Josip Majher, član Uprave Hrvatske poštanske banke, ove je godine član Ocjenjivačkog odbora AmCham Talents programa i mentor timova prilikom pisanja radova. Tako iz ‘prve ruke’ ima priliku upoznati polaznike, njihov rad i angažman oko programa koji je Američka gospodarska komora u Hrvatskoj pokrenula 2013. s ciljem pomaganja mladim poslovnim stručnjacima u razvoju njihovih vještina.
Kako vam se čine polaznici, koliko su motivirani za stjecanje novih znanja i vještina i kako napreduju?
Ponosan sam na sudjelovanje Hrvatske poštanske banke i svoju mentorsku ulogu drugu godinu za redom u programu AmCham Talents. Izvrsnom smatram priliku da kolegicama i kolegama prenesem svoja znanja i iskustva te poneki koristan savjet za buduće poslovne pothvate i izazove.
I ovogodišnji polaznici su izuzetno ambiciozni, s izraženom željom za napretkom i uspjehom, zainteresirani za nova učenja i pokazuju zrelu dozu samopouzdanja i inicijative te su usmjereni ka timskom radu, a svoje sudjelovanje u programu prepoznaju i kao priliku za umrežavanje.
Mentorski su program otvoreno prihvatili za dobivanje smjernica, podršku i dodatne spoznaje koje bi im trebale pomoći u ostvarenju ambicija i proaktivnosti za uspješno liderstvo u budućnosti. S osobitim uvažavanjem gledam na njihova međusobna prenošenja iskustava i uvida te što svoja znanja ne čuvaju samo za sebe, već ih rado dijele s ostalim polaznicima, ali i nama mentorima. Takav pristup zaslužuje iznimne pohvale i svakako daje dodanu kvalitetu i vrijednost programu.
Smatrate li da su polaznici ‘slika i prilika’ mladih u Hrvatskoj ili je situacija nešto drugačija? Što vidite kao glavne probleme i izazove mladih, kako im se može pomoći da ih lakše svladaju?
Nezahvalno je generalizirati i poopćavati prilike, mogućnosti i htijenja svih mladih, ali ako se zaustavimo na razini izazova s kojima se većina njih suočava, onda je činjenica kako je mladima danas puno toga dostupnije i lakše im je pristupiti sadržaju te zadovoljiti specifične interese. Riječ je istovremeno o izazovu, ali i kompetitivnoj prednosti na tržištu rada, kako u zemlji, tako i međunarodno. Mlađi se talenti u profesionalnom napretku, prirodnije oslanjaju na veliku količinu tih dostupnih i po svojim potrebama, odabranih informacija, na temelju kojih, uz individualnu, a često i fluidnu razinu kritičnosti, donose odluke brzo i ne libe se oduprijeti onome s čime se ne slažu. Upravo je kritičnost kao važan faktor u poslovnom odlučivanju ono što mladima ponekad zna nedostajati jer ne postoji sustavna podrška u učenju i razmišljanju o važnosti (samo)kritičnosti i posljedično autentičnosti. Oni koji prepoznaju svoju ulogu u pronalasku opcija za dodatna znanja i koji prepoznaju kritičnost kao dodatni poticaj su svakako u prednosti spram onih koji su prepušteni slučaju. I na tome svakako trebamo ustrajati, od akademske zajednice do nas u biznisu. Svi bismo trebali više poticati i vrednovati autentičnost, prepoznavati izostanak kritičnosti te individualne inicijative i ulagati resurse u suradnju s akademskom zajednicom, podržavati projekte i suvremene obrazovne programe, čiji su syllabusi orijentirani prema zahtjevima suvremenih prevrtljivih tržišta. Svakako, nužno je ukazivati i na sustavno ulaganje u (dodatna) znanja i vještine kod mladih, kako bi se izdvojili iznad prosjeka, a kako bi se eventualni domaći prosjek doveo na razinu razvijenih zemalja.
Ono što se često ističe je nedostatak poslovnih lidera. Imamo li među mladima dovoljno potencijala da to promijenimo i nedostatak pretvorimo u prednost?
