U stečaju Viadukta nema uvjeta za nastavka poslovanja. To je glavna poruka stečajnog upravitelja Milorada Zajkovskog koji će danas na ročištu na Trgovačkom sudu u Zagrebu predložiti vjerovnicima da donesu odluku o unovčenju imovine dužnika s ciljem njihova namirenja.
Iako on ističe i da će vjerovnici odlučiti o daljnjem tijeku stečaja, suprotnu odluku nije realno očekivati, što znači da se otvara pitanje kolike su tražbine i stečajna masa, tj. procijenjena razina namirenja. Upravitelj tvrdi da procjene ovog tipa nisu moguće, no potvrdio je da od strane 400-tinjak vjerovnika drugog višeg isplatnog reda prijavljene tražbine iznose 1,7 milijardi kuna, od čega 1,3 mlrd. kn su dospjele. Priznao je 912 mil. kn potraživanja, dok vrijednost imovine za stečajnu masu iznosi 596 mil. kuna.
1,7 mlrd.
kn prijavljene su tražbine vjerovnika drugog višeg isplatnog reda
Ipak, Zajkovski je uoči ročišta dao naslutiti izglede da se utrži 5,11% Viaduktovog udjela u ZAIC-u na Zračnoj luci Franjo Tuđman. Na poziv na dostavu neobvezujućih ponuda u stečaju su se javila 4 ponuditelja, pa je, uz uvjet da vjerovnici daju zeleno svjetlo, za očekivati prikupljanje ponuda s početnom cijenom od 7 mil. eura. Tako bi se, tvrdi, moglo namiriti oko 30% radničkih tražbina koje ukupno iznose 150 milijuna kuna. Od Viaduktovih 1,9 mlrd. kn ugovorenih poslova još ih je 630 mil. kn preostalo za izvršiti, no radovi ili nisu započeli ili su ih preuzele druge tvrtke.
To nije olakšalo dužniku problem u vezi bankarskih garancija. Pod prijetnjom naplate u stečaju, radi izbjegavanja štete, Odbor vjerovnika dao je suglasnost upravitelju da se garancije produlje. Najviše se to tiče PBZ-a, koji s 270 mil. kn prijavljenih tražbina (102 mil. kn dospjelih) ima 29% od ukupno priznatih tražbina drugog višeg isplatnog reda, što je iznenađenje za dio dobavljača, kako neki tvrde.
Zajkovski
Prodajom udjela u ZAIC-u namirilo bi se 30% potraživanja radnika.
S druge strane, od 822 mil. kn osporenih potraživanja, kad su razlog sudski postupci, 160 mil. kn se odnosi na Sisački vodovod, a 90 na Hrvatske ceste (priznato je 17 mil. kn). HAC-u je osporeno 177 milijun kuna "jer nema vjerodostojne dokumentacije", a tvrtki Lager Bašić 286 mil. kn. Konačno stanje u pogledu utvrđenih tražbina bit će poznato danas, potvrdio je upravitelj, čije izvješće ukazuje na pad prihoda Viadukta koji je počeo 2016. te se nastavio u 2017. dovodeći tvrtku u blokadu te predstečaj, a na kraju i u stečaj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Stečajni upravitelj je rekao da ce provjeriti tko ili kud je nestala mehanizacija viadukta strojevi koje su upravitelji uzeli sebi pa otvaraju svoje firme i jos traze milijunske odstete , hocete raditi ili ne nije ni bitno samo dajte nam isplate koje ste nam duzni i jebite se, hocemo samo svoje pare a malo da angaziramo novinare posto ste pali u zaborav
Nestalo autocesta, odnsosno aneksa na ugovore. Nije mi jasno, kako je Viadukt mogao propasti. Što sve može nesposobni management uništiti !
Uključite se u raspravu