Ako imate pouzdan servis koji umjesto vas prati što se događa s vašim kupcima, dobavljačima i konkurencijom te vas o tome automatski obavještava, imate predispoziciju za dobro upravljanje poslovanjem.
Tako se može sumirati vrijednost business intelligence usluga koje, sve više, postaju neizostavan alat kojim poslovni subjekti u svoje procese povezuju i poslovne informacije o partnerima da bi smanjili rizik na nepredvidljive promjene u okolini i povećali otpornost vlastitog sustava.
Vodeći informacijski posrednik na tržištu, mojeRačun, povezao je business inteligence usluge s procesom razmjene eRačuna i stvorio mojBI, jedini automatizirani bonitetni servis koji automatski obavještava pošiljatelja eRačuna o blokadi njegovih poslovnih partnera te o drugim relevantnim bonitetnim informacijama.
Sustav bilježi svaku promjenu
”Već kod unosa OIB-a u mojeRačun, mojBI javlja pošiljatelju eRačuna da mu je kupac u blokadi. Podatak o ulasku tvrtke u blokadu, odnosno datum blokade ostaje zabilježen unutar mojBI. Ako kupac trenutno nije u blokadi, ali je bio nedavno, mojBI i to “pamti” i prati koliko je dugo blokada trajala i sve podatke generira za polugodišnji izvještaj” ističe Barbara Barić, voditeljica prodaje, CRM-a i marketinga kompanije.
Izvještaj o financijskoj stabilnosti poslovnih partnera i konkurencije jedna je od značajki iz lepeze usluga koju pruža mojBI, a donosi detaljne podatke o prihodima, rashodima, dobiti, bonitetnoj ocjeni, broju zaposlenih i drugim pokazateljima uspješnosti tvrtki s kojima korisnik posluje i konkurencije.
”Iz polugodišnjeg izvještaja, primjerice, korisnik može saznati točan period trajanja blokade njegovih kupaca ili dobavljača, ali i vrijeme naplate potraživanja u odnosu na konkretnog kupca. Može pratiti i omjer dana poslovanja dobavljača te obrtaja obveza dobavljača”, pojašnjava Barić.
Usporedba s konkurencijom
Izvještaj sadrži i relevantne podatke o poslovanju konkurencije; rang listu izrađenu prema financijskim pokazateljima za prethodnu godinu. Uspoređuju se prihod, neto plaće, broj zaposlenih i vrijeme naplate potraživanja od kupaca, odnosno pozicija tvrtke korisnika u odnosu na tuzemne konkurente iz iste djelatnosti.
”Subjekti koji su u planiranje poslovnih aktivnosti uključili podatke koje dobivaju kroz mojBI, prepoznali su koliko im svježe informacije znače za sigurnost i stabilnost poslovanja. Za razliku od sličnih bonitetnih servisa, mojBI pruža sve informacije na jednom mjestu i korisnik ih automatski zaprima. Polugodišnji izvještaj im se pokazao kao izvrstan izvor informacija za analizu financijske stabilnosti dionika u vlastitom okruženju”, naglašava Barić.
Inovativnost usluge mojBI je i u tome da se može koristiti kao paket ili kombinacija različitih usluga, odnosno informacija, a dostupna je i u sve većem broju računovodstvenih programa koji su dijelom mojeRačun mreže. “Usluga je otvorena za naše partnere, proizvođače poslovnih računovodstvenih softvera, koji podatke mogu integrirati u vlastite proizvode, ali i sudjelovati u detaljnijem iskazu poslovnog boniteta kroz razmjenu podataka, stvarajući tako end-to-end uslugu s dodanom vrijednošću”, ističe Barić.
Kako funkcionira mojBI
Račun poslan putem servisa mojeRačun, neovisno o tome je li poslan iz računovodstvenog softvera ili besplatne aplikacije za slanje eRačuna, Kreiraj, prolazi automatsku provjeru statusa blokade kupca za trajanja valute plaćanja. U slučaju blokade, mojBI obavještava korisnika, a obavijest stiže i ako je kupac u blokadi bio u prethodnom periodu te koliko je dugo ona trajala.
”Osim toga, mojeRačun korisniku koji je aktivirao mojBI, ne može se dogoditi da ispostavi račun kupcu u blokadi, a da nije upoznat s tom informacijom. Prilikom unosa OIB-a, mojBI javlja da je kupac u blokadi, nakon čega korisnik može odlučiti hoće li nastaviti sa slanjem eRačuna”, dodaju iz najvećeg informacijskog posrednika.
Lepeza usluga za stabilno poslovanje
Ako znamo da do curenja kapitala u biznisu najčešće dolazi zbog lošeg upravljanja informacijama u poslovnim procesima, onda bi se uslugu mojBI moglo opisati kao čuvara likvidnosti.
Uz statuse blokade, bonitetne ocjene i financijske pokazatelje, mojBI između ostalog nudi i pokazatelje profitabilnosti te zaposlenosti, usporedbe s konkurencijom i provjere stečaja.
Od izdvojenih usluga, kako je već rečeno, među tvrtkama su najtraženiji polugodišnji izvještaji o poslovanju kupaca i dobavljača, ali i detaljnih pokazatelja o poslovanju konkurencije.
Sustav mojBI se svakodnevno ažurira pa se svake promjena bilježi, zbog čega i je omogućeno inovativno izvještavanje o financijskim i poslovnim pokazateljima svih kupaca, dobavljača, ali i konkurencije mojeRačun korisnika.
Osim relevantnih podataka o prihodima, rashodima, dobiti, bonitetnoj ocjeni, broju zaposlenih i drugim pokazateljima uspješnosti poslovnih subjekata, unutar mojBI je dostupan i poslovni adresar za više od 300.000 poslovnih subjekata u Hrvatskoj.
Povezanost sa fintech uslugama
Usluga mojBI koristi se za provjeru bonitetne ocjene primatelja eRačuna na platformi za otkup nedospjelih eRačuna, PlatiMe.
Prema podacima upravitelja platforme, koristeći se uslugom mojBI, uz vlastitu procjenu i analizu rizika samih otkupitelja, statistika naplaćenih potraživanja za otkupitelje na platformi u 2021. godini je bila sto posto.
”Sudionicima na platformi dostupni su svi podaci, kao i mojeRačun korisnicima koji su aktivirali uslugu mojBI, što znači da barataju relevantnim, ažurnim i potpunim podacima pomoću kojih su smanjili rizik u poslovanju, odnosno zbog kojih su lakše donijeli odluku s kim će surađivati na PlatiMe i izvan njega. Iz polugodišnjeg izvještaja, primjerice, korisnik lako može uočiti tko od njegovih kupaca i koliko kasni s plaćanjima, tko je od dobavljača imao poteškoće s likvidnosti, odnosno kakva je, primjerice, struktura zaposlenih kod konkurencije i koliko plaćaju zaposlenike”, pojašnjava Barić.
Usluga dostupna svima
Automatizirana izvješća koja pruža mojBI nisu “rezervirana” isključivo za korisnike ERP i računovodstvenih softvera. Jednako ga efikasno mogu koristiti i sve one tvrtke koje su za slanje eRačuna odabrale besplatnu aplikaciju Kreiraj.
I u tom slučaju može se uživati benefit automatskog izvještavanja o statusu blokade, ali i inovativnog izvještaja o poslovanju kupaca, dobavljača i konkurencije jer, kako je rečeno, mojBI “zna” tko su kupci i dobavljači mojeRačun korisnika i zato im izdvaja one tvrtke i sve one financijske i bonitetne pokazatelje koji mogu utjecati na njihovu poslovnu stabilnost.
”Iz polugodišnjeg izvještaja i korisnici besplatne aplikacije za slanje eRačuna, Kreiraj, dobivaju detaljan pregled financijske stabilnosti navedenih dionika. Ti podaci im omogućuju da bolje planiraju vlastito poslovanje i čuvaju likvidnost”, ističu iz servisa mojeRačun.
Analiza podataka o poslovanju kupaca i dobavljača koju korisnici dobiju u polugodišnjem izvještaju, pruža im mogućnost da s većom sigurnošću planiraju poslovne aktivnosti za buduće razdoblje.
* Sadržaj omogućio mojeRačun