U slučajevima u kojima eventualno možemo problematizirati nedostatak poslovnih lidera u Hrvatskoj, valjalo bi taj poslovni deficit iskoristiti i pretvoriti u priliku. Naime, potencijalnih lidera imamo onoliko koliko smo kao društvo spremni pojedinčeve uspjehe valorizirati, pohvaliti ih i poticati. Vještine vođe se treniraju i stječu iskustvima i svatko tko je uporan i marljiv ima gotovo jednaku šansu postati izvrstan. Na pojedincu je da prepozna vlastite potencijale i fokusom na uspjeh izgradi svoj tržišni položaj. S obzirom na svoja dosadašnja iskustva i u privatnom i javnom sektoru koja itekako smatram vrijednim te funkciju koju trenutačno obnašam u agilnoj, rastućoj i snažnoj banci, okrenutoj zahtjevima klijenata, sa sigurnošću ističem kako je u Hrvatskoj klima pozitivna prema takvim razmišljanjima. Nadalje, mnoge organizacije, uključujući i HPB sustavno podržavaju studentice i studente koji na svojem akademskom putu, iskazuju i dokazuju proaktivnost i velik interes za upoznavanje rada kod potencijalnih poslodavaca. U HPB-u smo otvoreni za suradnje s mladim i ambicioznim studentima i studentskim te sveučilišnim udrugama koje povezuju studente i poslodavce jer tako osluškujemo “bilo” mlađih talenata.
HPB je već tri godine platinasti sponzor AmCham Talents programa. Što vidite kao glavnu prednost programa, što vas motivira da ga snažno podupirete?
S obzirom na činjenicu kako mladim stručnjacima nakon završenih studija, često nedostaje praktičnog iskustva uz set specifičnih znanja i vještina, program AmCham Talents smatramo odličnom prilikom za profesionalni, ali i osobni razvoj pojedinca. Zato sam sretan što je HPB, sad već tradicionalni sponzor programa u kojem sudjeluju sposobni mladi ljudi s potencijalom za vođenje velikim i važnim projektima, tvrtkama te pothvatima u budućnosti.
Vrijedni, mladi i talentirani ljudi trebaju i zaslužuju poticaj i zato smo dio ove velike priče koja nas motivira, a njima otvara nove vidike. Interaktivna predavanja i radionice na kojima kolegice i kolege iz prve ruke čuju korisne i važne savjete od iskusnih mentora i lidera, umrežavanje te primjena stečenog znanja na praktičnim primjerima i tako uvid o poslovnoj stvarnosti, razlozi su zbog kojih smo i ove godine podržali AmCham Talents program.
Na koje još načine HPB direktno ili indirektno pomaže mladima u Hrvatskoj, kako u životnom, tako i u poslovnom smislu?
Misija HPB-a je ‘Stvaranje uvjeta za bolji život u Hrvatskoj’. U našem poslovanju polazimo od kolegica i kolega koji svojim znanjem i trudom doprinose ostvarenju naše misije i od klijenata, čije su potrebe uvijek u našem fokusu. Prepoznati smo kroz program “HPB za financijsku pismenost,” koji je usmjeren prije svega prema mladima, ali i drugim generacijama. Cilj programa je educirati građane o odgovornom financijskom upravljanju i pomoći im da steknu znanja potrebna za sigurno financijsko odlučivanje.Kontinuiranim ulaganjem u edukacije i mentorstva za mlade koji se približavaju tržištu rada ili započinju svoju poslovnu karijeru, HPB je aktivno uključena u suradnje i potpore akademskim inicijativama i obrazovnim programima.
U našoj banci provodimo i Natječaj za financiranje školovanja zaposlenika, u cilju unaprjeđenja poslovanja kroz ulaganje u razvoj kompetencija zaposlenika. Svrha je povećati dostupnost i omogućiti transparentnu dodjelu sredstava za financiranje doškolovanja i formalnog školovanja zaposlenicima banke. Na taj način, među ostalim, ulažemo u daljnji profesionalni i osobni napredak zaposlenika koji stjecanjem novih kompetencija uvelike mogu osnažiti razvoj banke.
Veliki naglasak stavljamo na internu mobilnost i edukacije zaposlenika pa svake godine izdvajamo značajan budžet za odabrane edukacije zaposlenika. Uz to, organiziramo interne i vanjske edukacije sukladno identificiranim razvojnim potrebama zaposlenika i zahtjevima tržišta. Posebno smo ponosni na interne razvojne programe – Rasadnike znanja (Podatkovni rasadnik i Prvi put rukovoditelj rasadnik) koje je do sada pohađalo više od stotinu naših kolegica i kolega. Dodatno, zaposlenicima smo omogućili korištenje online platformi za učenje pa im je pohađanje željenih edukacija postalo još dostupnije.
Ulaganje u edukaciju i razvoj karijere prepoznato je i od naših zaposlenika, koji u istraživanju organizacijske vitalnosti visokim ocjenjuju upravo takav strateški pristup. U ponudi proizvoda banke važno mjesto imaju krediti za školarinu uz fiksnu kamatnu stopu, za troškove formalnog ili dodatnog obrazovanja, a među mladom populacijom smo godinama prepoznati po stambenim kreditima za koje se odlučuju pri kupnji prve nekretnine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu