U Sv. Križu Začretju u petak je otvoren, a dan poslije zbog neispunjavanja minimalnih tehničkih uvjeta i zatvoren Roses Fashion outlet austrijske Dayland grupe. Najkasnije do 6. prosinca Uprava najavljuje ispunjenje svih uvjeta i otvaranje sedamdeset od ukupno 80 trgovina. Ni drugi međunarodni outlet u Sv. Heleni izraelskog Prigan Holdingsa, koji je najavio da će svoja vrata otvoriti 3. prosinca neće biti potpuno uređen, odnosno popunjenost kapaciteta bit će 65 posto, ali, kako ističu, zadovoljit će sve tehničke uvjete.
Svjetska iskustva
Iako je na svjetskoj outlet konferenciji nedavno u Londonu Roses Fashion predstavljen kao europski reprezentativni projekt nove generacije outleta kojoj su uzori u trgovačkim središtima u Las Vegasu (Caesars Palace) i Rimu (Castel Romano), a Hrvatska je ovim projektom prestigla sve nove EU-države, centar je trebalo zatvoriti. Ne samo zbog tehničkih uvjeta prodavaonica nego zbog sigurnosti kupaca. Manje je poznato da u Hrvatskoj već postoje outlet centri. Dakako ne toliko veliki kao što će biti u Začretju i Svetoj Heleni. Naime, prvi outlet je 2003. godine otvorila hrvatska Wulf Sport kompanija koja je preuzela pozitivna iskustva poslovanja iz zapadnog svijeta te ih prilagodila specifičnostima domaćeg tržišta. Boris Šušković, predsjednik Uprave Wulf Sporta, objašnjava da svjetsko iskustvo govori da više outlet trgovina može poslovati tek ako u njihovoj okolici, u okviru sat vremena vožnje, živi više od 3,5 milijuna stanovnika. “Ako je broj stanovnika manji, opstati može tek jedna outlet trgovina jer prema pravilima nijedan poznati brend ne ide u dva centra. Unatoč tomu Wulf Sport ima dva outleta u Zagrebu, a širi lanac s još dva centra u Strmcu i Kaštelima koje ćemo otvoriti 15. studenoga”, najavljuje Šušković. U stručnoj javnosti već se špekulira kako opstati može samo jedan od dva nova međunarodna outleta, na što naš sugovornik odgovara kako će oni nastojati imati ekskluzivitet brendova, što znači da je već započela borba trgovačkih centara zbog modnih brendova na relativno malom tržištu. To je dijametralno suprotno dosadašnjoj situaciji okupljanja velikih brendova u jednom trgovačkom centru. Hrvatska je specifično tržište, tumači nadalje, na kojem postoji manji broj brendova nego u razvijenim zemljama EU, pa se u outletu mogu ponuditi isključivo brendovi koji ovdje već postoje. To je značajna razlika od outleta na zapadu gdje je ponuda brendova puno šira. Mi u Wulf Sportu, kaže Šušković, vjerujemo da u Hrvatskoj ne vrijede sve međunarodne zakonitosti u “outlet retailu”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu