Neto dobit iznosi 570 milijuna kuna, što je, unatoč prodaji duhanskog dijela poslovanja, na prošlogodišnjoj razini, kada je ostvareno 560 milijuna kuna. I ovo izvještajno razdoblje nije usporedivo s prošlogodišnjim jer u sastavu Grupe nema duhanskog poslovanja.
Maistra je, u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, ostvarila dva posto više noćenja gostiju, uz povećanje prosječne cijene noćenja od šest posto, što je dovelo do rasta poslovnih prihoda od devet posto. EBITDA (dobit prije poreza, kamata i amortizacije) iznosi 413 milijuna kuna i 14 posto je veća od prošlogodišnje. EBIT (dobit prije poreza i kamata) bilježi rast od 19 posto i iznosi 314 milijuna kuna.
I ove godine turistički dio Grupe investirao je u obnovu i povećanje kvalitete postojećih proizvoda. Tako je u kolovozu 2016. godine otvoren hotel Amarin, vrijedan 300 milijuna kuna, što je najveća ovogodišnja investicija u istarskom turizmu. Hotel raspolaže s 280 smještajnih jedinica kapaciteta gotovo 1.000 gostiju. Također, u tijeku su pripreme za izgradnju novog hotela Park, ključnog proizvoda u procesu zaokruživanja vrhunske hotelske ponude u Rovinju. Završene su i investicije u kampove, vrijedne gotovo 90 milijuna kuna. Najvećim dijelom investicije obuhvaćaju ulaganje u prateću infrastrukturu te podizanje kvalitete zajedničkih sadržaja kampova. Ukupna ulaganja pak u 2016. godini iznose više od 400 milijuna kuna, a trenutni booking potvrđuje pozitivne trendove rasta prihoda ponajprije zbog rasta prosječne cijene.
Hotel Hilton Imperial u Dubrovniku ostvario je prihode na razini prošlogodišnjih u iznosu od 53 milijuna kuna. EBITDA je porasla za sedam posto – na 20,2 milijuna kuna. EBIT je veći za 13 posto i iznosi 15,9 milijuna kuna.
Cromaris je u prvih devet mjeseci 2016. godine ostvario četiri posto veću prodaju nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prihod je na izvoznim tržištima porastao osam posto, od čega najviše na njemačkom tržištu. I nadalje se oko tri četvrtine prihoda od prodaje ostvaruje na inozemnim tržištima. Zabilježen je porast prosječnih cijena od četiri posto. U skladu s rastom količina i cijena u prvih devet mjeseci 2016. godine ostvaren je porast poslovnih prihoda od devet posto. Neto dobit iznosi 11 milijuna kuna, dok je, primjerice, prošle godine iznosila 1,5 milijuna kuna. Cromaris je dobio odobrenje za dva nova uzgajališta kapaciteta od 1.400 tona s mogućnošću njihova proširenja, čime je osiguran ukupni proizvodni kapacitet veći od 9.000 tona u 2017. godini.
Croatia osiguranje i nadalje ima vodeću poziciju na hrvatskome tržištu, s ukupnim udjelom od 30,8 posto, što je na razini ostvarenja u prethodnom izvještajnom razdoblju. Tržišni je lider u segmentu neživotnih osiguranja sa stabilnih 36,6 posto. I u životnim osiguranjima zadržana je liderska pozicija s ostvarenim tržišnim udjelom od 18,6 posto, ili 0,5 postotna boda više nego u prvih devet mjeseci 2015. godine.
U Hrvatskoj je ostvarena ukupna bruto zaračunata premija u iznosu od 2,1 milijardi kuna, što je jedan posto više od prošlogodišnje. Bruto zaračunata premija na razini Grupe iznosi 2,4 milijarde kuna i dva posto je veća od prošlogodišnje.
Štetovni omjer neživotnih osiguranja na razini Grupe je 54 posto i 4,5 postotna boda je bolji od ostvarenja u prvih devet mjeseci prošle godine. Kombinirani omjer neživotnih osiguranja, kao jedan od ključnih pokazatelja efikasnosti poslovanja, šest je postotnih bodova bolji od prošlogodišnjeg te iznosi 99,1.
U prvih devet mjeseci ove godine CO grupa ostvarila je dobit prije poreza u iznosu od 199 milijuna kuna, dok je u istom prošlogodišnjem razdoblju ostvarena dobit od 136 milijuna kuna. Neto dobit iznosi 158 milijuna kuna, što je za 49 posto više od ostvarenja u prvih devet mjeseci 2015. godine.
Postignuti rezultati ukazuju na uspješno obavljenu prvu fazu restrukturiranja tvrtke. Croatia osiguranju predstoji nova faza rasta i razvoja koju će obilježiti širenje portfelja proizvoda, daljnje jačanje prodaje, unaprjeđenje procesa obrade šteta te digitalizacija poslovanja. Kombinacija snažne tržišne pozicije i troškovne učinkovitosti omogućit će dugoročnu održivost poslovanja.
"I ovi devetomjesečni rezultati pokazuju da svi Adrisovi poslovi, unatoč mnogobrojnim izazovima, jačaju. Ulaganjima, vrijednim više od četiri milijarde kuna, omogućit ćemo daljnje njihovo snaženje, podići razinu naše konkurentnosti i stvoriti nova radna mjesta, čime, uz ustrajavanje na izvrsnosti, na najbolji način pomažemo zajednici u kojoj poslujemo. Naši su ciljevi rast i razvoj, te dugoročna održivost i stabilnost tvrtke", rekao je predsjednik Uprave Adris grupe Ante Vlahović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Neće Croatia dugo. Obzirom na proračunate poteze koji se provode za tri godine, ne da će izgubiti poziciju lidera, već je moguće da će biti na putu bez povratka.
Uključite se u raspravu