Smart Industry
PROMO

Usvajanje nove tehnologije i procesa kao dio organizacijskih promjena

Dajući prioritet jasnoj komunikaciji, uključenosti zaposlenika i fokusu na kontinuirano učenje, organizacije se mogu nositi s izazovima koji dolaze s implementacijom tehnologije.

Promo
11. rujan 2023. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Kako bi opstale i unaprijedile svoje poslovanje, organizacije su primorane kontinuirano se prilagođavati. U tom kontekstu, poslovne promjene su danas nikad brže i događaju se na svim razinama unutar organizacija – od organizacijske strukture i vodstva do razine odjela i zaposlenika. Neki od vanjskih faktora koji dovode do promjena uključuju promjene regulatornih zahtjeva, geopolitičkih i makroekonomskih trendova.

Također, do promjena dovode i interni faktori poput restrukturiranja poslovanja i poslovnog modela, spajanja s drugim firmama, ili promjene u vodstvu. Danas, nove tehnologije se ističu kao jedan od najznačajnijih i najbržih pokretača promjena u organizacijama. Ipak, implementacije tehnologije mogu sa sobom donijeti niz izazova i nesuglasica ukoliko se u procesu tehnološke transformacije izostave određeni koraci.

Jasni ciljevi i odabir pravog alata

Ključno je fokusirati se na konkretne ciljeve koji se žele postići s novom tehnologijom, a odabir pravog alata ide ukorak s ciljevima organizacije.

Planiranje nove tehnologije

Za osigurati uspjeh, potrebno je pravilno isplanirati implementaciju nove tehnologije kroz niz koraka. Ključno je fokusirati se na konkretne ciljeve koji se žele postići s novom tehnologijom. Odabir pravog alata ide ukorak s ciljevima organizacije.

Deloitte pomaže svojim klijentima u ovoj fazi sa svojim bogatim iskustvom i širokom paletom stručnjaka za aktivnosti poput razmatranja mogućnosti alata, razvijenosti podrške, integracije alata i kompatibilnosti s ostalim sustavima, kao i jednostavnosti korištenja te korisničkog iskustva. Bilo da se radi o poboljšanju tehnologije iza postojećih ili razvijanju novih poslovnih procesa i usluga, ciljevi i odabir alata će voditi cijeli proces implementacije. U tome pomaže kvantifikacija rezultata kroz pravilan odabir pokazatelja poslovnog učinka.

Dalje, identifikacija i dokumentiranje rizika i prepreka će pridonijeti u planiranju, ne ostavljajući prostor za iznenađenja. Za uspjeh takvih pothvata se osim planiranja tehničko-tehnoloških aspekata još i više ističu potrebe planiranja oko utjecaja na ljude – interakcije nove tehnologije sa svim dionicima promjene – od donositelja odluka i IT osoblja do zaposlenika direktno ili indirektno povezanih s tehnološkom promjenom.

Samo Konyar

Fokus na ljude

Nerijetko je razlog neprihvaćanja tehnološke promjene neiskustvo i neupoznatost zaposlenika, kao i osjećaj neuključenosti u procese donošenja odluka. Stavljanjem u fokus očekivanih prednosti implementacije nove tehnologije i odgovornosti različitih dionika u tom procesu pomaže se zaposlenicima prihvatiti promjene i stvoriti razumijevanje. Dodatno, tokom cijelog procesa preporuča se držati sve dionike informiranim kroz kontinuiranu i transparentnu komunikaciju.

Idući presudni faktor je edukacija zaposlenika, gdje je krucijalno osigurati sredstva i uvjete te osvijestiti mogućnosti dobivene s novom tehnologijom. U planiranju i različitim fazama implementacije tehnologije mogu pomoći vanjski eksperti iz Deloittea koji će u najkraćem vremenskom roku osigurati pristup najboljim praksama, “podignuti” alat u operabilno stanje i pomoći s treningom zaposlenika u organizaciji kroz tzv. “train-the-trainer” pristup.

Važno je napomenuti da iako je trening kroz radionice na licu mjesta i dalje pristup s najvećom efikasnošću u prijenosu znanja, sve se više organizacija odlučuje na online radionice i/ili snimljene programe obuke za svoje djelatnike. Primjerice, u zajedničkom istraživanju Deloittea i MIT Sloan Management Reviewa preko 90% ispitanika na izvršnim funkcijama iz 138 zemalja složilo se da je potrebno poboljšati pristup educiranju njihovih zaposlenika kako bi proširili njihove sposobnosti i set vještina za buduće izazove. Moderne metode educiranja olakšavaju planiranje treninga, smanjuju troškove i omogućuju skaliranje edukacije.

90

posto ispitanika na izvršnim funkcijama iz 138 zemalja složilo se da je potrebno poboljšati pristup educiranju njihovih zaposlenika

Isto tako, izgradnja kulture edukacije može uveliko pridonijeti ljudskom kapitalu. Primjerice, zaposlenici koji su upoznati s novim tehnološkim mogućnostima mogu prepoznati prilike za digitalizaciju i poboljšanje procesa.

Prihvaćanje tehnoloških promjena kao dio organizacijske promjene više nije opcija, već nužnost za tvrtke kako bi ostale konkurentne u današnjem brzom svijetu. Dajući prioritet jasnoj komunikaciji, uključenosti zaposlenika i fokusu na kontinuirano učenje, organizacije se mogu nositi s izazovima koji dolaze s implementacijom tehnologije. Promišljen odabir tehnologije omogućit će organizacijama da iskoriste pravi potencijal tehnologije i postignu trajni uspjeh na svom putu transformacije.

* Samo Konyar, voditelj Deloitteova ServiceNow tima za CE South regiju

New Report

Close