Uspjeh se mora dijeliti sa zajednicom

Autor: Josipa Ban /VLM , 24. studeni 2012. u 15:15
Fotolia

Tvrtke u akcije sve češće uključuju i svoje vlastite zaposlenike.

Projekt “Zajedno smo jači”, Hrvatskog Telekoma, “Volim hodanje”, Plive, “Kretanje. Komunikacija. Život”, u kojem je Vipneta najveći privatni donator, “Palčić gore”, kojim su kupljena dva uređaja za Zavod za neonanatologiju i intenzivno liječenje Klinike za pedijatriju KBC i Medicinskog Fakulteta Zagreb a čiji je značajni donator Ina, samo su neke od humanitarnih akcija u kojima ove kompanije sudjeluju. Sve one ističu važnost dijeljenja uspjeha sa zajednicom u kojoj djeluju a sudjelovanje na raznim humanitarnim projektima samo je jedan od načina na koji to čine. Usto tvrtke u njih sve češće uključuju i svoje vlastite zaposlenike. “Sudjelovanje u humanitarnim akcijama sastavni je dio društveno odgovornog poslovanja kroz koji kompanija dijeli dio svog uspjeha sa zajednicom u kojoj djeluje. Pomaganjem zajednice, čije resurse neminovno koristi i s kojom je u stalnoj interakciji, kompanija pokazuje da s njom želi graditi partnerski i kvalitetan, dugoročno održiv odnos”, odgovor je Maje Weber, direktorice Odjela za odnose s javnošću Hrvatskog Telekoma, zašto je važno sudjelovanje tvrtke u humanitarnim akcijama. Također Weber napominje kako HT u humanitarne projekte ne ulazi zato da bi od njih nešto dobili, već da bi drugima nešto dali.

“A ako već govorimo o nekom dobitku on se ogleda u zadovoljstvu svih naših zaposlenika i menadžera činjenicom da rade u kompaniji koja je uspješna te koja može i želi svoj uspjeh dijeliti i s drugima pomažući u rješavanju različitih problema i realizaciji projekata korisnih za zajednicu i društvo”, ističe Weber. Pritom napominje kako uspjeh kompanije danas ne ovisi više samo o kvaliteti i cijeni proizvoda i usluga već i kvaliteti odnosa koje kompanija ima prema svim svojim dionicima, korisnicima, dobavljačima i investitorima, zaposlenicima,te prema okolišu i široj društvenoj zajednici. Humanitarne akcije HT-a, napominje direktorica Odnosa s javnošću, orijentirane su prema projektima od trajne vrijednosti za što veći broj ljudi a čija su sastavnica moderne tehnologije, edukacija, humanitarni sadržaji i ekologija. Weber ističe kako se većinom radi o višegodišnjim projektima što pak povećava njihovu djelotvornost.

Edukacija i zaštita

Napominje i kako usprkos nepovoljnim tržišnim okolnostima nastavljaju maksimalno podržavati različite društveno korisne inicijative. Tako je Hrvatski Telekom u vidu donacija i sponzorstva prošle godine u zajednicu uložio više od 8 i pol milijuna kuna. “I ove godine ulažemo značajna sredstva te nastavljamo s podrškom dugogodišnjim projektima koji su usmjereni na moderne tehnologije, edukaciju, zaštitu okoliša i humanitarne sadržaje”, ističe Weber.Tihomir Orešković, predsjednik Uprave i generalni direktor Plive, ističe pak da svaka ozbiljna kompanija mora voditi računa da dio profita vraća zajednici. U tom smislu održivi razvoj i principe društveno odgovornog poslovanja Pliva je ugradila u svoju strategiju i poslovne planove.

Dodana vrijednost

“Društveno odgovorno poslovanje dodana je vrijednost i kao takvu je prepoznaje i poslovno okruženje i opća javnost”, napominje Orešković. Slično kao i Weber, Orešković ističe da je pri donošenju odluke o tome koje će projekte podupirati, presudan njihov humanitarni karakter kao i vrijednost koju daje određenim skupinama korisnika i zajednici u sredini. Iz naftne kompanije Ine pak odgovaraju da je njihov rukovodeći kriterij pri izboru projekata koji će podržati stupanj korisnosti za širu zajednicu dok je njihov program donacija usmjeren na dobrobit djece i mladeži te osoba s posebnim potrebama. Napominju i kako su oduvijek poseban naglasak stavljali na lokalne zajednice u kojima je tvrtka već dugi niz godina prisutna kroz svoje poslovne aktivnosti, kao što su područja Siska, Rijeke i Ivanić Grada. Osim novčanih sredstava koje ove kompanije ulažu u razne humanitarne projekte, sve one posebno ističu i uključenost vlastitih zaposlenika u mnoge od njih. Tako Vipnet još od 2010. godine organizira “zelene” team buildinge. U njima zaposlenici ove kompanije sudjeljuju u čišćenju zaštićenih parkova prirode u regijama Rijeci, Splitu, Osijeku i Zagrebu. “S ponosom ističemo da je od održavanja prvog zelenog team buildinga prije tri godine, svaki Vipovac proveo jedan radni dan u godini čisteći okoliš”, ističu iz Vipneta.Plivini zaposlenici pak volontiraju u različitim udrugama kojima je temeljem natječaja, Uprava tvrtke ove godine dodijelila financijsku potporu i to za oko dvadeset projekata.

