Taman se mijenjaju smjene u kuhinji Luncha, poznatog zagrebačkog servisa za online naručivanje kvalitetnih i uravnoteženih obroka, iliti gableca, kad stižemo u dogovoreno vrijeme za reportažu o toj inovativnoj poduzetničkoj priči. Žurbe i nervoze u kuhinji nema.
Prva smjena, koju već osam godina vodi kuharica Kristina Kopić, gotova je s pripremama zdravih i ukusnih obroka. Svoje mjesto prepuštaju drugom timu, koji vodi kuharica Vera Rebrović, a koji u popodnevnoj smjeni radi pripremu za Lunchove obroke.
Brojni zaposleni konzumirat će ih sljedeći dan. Atmosfera je više nego pozitivna, što pokazuje složnost i uhodanost Lunchova tima.
Jedine “probleme” stvara Jelena Tomić Krželj, suosnivačica Luncha, a kojoj nije po volji želja fotografa da ih fotografira u kuhinji. Ne voli, naime, da itko šeće prostorom bez potrebne opreme, pregače, maske, kape…
No, šarm fotografa prevladava pa dolaze do kompromisa. Tomić Krželj posebno pazi na standarde u kuhinji, kao što pazi i na pravilne i nutricionistički uravnotežene obroke koje već 11 godina isporučuju vjernim kupcima.
Pokrenuli kao par
Zanimljivo, Lunch od početaka poslovanja uopće ne ulaže u marketing, što znači da su klijente osvajali isključivo usmenim preporukama. A danas su pred velikom prekretnicom. Biznis koji su u ranim dvadesetima pokrenuli, tada par, a danas supružnici, Jelena i Ivan Krželj, ima nove i velike planove.
Suosnivačica i nutricionistica Tomić Krželj najavljuje novi proizvod i 50-postotno proširenje kapaciteta. “Ništa vam nažalost još ne mogu otkriti osim da ćemo uskoro lansirati novi proizvod te da idemo s proširenjem kapaciteta”, zagonetna je.
Investicija proširenja kapaciteta, naime, trebala je biti realizirana 2020. “Projekt je bio spreman, no pandemija nam je u potpunosti poremetila planove, te smo ga u konačnici stopirali. Zbog zatvaranja i raznih restrikcija te 2020. otprilike tri mjeseca uopće nismo radili. Kada su se stvari počele vraćati u normalu, velik broj ljudi i dalje je radio od kuće, a mi obroke najčešće dostavljamo u tvrtke. Broj je narudžbi prilično pao”, objašnjava situaciju u kojoj su se našli. No, stresna je godina iza njih, a Jelena i Ivan vraćaju se starim planovima uz dozu novih.
Da su izgradili dobar i održiv posao govori i činjenica da su im se svi klijenti, a najviše su to poslovni subjekti, s povratkom u urede ponovno vratili. Dapače, Lunchova je lista čekanja poduža, odnosno interes je daleko veći od kapaciteta koje trenutačno imaju i koje stalno pomalo povećavaju, a kojima pokrivaju širi centar Zagreba.
“Vraćanje klijenata bio je dodatan vjetar u leđa i potvrda da to što radimo, radimo dobro”, ističe Jelena koja je u poduzetničke vode odlučila ući kao studentica prve godine diplomskog studija PBF-a. Inicijativa da pokrenu nešto svoje bila je Ivanova, prisjeća se, no njezina je ideje bila da to bude online servis za naručivanje nutricionistički optimalnih obroka, odnosno kvalitetnog ručka na poslu svih pet dana u tjednu. “Bili smo mladi i ludi. Nisam sigurna da bih se danas s ovim iskustvom i znanjem što poduzetništvo podrazumijeva usudila upustiti u takvo nešto”, kaže.
U počecima su doslovno hodali od tvrtke do tvrtke predstavljajući poslodavcima i zaposlenicima svoje uravnotežene tjedne jelovnike i objašnjavajući prednosti takve vrste prehrane. Obroke koje je Jelena pomno planirala pripremala je jedna zagrebačka kuhinja. U prvom tjednu poslovanja, prisjeća se, imali su osam dnevnih narudžbi.
“To smo smatrali ogromnim uspjehom”, ističe, no kroz nekoliko mjeseci broj dnevnih narudžbi povećao se na 100. Kuhinja koja je pripremala obroke zbog svog redovnog poslovanja više nije mogla i na Lunchu pa već 2013. pokreću vlastitu gdje u kratkom vremenu dolaze do 400 obroka dnevno. Današnji su kapaciteti mnogostruko veći.
Iako kontinuirano rastu i razvijaju se, njihovo je rast, napominje Jelena, organski i relativno spor jer im je najvažnije zadržati kvalitetu obroka, a koju s konceptom koji su si postavili, nije tako jednostavno održati. Da bi poslovanje maksimalno pojednostavili 2016. osmislili su vlastiti softver kojim su automatizirali sve procese u kompaniji, od narudžbi do dostave.
Na pitanje što ih čini posebnim i izdvaja od konkurencije, Tomić Krželj ističe da ne misli da je Lunch sam po sebi poseban, ali je dobar balans u svakom smislu.
“Najlakše je osmisliti dobar obrok u nutritivnom smislu, no nešto je teže osmisliti obrok koji će biti i ukusan, u kojem će ljudi uživati i koji je moguće reproducirati u velikim brojkama. Pritom nam je važno i da je cjenovno prihvatljiv, što je poanta Luncha od početaka. Koji je smisao uravnoteženog obroka koji si zaposlenici ne mogu svakodnevno priuštiti?”, objašnjava.
Njima je to sve uspjelo. Najbolji je primjer jedan od prvih klijenata kojega je supruga nagovorila da se pretplati na Lunchov jelovnik, a koji je u prisutnosti Jelene i Ivana izjavio da će uz taj obrok svakodnevno naručivati ćevape, sumnjajući da nutritivno balansiran obrok može biti ukusan. Od ćevapa je, kaže Jelena, brzo odustao te je i danas, 11 godina kasnije, njihov vjeran klijent.
Zaliha i skladišta nemaju
U pripremanju obroka jako vode računa o namirnicama koje, kada je god to moguće, nabavljaju od domaćih proizvođača. Zaliha i skladišta nemaju, a cijenu su obroka do danas dizali svega četiri puta. Također, svi obroci stoje jednako jer ne žele da cijena bude razlog izbora.
Da bi jela bila što kvalitetnija od početaka imaju i odjel istraživanja i razvoja u kojem Jelena, u suradnji s Ivom Roso, svakodnevno osmišljava nova balansirana jela.
Da je njihova želja da dnevno ponude bolju opciju za ručak itekako zanimljiva potvrđuje i činjenica da su 2016. primili ponudu za investiciju jednog stranog investicijskog fonda. Naposlijetku su Ivan i Jelena ponudu odbili te, u konačnici, udružili snage s Dinkom Dumičić, s kojom su dijelili viziju, vrijednosti i vjeru u to da na dnevnoj razini mogu činiti razliku.
I danas su im svima kvaliteta i organski rast na prvom mjestu, a nakon turbulentnog korona perioda bilježe kontinuirani rast, i hvataju zalet za nove poslovne pothvate i investicije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu