Učinkovitost u industriji nafte i plina

Autor: Poslovni.hr , 23. kolovoz 2010. u 22:00

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju nijedna vrsta benzina ili dizela na tržištu ne može imati više od 10 ppm sumpora

Međunarodni trendovi upozoravaju na povećanu potražnju za čistijim gorivima i potrebu znatnog ulaganja u mjere za uštedu energije, zaštitu okoliša i modernizaciju kapaciteta. Tvrtke koje se bave proizvodnim procesima koji troše puno energije ulažu u energetsku učinkovitost, čime poboljšavaju svoj položaj na tržištu. Ta je činjenica i za nas vrlo važna jer će se ulaskom u Europsku uniju Hrvatska otvoriti novom europskom tržištu i izazovima u industriji nafte i plina.

Usklađivanje zakonodavstva
Nadalje, regulative Europske unije nalažu da se industrija nafte i plina na području EU koristi naprednom i vrlo složenom tehnologijom koja će se usmjeriti na proizvodnju goriva bez sumpora. Vlada Republike Hrvatske je u procesu usklađivanja hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom EU iz područja zaštite zraka donijela Uredbu o kakvoći tekućih naftnih goriva. Uredba je potpuno usklađena s Direktivom 98/70/EC Europskog parlamenta i Vijeća od 13. listopada 1998. o kakvoći benzina i dizelskih goriva i Direktivom Vijeća ministara 1999/32/EC od 26. travnja 1999. koja se odnosi na smanjenje sadržaja sumpora u određenim tekućim gorivima. Drugim riječima, ulaskom Hrvatske u Europsku uniju nijedna vrsta benzina ili dizela na tržištu ne može imati više od 10 ppm sumpora. Usporedbe radi, Hrvatska je devedesetih nekoliko puta mijenjala regulativu za dopuštenu količinu sumpora te su početkom devedesetih dizelska goriva mogla sadržavati 5000 ppm, a benzin 2000 ppm sumpora. Ta su pravila u razdoblju od 1996. do 1997. pooštrena na 500 ppm, a 2000. određeno je 150 ppm za benzin i 350 ppm za dizel. Projekti u industriji nafte i plina iznimno su zahtjevni u smislu inženjerstva, ekonomije, zdravlja, sigurnosti i okoliša. Ilustracija toga je da postrojenje za desulfurizaciju zahtijeva sinkronizaciju rada 80 velikih pumpi i 3300 mjernih i kontrolnih instrumenata, što nije jednostavan zadatak čak ni za najnaprednija procesna računala. Cilj modernizacije rafinerija je osigurati dugoročno održiv rast i razvoj rafinerijskih kapaciteta, proizvoditi goriva visoke kvalitete koja će rafinerijama omogućiti jačanje pozicije na postojećim i novim tržištima, a povećanim kapacitetom prerade podići razinu iskoristivosti, učinkovitosti i profitabilnosti rafinerijske prerade u skladu s regulativama EU.

Partnerski odnos
Kao vodeća kompanija s globalnim iskustvom Siemens Hrvatska posjeduje znanje, stručnjake i tehnologiju koji prate najnovija dostignuća u razvoju novih tehnologija za preradu sirove nafte u pogonska goriva i goriva za zagrijavanje te time tvrtka može dati velik doprinos modernizaciji hrvatskih rafinerija. Siemens Hrvatska sa svojim tehničkim servisima, koji su sastavni dio divizije Energy Oil& Gas, sudjeluje u procesima modernizacije hrvatskih rafinerija. Suradnjom s krajnjim korisnicima, EPC kompanijama (kompanije koje pružaju inženjerske usluge i s time povezane usluge nabave materijala i izvođenja projekata) i sistemskim integratorima Siemens gradi aktivno partnerstvo na temelju uzajamnog razumijevanja i svijesti o posebnosti posla vezanog uz naftu i plin.

Ana Luetić, autorica je direktorica prodaje Oil&Gas Siemens Hrvatska

Komentirajte prvi

New Report

Close