Smart Industry
Digitalno potpisujem

Ugovore potpisujemo isključivo digitalno radi ušteda i veće sigurnosti klijenata

Nestabilnost koju je donijelo poskupljenje papira pokazuje da tržište još uvijek ne koristi digitalna rješenja koja su na dohvat ruke.

PD VL native tim
14. travanj 2022. u 22:00
Marko Emer; Za svoje zaposlenike, servis mojeRačun razvio je poseban žig/PD

Vijest o poskupljenju WC papira isprva je djelovala kao prvotravanjska šala, na što je svakako utjecao i datum objave, no činjenica da je cijena tone celuloze, osnovnog sastojka nezamjenjivih industrijskih i uredskih proizvoda, skočila s 900 na 1500 eura, brzo je skinula osmijeh s lica čitatelja.

Ekonomski analitičari se slažu, novi je to udar za poduzetnike. Posebice za one čije se poslovanje još uvijek oslanja na papir. Na problem poslovanja “na papiru” već dugi niz godina upozorava Marko Emer, predsjednik Uprave servisa mojeRačun, ističući kako je riječ o neodrživom poslovnom modelu, generatoru nepotrebnog troška.

“Posljednjih godina digitalna transformacija koristi se kao buzzword kojim se podrazumijeva bilo kakva digitalizacija nekog procesa ili usluge, a istovremeno poskupljenje papira od 30 posto stvara nestabilnost na tržištu. To sugerira da tržište još uvijek ne koristi digitalna rješenja koja su na dohvat ruke,” naglašava Emer.

Većina poslovnih papira nema svrhu

Upotreba tehnoloških rješenja, dodaje, u poslovnom svijetu se još uvijek teže usvaja, iako je u privatnoj sferi čak pitanje prestiža imati što novije gadgete i što više birokratskih poslova obavljati u digitalnom obliku.

“Više od 60 posto dokumenata koji izađu iz pisača zapravo nemaju svoju svrhu duže od pet minuta. Istraživanje koje je provela organizacija AIIM, koja okuplja vodeće ICT kompanije svijeta, pokazalo je kako je najčešći uzrok printanja dokumenta u tvrtkama kako bi se ponijeli na sastanak.

Odmah iza toga je potpisivanje. U vremenu kada gotovo svaki građanin Hrvatske ima ugrađen napredni elektronički potpis u svojoj eOsobnoj iskaznici, takav podatak je iznimno zabrinjavajući”, ističe Emer. Tvrtka mojeRačun među prvima je uvela isključivo digitalno potpisivanje dokumenata. Dio je to njihove strategije da postanu potpuno bespapirni ured, što je sve veći trend među brojnim svjetskim kompanijama.

Emer

Poslovni subjekti i većina građana imaju na raspolaganju napredni elektronički potpis.

Za svoje zaposlenike, ali i poslovne partnere razvili su poseban žig “Digitalno potpisujem” kojim i drugim subjektima s kojima surađuju šalju jasnu poruku da koriste napredni elektronički potpis za sklapanje ugovora i potpisivanje poslovnih dokumenata.

“Gomilanje papira, registratora i ugovora je gomilanje troškova u potrošnom materijalu, prostoru, vremenu i, u konačnici, otpadu. Nemojmo se zavaravati da recikliranjem papira činimo puno za prirodu jer je najteže reciklirati poslovne dokumente.

Toneri za laserske i kserografske kopirne uređaje toplinski su spojeni s površinom papira i reciklaža takvog otpada je iznimno složen proces jer se pulpa za uredski papir dodatno izbjeljuje”, pojašnjava predsjednik Uprave servisa mojeRačun.

Ispisivanje kako bi se prepisalo

Izraditi dokument u Wordu, PDF-u ili tablicu u Excelu, a potom ih printati da bi se po njima pisalo, potpuno je besmisleno, smatra Emer. Degradacija je to savršenog digitalnog dokumenta u oruđe koji se koristi od 135. godine nove ere. ”Jeftinije je u tom slučaju kupiti bilježnice na kvadratiće ili bez linija pa tamo ručno zapisivati sve poslovne procese.

60

posto dokumenata koji izađu iz pisača nemaju svoju svrhu duže od pet minuta

No, jasno je kako, prilikom izbora računalo ili trgovački papir, nitko neće izabrati potonji, ali će barem 20 posto ispitanika iz istraživanja koje sam ranije spomenuo bez problema isprintati dokumente da bi ručno prepisao podatke natrag u računalo”, rekao je Emer te dodao kako je vrijeme da se svi zapitamo kakav ekološki otisak ostavlja naše poslovanje.

Ekologija kao poslovni identitet

Servis mojeRačun još je od 2014. godine jedan od začetnika bespapirnog poslovanja u Hrvatskoj. U prilog tome, uostalom, govore i njihove core usluge; mojeRačun, mojDMS i mojeArhiv koje su čak i mikro i malim kompanijama omogućile potpuno digitalizirani end-to-end proces razmjene, ovjere i pohrane digitalnih dokumenata.

“Naši korisnici rado prihvaćaju inovacije koje im omogućuju da potpuno izbace papir iz poslovanja, što pokazuje i njihova spremnost da se pridruže našem pokretu “Digitalno potpisujem”. Svi poslovni subjekti u Hrvatskoj i većina punoljetnih građana imaju na raspolaganju napredni elektronički potpis, samo ih je trebalo potaknuti i ohrabriti da ga aktivno počnu koristiti kao sigurnije i jeftinije rješenje, neizostavno u digitalnom poslovanju”, smatra Emer.

Bespapirno poslovanje radi sigurnosti

Ideja da budu inicijator potpuno digitalnog sklapanja ugovora nastala je iz želje da pruže veću sigurnost korisnicima i zaposlenicima te intenzivnije pokrenu digitalnu transformaciju gospodarstva, društveno odgovornog poslovanja i očuvanja okoliša.

“Važno je shvatiti da, za razliku od vlastoručnog potpisa, napredni elektronički potpis osigurava autentičnost i integritet, ali ono što je najvažnije – osigurava neporecivost. Potpisnik ne može opovrgnuti da je potpisao dokument, a svaki eventualni pokušaj izmjene elektronički potpisanog dokumenta ostaje zabilježen pa je i u tom kontekstu neusporedivo sigurniji od vlastoručnog potpisa.

Isključivo apliciranjem elektroničkog potpisa osoba može biti sigurna da svaki dokument ostaje isti u trenutku zaprimanja, kao što je bio i u trenutku slanja. Zato mi, kao tvrtka i kao pojedinci u toj tvrtki, dokumente potpisujemo isključivo digitalno”, zaključio je predsjednik uprave servisa mojeRačun.

* Sadržaj omogućio mojeRačun

New Report

Close