Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U studenome se otvaraju dva outleta u Strmcu i Kaštelima

Autor: Biserka Ranogajec
10. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —

Više outlet centara na jednom području može funkcionirati samo ako u udaljenosti od sat vremena vožnje živi najmanje 3,5 milijuna stanovnika

U Sv. Križu Začretju u petak je otvoren, a dan poslije zbog neispunjavanja minimalnih tehničkih uvjeta i zatvoren Roses Fashion outlet austrijske Dayland grupe. Najkasnije do 6. prosinca Uprava najavljuje ispunjenje svih uvjeta i otvaranje sedamdeset od ukupno 80 trgovina. Ni drugi međunarodni outlet u Sv. Heleni izraelskog Prigan Holdingsa, koji je najavio da će svoja vrata otvoriti 3. prosinca neće biti potpuno uređen, odnosno popunjenost kapaciteta bit će 65 posto, ali, kako ističu, zadovoljit će sve tehničke uvjete.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Svjetska iskustva
Iako je na svjetskoj outlet konferenciji nedavno u Londonu Roses Fashion predstavljen kao europski reprezentativni projekt nove generacije outleta kojoj su uzori u trgovačkim središtima u Las Vegasu (Caesars Palace) i Rimu (Castel Romano), a Hrvatska je ovim projektom prestigla sve nove EU-države, centar je trebalo zatvoriti. Ne samo zbog tehničkih uvjeta prodavaonica nego zbog sigurnosti kupaca. Manje je poznato da u Hrvatskoj već postoje outlet centri. Dakako ne toliko veliki kao što će biti u Začretju i Svetoj Heleni. Naime, prvi outlet je 2003. godine otvorila hrvatska Wulf Sport kompanija koja je preuzela pozitivna iskustva poslovanja iz zapadnog svijeta te ih prilagodila specifičnostima domaćeg tržišta. Boris Šušković, predsjednik Uprave Wulf Sporta, objašnjava da svjetsko iskustvo govori da više outlet trgovina može poslovati tek ako u njihovoj okolici, u okviru sat vremena vožnje, živi više od 3,5 milijuna stanovnika. “Ako je broj stanovnika manji, opstati može tek jedna outlet trgovina jer prema pravilima nijedan poznati brend ne ide u dva centra. Unatoč tomu Wulf Sport ima dva outleta u Zagrebu, a širi lanac s još dva centra u Strmcu i Kaštelima koje ćemo otvoriti 15. studenoga”, najavljuje Šušković. U stručnoj javnosti već se špekulira kako opstati može samo jedan od dva nova međunarodna outleta, na što naš sugovornik odgovara kako će oni nastojati imati ekskluzivitet brendova, što znači da je već započela borba trgovačkih centara zbog modnih brendova na relativno malom tržištu. To je dijametralno suprotno dosadašnjoj situaciji okupljanja velikih brendova u jednom trgovačkom centru. Hrvatska je specifično tržište, tumači nadalje, na kojem postoji manji broj brendova nego u razvijenim zemljama EU, pa se u outletu mogu ponuditi isključivo brendovi koji ovdje već postoje. To je značajna razlika od outleta na zapadu gdje je ponuda brendova puno šira. Mi u Wulf Sportu, kaže Šušković, vjerujemo da u Hrvatskoj ne vrijede sve međunarodne zakonitosti u “outlet retailu”.

U Sv. Križu Začretju u petak je otvoren, a dan poslije zbog neispunjavanja minimalnih tehničkih uvjeta i zatvoren Roses Fashion outlet austrijske Dayland grupe. Najkasnije do 6. prosinca Uprava najavljuje ispunjenje svih uvjeta i otvaranje sedamdeset od ukupno 80 trgovina. Ni drugi međunarodni outlet u Sv. Heleni izraelskog Prigan Holdingsa, koji je najavio da će svoja vrata otvoriti 3. prosinca neće biti potpuno uređen, odnosno popunjenost kapaciteta bit će 65 posto, ali, kako ističu, zadovoljit će sve tehničke uvjete.

Svjetska iskustva
Iako je na svjetskoj outlet konferenciji nedavno u Londonu Roses Fashion predstavljen kao europski reprezentativni projekt nove generacije outleta kojoj su uzori u trgovačkim središtima u Las Vegasu (Caesars Palace) i Rimu (Castel Romano), a Hrvatska je ovim projektom prestigla sve nove EU-države, centar je trebalo zatvoriti. Ne samo zbog tehničkih uvjeta prodavaonica nego zbog sigurnosti kupaca. Manje je poznato da u Hrvatskoj već postoje outlet centri. Dakako ne toliko veliki kao što će biti u Začretju i Svetoj Heleni. Naime, prvi outlet je 2003. godine otvorila hrvatska Wulf Sport kompanija koja je preuzela pozitivna iskustva poslovanja iz zapadnog svijeta te ih prilagodila specifičnostima domaćeg tržišta. Boris Šušković, predsjednik Uprave Wulf Sporta, objašnjava da svjetsko iskustvo govori da više outlet trgovina može poslovati tek ako u njihovoj okolici, u okviru sat vremena vožnje, živi više od 3,5 milijuna stanovnika. “Ako je broj stanovnika manji, opstati može tek jedna outlet trgovina jer prema pravilima nijedan poznati brend ne ide u dva centra. Unatoč tomu Wulf Sport ima dva outleta u Zagrebu, a širi lanac s još dva centra u Strmcu i Kaštelima koje ćemo otvoriti 15. studenoga”, najavljuje Šušković. U stručnoj javnosti već se špekulira kako opstati može samo jedan od dva nova međunarodna outleta, na što naš sugovornik odgovara kako će oni nastojati imati ekskluzivitet brendova, što znači da je već započela borba trgovačkih centara zbog modnih brendova na relativno malom tržištu. To je dijametralno suprotno dosadašnjoj situaciji okupljanja velikih brendova u jednom trgovačkom centru. Hrvatska je specifično tržište, tumači nadalje, na kojem postoji manji broj brendova nego u razvijenim zemljama EU, pa se u outletu mogu ponuditi isključivo brendovi koji ovdje već postoje. To je značajna razlika od outleta na zapadu gdje je ponuda brendova puno šira. Mi u Wulf Sportu, kaže Šušković, vjerujemo da u Hrvatskoj ne vrijede sve međunarodne zakonitosti u “outlet retailu”.

Jedinstvena ponuda
Dok u zapadnom svijetu kupci imaju naviku putovati izvan gradova na cjelodnevni šoping, naši potrošači teško se odlučuju za udaljenije lokacije, pogotovo ako je modni asortiman u prodajnim lancima u njihovoj blizini dobar. Šušković očekuje da će Wulf Sport outleti i dalje, unatoč otvaranjima outleta stranih investitora, zabilježiti porast u prodaji.

Činjenice

Promet od 126 mil. kuna
Boris Šušković osnovao je tvrtku Wulf Sport 1994. godine. Danas kao dioničko društvo ima više od 300 zaposlenih i godišnji promet od 126 milijuna kuna.

Proširenje površina
Nudi deset svjetskih robnih marki koje tvrtka zastupa, a nakon proširenja ukupna površina outlet trgovina povećat će se na više od 1100 četvornih metara.

Američki model
Novi domaći lanac outlet trgovina Wulf Sport stvorit će nakon uspjeha s postojećim lancima Shoebedoo i Voodoo. Šušković tumači kako su outleti koncipirani kao outleti u SAD-u po “mutlibrand store” konceptu po kojem su svi brendovi ponuđeni u jednom prostoru.

Autor: Biserka Ranogajec
10. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close