Obiteljska tvrtka Betonara Fučkan iz Svetog Ivana Zeline već 50 godina jedan je od vodećih proizvođača betonske galanterije u Hrvatskoj, a najpoznatiji su po vrtnim kaminima.
Proizvodni pogon kod Zagreba prostire se na više od 30.000 četvornih metara s četiri hale u kojima nastaje više od 1000 vrsta betonskih proizvoda.
Rubnjaci, okapnice…
Tvrtku je 1972. osnovao Branko Fučkan, a sada je vodi kći Vesna Fučkan Puhelek. Ima 20-ak radnika, a asortiman distribuira preko trgovačkih centara Pevex, Građa, Drvo Pokuplje, Novalis, KTC, GTO CMA, Metalko, Sokolić, Gašo, Samoborka te GavroProm.
Iako su do prije koju godinu imali relativno skromnu vlastitu maloprodaju, zatvaranje u pandemiji korona krize prisililo ih je na inovacije i nove modele. Obujam prodaje putem distributera i maloprodajnih mjesta u to je vrijeme oslabio, pa su morali poduzeti strateške promjene, kaže Vesna Fučkan Puhelek.
“Unaprjeđenje webshopa bila je prva promjena. Betonski proizvodi su teški, potrebna su vozila s kranom/platformom ili viličar da bi se obavio utovar ili istovar robe te nam je dostava proizvoda do vrata kupaca predstavljala poseban izazov.
Uz partnerstvo s transportnom kućom uspjeli smo riješiti problem, te smo uveli mogućnost kartičnog plaćanja i plaćanja na rate i tako ponudili potpuno funkcionalan i kupcima prilagođen webshop”, navodi direktorica Betonare Fučkan. U pandemiji su se ljudi više posvetili vrtovima i dvorištima pa je porasla prodaja građevinskog asortimana – škarpi za pokose, rubnjaka, okapnica, šahtova za vodu…
Stoga su proizvodnju i marketing više usmjerili na taj dio asortimana. Očekuju i da će zbog energetske krize i poskupljenja plina i struje više ljudi odabrati tradicionalni roštilj na drva i drveni ugljen. Porast cijene energenata uvelike utječe i na poslovanje, pa su u fazi izrade elaborata za postavljanje solarnih panela.
“Voljeli bismo postići energetsku neovisnost u proizvodnji. Poskupljenje sirovina željeza, cementa, šljunka direktno utječe na nas pa je i porast cijena proizvoda bio neizbježan. Nadamo se skoroj stabilizaciji tržišta, te korekciji cijena”, kaže nam menadžerica.
A što s nelojalnom konkurencijom iz inozemstva koja često ima preferencijalni status u stranim trgovačkim lancima? Fučkan Puhelek svjesna je da hrvatska proizvodna poduzeća nisu u zavidnoj situaciji i da se jedino uz kvalitetan proizvod i dobru uslugu može opstati na tržištu.
Partner FIS Vitez
“Konkurencija nije problem. Štoviše, dobro je za krajnje potrošače da imaju više izbora te da mogu odluku donijeti uspoređujući više ponuđača. Više proizvođača betonske galanterije na tržištu omogućava jačanje cijele kategorije, pa nam je želja da proizvodnja betonskih elemenata u RH postane prepoznat brend i na globalnoj razini”, navodi Vesna Fučkan Puhelek.
Prisutni su i u susjednoj BiH gdje im je partner FIS Vitez s 12 maloprodajnih centara. Planiraju širiti asortiman komunalne opreme koševima za otpad, betonskim klupama i stolovima, stalcima za bicikle…
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu