Utihnule trake u VW-u i Renaultu, ali AD Plastikove tvornice drže glavu iznad vode

Autor: Marija Brnić , 31. ožujak 2022. u 14:18
Renault-Nissan i Volkswagen na ruskom tržištu imaju ogroman udjel, drže čak polovicu/AD Plastik

Ruski pogoni solinskog proizvođača autodijelova spremni su za nastavak proizvodnje.

Poslovanje hrvatskih tvrtki u Rusiji pratimo od početka krize jer su jako izložene zbog rata, a prvenstveno solinski AD Plastik, koji u Rusiji ima dvije tvornice i tamo ostvaruje 27 posto prihoda grupacije, a njegovi glavni kupci obustavili su poslovanje na tom tržištu.

Najprije je njemački Volkswagen početkom ožujka zaustavio pogone, a u međuvremenu je i francuski Renault prelomio pod pritiskom Ukrajine, jer ga je ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenskij optužio da financira rat, te je čak pozvao na globalni bojkot Renaulta.

Prekid do daljnjega
To je bilo presudno da i Renault prekine s radom u Rusiji. Obje velike automobilske kompanije nisu odlučile povući se potpuno iz Rusije, jer bi u tom slučaju vjerojatno bile izloženi mogućoj nacionalizaciji njihove imovine koju je najavila Rusija kao sankcije stranim tvrtkama koje trajno prekinu poslovanje u ovim uvjetima, nego će, dakle, do daljnjega prekinuti s radom.

Pitali smo AD Plastik kako ova situacija utječe na njihovo funkcioniranje, a predsjednik Uprave Marinko Došen odgovara kako odluka većine njihovih kupaca o privremenom prekidu rada očekivano utječe na rad njihovih tvornica budući da one prate njihov ritam rada.

Došen

Iako je nabava lokalizirana u najvećoj mogućoj mjeri, dio sirovina uvozi se sa Zapada.

”Zaustavljanja su privremena, ali u ovom je trenutku teško prognozirati konačan utjecaj na naše poslovanje na ruskom tržištu. Osjetni su poremećaji u dobavljačkom lancu i iako je nabava lokalizirana u najvećoj mogućoj mjeri, dio sirovina uvozi se sa Zapada.

To predstavlja problem brojnim proizvođačima i intenzivno se radi na iznalaženju alternativnih rješenja”, ističe Marinko Došen, ne precizirajući kojim kapacitetom se trenutno odvijaju aktivnosti.

No, napominje znakovito da AD Plastikove ruske tvornice rade isključivo za tamošnje tržište te su u potpunosti spremne za nastavak proizvodnje. U prošloj godini prihod grupacije ostvaren u Rusiji prelazio je 305 milijuna kuna, no za ovu godinu prognoze se nitko ne usudi davati.

Renault  i Volkswagen na ruskom tržištu imaju ogroman udjel, drže čak polovicu, a poremećaje aktualna kriza ostavlja i na tečaj ruske rublje, kao i na standard i potrošnju ruskih stanovnika.

27

posto ukupnih prihoda grupacije AD Plastik ostvaruje na ruskom tržištu

Očekivao se pozitivan trend
Lani je u Rusiji broj novoregistriranih automobila porastao preko 4 posto, na 1,7 milijuna, a prije izbijanja krize očekivan je bio nastavak pozitivnog trenda. Sve se promijenilo, a situacija s Rusijom i sankcijama nije utjecala samo na poslovanje na tom području, nego utječe i lance opskrbe, prodaju i prihode na globalnoj razini.

Planovi proizvođača automobila da se nakon korone i nestašice čipova oporave su srušeni i oporavak te industrije još će, po svemu sudeći, čekati bolje dane. “Naš poslovni model u Rusiji je takav da tvornice mogu raditi gotovo samostalno.

Kao grupacija usmjereni smo na smanjivanje utjecaja krize na poslovanje, razradili smo različite scenarije i fokus nam je na očuvanju financijske stabilnosti i održivosti poslovanja”, kaže prvi čovjek AD Plastika, dodajući kako njihove europske tvornice rade u skladu s planovima, te se komercijalne aktivnosti nesmetano odvijaju.

“Poslujemo u nimalo jednostavnim okolnostima, punim neizvjesnosti i izazova, ali sigurni smo u opstojnost svoje kompanije”, zaključuje Došen.

Komentirajte prvi

New Report

Close