Nakon dokapitalizacije, već pete u povijesti Uljanik plovidbe, te reprograma kredita ta će pulska brodarska kompanija smanjiti zaduženost za približno 10 milijuna dolara. Na Zagrebačkoj su burzi u petak predstavnici kompanije održali prezentaciju povodom prikupljanja kapitala izdavanjem. Vrijednosnice se izdaju po nominalnoj cijeni od 100 kuna, a kompanija budućim vlasnicima tih jamči isplatu godišnje dividende od 5 posto nominalne cijene, odnosno pet kuna po dionici. Tijekom upisa koji je počeo u ponedjeljak, a završit će 17. prosinca dionice se prodaju po 120 kuna, što znači da će Uljanik plovidba prikupiti najviše 30 milijuna kuna.
Interes ulagača
U razgovoru za Poslovni dnevnik direktor Dragutin Pavletić – koji je ujedno i najveći pojedinačni dioničar sa 6,3 posto udjela – kazao je kako značajniji interes ulagača očekuje u ponedjeljak. Na pitanje očekuje li upis institucionalnih ili malih dioničara, s obzirom da u strukturi od 4000 sadašnjih dioničara prevladavaju upravo mali investitori, Pavletić je kazao kako očekuje obje skupine.
“Postojeće dioničare zasigurno. Tko će se još javiti, ne znam, ali pristupili smo fondovima i poslovnim partnerima s kojima radimo. I njih smo zainteresirali, a neki su nam potvrdili da će upisati dionice. Hoće li i koliko, vidjet ćemo”, kazao je Pavletić. Zajamčena dividenda od najmanje pet kuna – jer će vlasnici povlaštenih dionica imati pravo i na isplatu razlike do iznosa redovne dividende – znači da će Uljanik plovidba morati svake godine iznaći 1,2 milijuna kuna. Pavletić smatra kako to neće predstavljati financijski teret kompaniji. “Mi godišnje isplatimo 15-ak milijuna dolara samo glavnice po kreditima. Tu govorimo o 200.000 dolara. Benefiti koje povlači ova dokapitalizacija i transakcije koje su najavljene puno su veći”, naglasio je prvi čovjek Uljanik plovidbe.
Na pitanje na što će konkretno otići novac iz dokapitalizacije, Pavletić kaže da će većina otići na otplatu kredita, a ostatak za podizanje radnog kapitala. “U svakom trenutku treba nam barem 500.000 dolara obrtnog kapitala po brodu da bi normalno radili”, naglašava Pavletić. Inače, Uljanik plovidba u floti ima devet brodova, od čega su šest u vlasništvu kompanije. Prosječna starost flote kapaciteta 462.000 DWT je svega sedam godina. Uz prijevoz rasutih tereta, s čime je Uljanik plovidba prvo započela nakon osnivanja 1986. godine, od 2004. diverzificira poslovanje u mnogo zahtjevniji prijevoz tekućih tereta i kemikalija.
Krajem rujna ukupni dug kompanije iznosio je 948,7 milijuna kuna. Pavletić kaže kako će nakon dokapitalizacije i reprograma postojećih kredita s bankama, što je kompanija javno objavila krajem prošlog mjeseca, zaduženost pasti na približno 830 milijuna kuna, odnosno nekih 130 milijuna dolara. Što se tiče općenitog financijskog stanja kompanije, Pavletić kaže kako su nakon nekoliko godina provedenih “u crvenom”, ove godine ušli u pozitivno poslovanje.
Vozarine u 2019.
“Međutim, tragovi su ostali. Ako ste 2016. zarađivali 2500 dolara na prijevozu rasuog tereta, a imate 5200 dolara operativnih troškova svaki dan, za mjesec dana ste u minusu od 100.000 dolara. Ove godine povukao nas je nazad tankerski sektor koji je do zadnjih 15 dana bio pod snažnim pritiskom, vozarine su bile mnogo niže i od konzervativnih procjena”, ističe Pavletić.
Što se tiče procjena vozarina u 2019., Pavletić očekuje u sektoru rasutog tereta raspon od 13.000 do 15.000 dolara, a u tankerskom sektoru oko 18.000 dolara. “To su brojke koje Uljanik plovidbi omogućavaju razmišljanja o obnovi flote”, najavio je Pavletić. Stoga je najavio da bi kompanija iduće godine ušla u još jednu dokapitalizaciju od 10 milijuna dolara za kupnju dva rabljena broda za ukupno 30 milijuna dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Samo Mirovinci koji se kockaju tuđim tj.našim novcem mogu pristati na ovu igru, a da bi zasjeli u NO. Sve po uzoru na TNG koja je “jamčila” dividendu, a cijena od tzv” IPO” se prepolovila.
Uključite se u raspravu