju drugačije ugovore, ali iste nerijetko imaju i veću količinu paketa. U konačnici svi ti podaci doprinose boljoj organizaciji posla, a u konačnici i većoj uštedi.

DPD je trenutno najveći BISS-ov klijent, a s kojim uspješno surađuju već desetak godina, i zahvaljujući kojem 50 posto prihoda ostvaruju na inozemnim tržištima. Taj bi se udio pak mogao i povećati zbog velikih projekata s područja javne sigurnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close