Pomoć djelatnika

Kako objašnjava Orešković, radi se o nizu društveno korisnih aktivnosti, od humanitarnih i ekukativnih do zdravstvenih i ekoloških. S druge strane, Inini zaposlenici sami su pokrenuli Projekt korporativnog volontiranja radnika u lokalnoj zajednici s ciljem pružanja pomoći onima kojima je to potrebno. I Maja Weber također ističe kako su u mnoge HT-ove projekte uključeni i djelatnici koji na taj način osobno pomažu zajednici u kojoj žive.

Hrvatski telekom

HT veliki broj humanitarnih inicijativa podupire dodjelom 060 humanitarnih telefonskih brojeva pri čemu se u odriče naknade za njihovo korištenje. Na taj način HT je podržao akcije Korak u život, RTL pomaže djeci, SOS Dječjeg sela Hrvatska, udruga Za Tebe, Ozana i brojne druge. Već sedmu godinu za redom HT nastavlja projekt „Zajedno smo jači“. U njemu zaposlenici odabiru projekte kojima HT dodjeljuje donacije. Ove godine odabrano je 20 projekata kojima se doniraju financijska sredstva, a među primateljima su medicinske ustanove, ustanove koje rade s osobama s invaliditetom, kao i ekološke udruge.

Pliva

Među najvećim Plivinim projektima u 2012. godini je vlastita javnozdravstvena akcija “Volim hodanje” koja je tijekom travnja i svibnja održana u Zagrebu, Osijeku, Splitu i Rijeci, a u kojoj su građani, ovisno o broju prehodanih kilometara, sudjelovali u prikupljanju financijskih sredstva za uređenje i opremanje dječjih igrališta u tim gradovima. U travnju ove godine završeno je i razminiranje puta do škole u Oklaju. Ovoj akciji Pliva se priključila donacijom Zakladi za humanitarno razminiranje.

Ina

U Ivanić Gradu Ina surađuje s udrugom roditelja, djece i osoba s invaliditetom “Mali princ” kojoj pruža podršku u projektu kojim se djeca s teškoćama u razvoju i mladi s invaliditetom socijalno integriraju i osposobljavaju za samostalan život i rad.  Ina već dugo godina surađuje i s udrugom SOS Dječje selo Hrvatska kao i sa Zakladom “Hrvatska bez mina” koje financijski pomaže. S obzirom da je Ina integrirana u lokalnu zajednicu u Rijeci, napominju kako su već desetljećima uključeni u brojne humanitarne projekte na tom području.

Vipnet

U projektu “Kretanje.Komunikacija.Život” Vipnet je najveći privatni donator za razminiranje u Hrvatskoj. Kao dugogodišnji partner Hrvatskog centra za razminiranje, Vipnet je do sada uložio 10 milijuna kuna za čišćenje mina na području sedam hrvatskih županija. Pored toga, Vipnet ulaže i u zdravstvo te pomaže bolnicama u gradovima u kojima ima svoje regionalne centre.Tako su tijekom 2009. donirali po 100.000 kuna bolnicama u Rijeci, Vukovaru i Dubrovniku, dok su 2010. iste iznose dobile bolnice u Kninu, Slavonskom Brodu i Puli. Zajedno s donacijom od dva milijuna kuna centru SUVAG u Zagrebu, Vipnet je do sada u zdravstvo uložio 5,4 milijuna kuna.

Dukat

Od ključnih projekata u Dukatu ističu pristupanje UN Global Compactu, najvećoj svjetskoj inicijativi društveno odgovornog ponašanja čime se Dukat plasirao u sam vrh društveno odgovornih kompanija u Hrvatskoj. Od “zelenih” je projekata ove godine Dukat pokrenuo rekreativni biciklistički klub “Dukat” čiji su članovi zaposlenici, projekt “Biciklom na posao” te je uspješno organizirana prva biciklistička utrka “Zdrava navika”, s kojima je Dukat najavio aktivan angažman u promicanju ekološke osviještenosti ali i brige o zdravlju. Važnost pravilne i uravnotežene prehrane Dukat je istaknuo pokretanjem kreativnog likovnog natječaja “Ja volim mlijeko” za učenike nižih razreda osnovnih škola, u suradnji s MSU Zagreb te uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Još jedan projekt čiju je važnost prepoznalo spomenuto Ministarstvo jest “Dani otvorenih vrata Dukata” kojim naša najveća mljekara učenicima otvara svoja vrata i pruža mogućnost učenja iz prve ruke o putu mlijeka “od polja do stola”.

Tekst je preuzet iz posebnog priloga Poslovnog dnevnika 'Društveno odgovorno poslovanje'.

Komentirajte prvi

New Report

Close