Brza i sigurna dostava pošiljaka važna je za svakog poduzetnika koji namjerava izvoziti svoje proizvode. Također, važna je i u njihovoj komunikaciji s poslovnim partnerima kao i potencijalnim kupcima iz inozemstava. Iako pošiljke u Hrvatsku još uvijek u većoj mjeri stižu nego što ih tvrtke šalju van, jer smo dominantno uvozna zemlja, postoji optimizam kurirskih tvrtki da će se takva situacija promijeniti ulaskom u Europsku uniju.
Carinski zahtjevi
Igor Jakovljević, direktor DPD-a, ističe da korisnici njihovih usluga znatno više primaju pakete nego što ih šalju van. Međutim, očekuje da će omjer izvoznih paketa biti sve veći, što bi se prema njegovim procjenama moglo dogoditi već ulaskom u EU."Ulazak u EU za hrvatske će izvoznike značiti znatno pojednostavljenje postupaka izvoza, a također i jeftiniji postupak, jer primjerice, neće biti troškova izvoznog carinjena", napominje. Tvrtka DPD nudi sve vrste usluga kurirske dostave, a kako objašnjava Jakovljević, najčešće se koriste one klasične bez definiranog roka isporuke. Standardna cijena klasične DPD usluge u domaćem prometu, za dostavu u roku od 24 sata, razlikuje se ovisno o kilaži. Tako dostava paketa do dvije kile košta 35 kuna, a ona do 31,5 kilograma 95 kuna. Dostava prema zemljama Europske unije, gdje paketi najčešće putuju, ovise i o kilogramima i o odredištu. Primjerice, pošiljka paketa do deset kilograma do Njemačke koštat će 375 kuna. Jakovljević napominje da velik rast bilježi usluga dostave paketa s otkupnom vrijednosti, koju najčešće koriste fizičke osobe i vezana je uz porast broja korisnika e-trgovine.Da raste broj korisnika e-trgovine potvrđuje i Zdravko Fajl, direktor Međunarodnih polova Hrvatske pošte (HP). Fajl ističe da raste broj zahtjeva, osobito malih i srednjih tvrtki, koje svoje proizvode prodane putem interneta žele otpremiti kupcima u inozemstvo. Njihov je osnovni zahtjev pritom što niža ili "flat rate" cijena kako bi naručitelji mogli što jednostavnije izračunati svoje troškove.
Objašnjava kako glavni izazov takvog zahtjeva nije cijena poštanske usluge već udovoljavanje carinskim zahtjevima koji poskupljuje uslugu slanja pošiljatelju. No, i u ovom slučaju, problem će biti riješen ulaskom u EU, ističe Fajl čija tvrtka nudi sve vrste usluga za međunarodni promet. U slučaju HP-a, većina korisnika usluga dostave pošiljaka HP-a su fizičke osobe, i to oko 60 posto, dok su ostali korisnici tvrtke. Gotovo pet puta više pošiljaka dolazi iz inozemstva, nego što ih se šalje iz Hrvatske, napominje. Kada se pak šalje u inozemstvo najčešće je to u Njemačku i SAD. Cijena HP-ove usluge hpekspres, za pošiljku od jedne do dvije kile niža je za susjedne zemlje te iznosi 180 kuna, za ostale zemlje Europe, 300 kuna, 400 kuna za Sjevernu i Južnu Ameriku te 480 za ostatak svijeta. Svoje usluge DHL Express prilagođava potrebama klijenta, ističe Srebrenka Saks, direktorica DHL-a. Najčešća usluga koju klijenti koriste je DHL Express Worldwide, što je međunarodna usluga dostave pošiljaka od vrata do vrata, do 18 sati sljedeći mogući radni dan u preko 220 zemalja svijeta. I u DHL-u većina korisnika usluge dostave pošiljaka su tvrtke (93 posto korisnika), no, za razliku od većine kurirskih tvrtki klijenti DHL-a najčešće šalju u inozemstvo, te je 70 posto pošiljaka izvoznih.
Najviše u EU
Najčešće se izvozi u zemlje unutar Europske unije, zatim Amerika. Što se cijena tiče, ako se pošiljka preda na recepciji DHL-a, cijena dokumentarne pošiljke, težine 250 grama za Italiju iznosi 285 kuna. Oversea Express pak pakete dostavlja više od 200 zemalja svijeta. Klijentima ove tvrtke na raspolaganju su četiri vrste usluga u uvozu i izvoz. UPS Express Plus te UPS Express, koje najčešće koriste poslovni ljudi koji šalju hitne pošiljke poput važnih ugovora te rezervnih dijelova za industrijska postrojenja, objašnjava Boris Brković, generalni direktor Overseasa, Tu je i UPS Saver, najčešće korištena usluga. U tvrtki Trast pak gotovo su u potpunosti orijentirani prema poslovnim korisnicima te prema većim pošiljkama. Kako ističe Branko Salar, direktor međunarodnog transporta tvrtke nude cestovni, pomorski, zračni i željeznički transport, ali stranke najčešće koriste cestovni.
Cjenik
Overseas
Overseas Express još 1995. godine započinje "dostavu od vrata do vrata" putem 180 vozila te gotovo 350 zaposlenika
195 kuna cijena je usluge UPS Envelope kojom se može slati bilo koja količina dokumenata za istu cijenu
DPD
Ova njemačka tvrtka osnovana 1976. danas dnevno dostavlja dva milijuna paketa te zapošljava preko 22 tisuće ljudi
330 kuna cijena je DPD Classic usluge za dostavu paketa iz Hrvatske u Njemačke na rok od 6-8 dana
HP
Usluga Hrvatske pošte, hpekspres, jedina je takva usluga kojom je pokrivena cijela Hrvatska. Uskoro započinje i s otkupom zlata
300 kuna cijena je hpekspres usluge za dostavu paketa od 1-2 kilograma u neku od zemalja Europe
DHL
DHL je logistička tvrtka Deutsche Posta. Osnovana je prije 40 godina u San Franciscu. Djeluje u više od 220 zemalja širom svijeta
285 kuna cijena je DHL Express usluge za slanje dokumentirane pošiljke, težine 250 grama za Italiju
In Time
Tvrtka In Time osnovana je 1991. u Zagrebu. Dostavu prema ostatku svijeta pružaju preko globalnog partnera TNT Global Express
240 kuna cijena je troška skladištenja za pošiljku težine između 101 i 200 kilograma u In Time-u
Rhea
Tvrtka Rhea zastupnik je FedEx Expressa za Hrvatsku, te je organizirana po modelu ostalih FedEx organizacija u svijetu
95 posto korisnika zastupnika FedEX-a za Hrvatsku čine pravne osobe, a tek pet posto su fizičke
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu