U ovoj godini Avenue Mall Zagreb već ostvaruje rast prodaje od 10 posto

Autor: Božica Babić , 12. travanj 2016. u 11:20
Foto: Marin Tironi / 24 sata

Od samog otvorenja Avenue Mall je bio uspješan u pravovremenom servisiranju svih financijskih obaveza, kako bankama, tako i ulagačima. Nikad nismo imali problema s likvidnošću.

Iduće godine zagrebački šoping centar Avenue Mall proslavit će deseti rođendan. Riječ je o hrvatskoj perjanici međunarodne GTC grupacije, koja je tijekom protekle godine dobila mogućnost za preustroj i krenula u provedbu nove poslovne strategije što joj je, među ostalim, omogućilo i povratak na investicijsku mapu tržišta središnje i jugoistočne Europe.

Samo vodstvo te internacionalne grupe, predvođeno Thomasom Kurzmanom, priznaje da ih je novi smjer vratio na toliko iščekivani put rasta o kojem najbolje svjedoći podatak da su u godini iza nas prije oporezivanja ostvarili 56 milijuna eura prihoda. Takvoj slici zagrebački Avenue Mall dao je velik doprinos, tvrdi u razgovoru za Poslovni dnevnik predsjednik Uprave GTC Hrvatska Arn Willems. "Avenue Mall oduvijek je bio, i nastavlja biti, jedan od GTC-ovih najuspješnijih projekata.

Naravno, tijekom godina, tržište se značajno promijenilo pa je tako od otvorenja 2007. pa sve do danas, gledajući u kontekstu novootvorenih trgovačkih prostora za najam, otvoreno više od deset ekvivalenata Avenue Malla. Taj konkretan problem u kombinaciji s činjenicom da je Hrvatska u recesiji posljednjih šest godina – rezultirali su ozbiljnom strategijom i promjenom poslovnog plana. Srećom, na vrijeme smo uvidjeli što se događa i proveli mjere kako bi se smanjio tako osjetan utjecaj promjena na tržištu", kaže.

 

5milijuna

ljudi posjetilo je lani Avenue Mall Zagreb

Što biste izdvojili kao ključne promjene koje su vašem trgovačkom centru omogućile napredak u tako izazovnim tržišnim uvjetima?
Velik dio promjena bio je usmjeren na ponudu trgovina, odnosno brendova. To je samo po sebi vrlo zahtjevan proces u kojem trebaju biti zadovoljeni i usklađeni brojni interesi. Budući da smo taj proces započeli prije nekoliko godina, od tada je potpisan novi zakup s glavnim trgovacima uključujući H&M, Müller, Oysho, Sport Vision, CCC, Ralph Lauren, Camel Active te brojne druge. A tu su i brojne promjene koje nam tek dolaze pa će tako tijekom sljedećih nekoliko mjeseci biti otvaranje još dva velika i važna brenda – Mohito i Sinsay.

GTC je kao grupacija zabilježio značajan rast prihoda, kojim se brojkama može pohvaliti Avenue Mall?
Vjerujem kako nije tajna da vlasnike trgovačkih centara zanimaju dvije stvari. Prva je broj ljudi koji posjećuje centar, a druga je iznos potrošen od strane posjetitelja koji dolaze u centar. Ta dva elementa imaju izravan utjecaj na naše zakupce čije zadovoljstvo i profit potom utječu i na naš rast. Prošle godine Avenue Mall posjetilo je više od pet milijuna posjetitelja, što je povećanje od osam postou odnosu na prethodnu godinu. I ova godina pokazuje odlične rezultate, već sada bilježimo rast prometa trgovina za više od 10 posto i vjerujemo kako će se taj trend nastaviti.

Jesu li ispunjena očekivanja investitora?
Od samog otvorenja centra, Avenue Mall je bio uspješan u pravovremenom serviriranju svih financijskih obaveza, kako bankama, tako i ulagačima. Nikad nismo imali problema s likvidnošću. Dakle, očekivanja investitora su ispunjena.

Kojim se kriterijima vodite kod izbora sadržaja za ponudu u pojedinom šoping centru?
Provodimo vlastita istraživanja tržišta koja nam pomažu u definiranju strategije za svaki pojedini centar. Tržišta se stalno mijenjaju pa je važno analizirati ih kontinuirano, a ne samo uoči pokretanja projekta. Osim toga, stalno globalno pratimo tržišne trendove kako bismo razumjeli u kojim smjerovima idu i pokušali u njima sudjelovati.

Je li danas lakše dovoditi svjetske brendove na hrvatsko tržište s obzirom na članstvo u EU?
Da. Općenito gledano, članstvo u Europskoj uniji olakšalo je novim brendovima ulaz na tržište. Istina, neki bi bili još sretniji da je Hrvatska uvela euro.

Koliko su danas interesantne investicije u nove šoping centre u Zagrebu, odnosno u Hrvatskoj? Je li došlo do zasićenja tržišta?
Zagreb spada u europske gradove s najvišim brojem trgovačkih kvadrata po stanovniku pa su mogućnosti za nove projekte prilično ograničene.

A kakvo je stanje u regiji, koja tržišta smatrate dugoročno izazovnim kada je riječ o ulaganjim u šoping centre?
Trenutno u Beogradu još ima prostora za nove centre. Taj grad ima dvostruko više stanovnika od Zagreba, a tek dva prava šoping centra – Ušće i Deltu.

Osim ulaganja u maloprodajne kvadrate, GTC je fokus nedavno usmjerio i na uredske prostore. Kakve su vam ambicije u tom području, na koja tržišta ciljate? Je li Hrvatska zanimljiva i za taj segment?
Točno je da smo aktivni po pitanju uredskih prostora, osobito u Budimpešti, Beogradu i Bukureštu. Na svakom od tih tržišta postoji znatna potražnja u tom segmentu. U Hrvatskoj se potražnja ponešto poboljšala, no ovjde je jedan od problema cijena rada. Ne govorim tu toliko o samim plaćama, već o socijalnim doprinosima koji čine razliku između neto i bruto davanja i ona su znatno viša nego u drugim zemljama regije. Međutim, nastavi li u Hrvatskoj taj segment tržišta pokazivati znakove poboljšanja, mogli bismo razmotriti ulaganja u nove poslovne prostore.

Vratimo se samom Avenue Mallu. Kažete da su posjetitelji odlično reagirali na pokretanje Food Palacea. Je li to pilot projekt ili taj koncept imate i drugdje?
Istraživanje je pokazalo potrebu naših posjetitelja da u sklopu centra imaju kvalitetnu ponudu hrane, pa smo u suradnji s ekipom iz dizajn studija Bruketa & Žinić razvili naš Food Palace koji pruža ugodno iskustvo zahvaljujući ambijentu, lijepo uređenom prostoru, ali i originalnoj te ukusnoj ponudi hrane. Mi, kao i naši posjetitelji, zadovoljni smo jelovnikom koji nije pripreman ni serviran u onom tipičnom i pomalo hladnom restoranskom stilu otvorenog tipa. U ponudi imamo naš Foodie, WokME, a tu su i KFC te McDonald's. Ono čemu se posebno veselimo je otvaranje još novih restorana. Što se konkretno tiče vašeg pitanja, reči ću da svaki projekt ima svoje osobitosti. Food Palace je koncept koji odgovara upravo veličini, lokaciji i ambijentu zagrebačkog Aveue Malla. Budemo li imali sličnih projekata, moguće je da 'posudimo' ovaj recept. 

Regionalni uzlet GTC grupe

Bujaju uredski kvadrati
Posljednjih šest mjeseci GTC je bio vrlo aktivan u uredskom sektoru te je stekao 31.300 kvadratnih metara u Duna Toweru u Budimpešti te 14.500 kvadratnih metara u Pixel poslovnoj zgradi u poljkom Poznanu. Tijekom tog razdoblja završena je i prva faza Fortyone Uredskog kompleksa u Beogradu koji obuhvaća 7500 četvornih metara i sada je u drugoj fazi čiji završetak očekuju tijekom ljeta ove godine.

Grade se novi centri
GTC grupa je aktivna i u maloprodajnom sektoru, grade 63.400 kvadratnih metara u Varšavi, u Galeriji Polnocna čije se otvorenje očekuje krajem proljeća 2017. godine. Do kraja godine GTC planira početi s još jednim projektom, i to u Beogradu, a radi se o izgradnji Ada Malla koji će imati više od 32.000 kvadrata i 1000 parkirnih mjesta. GTC je nedavno angažirano i dvije specijalizirane te međunarodno priznate dizajnerske tvrtke koje će raditi na razvoju i projektiranju centra. Centar će se nalaziti u Čukarici, nasuprot popularne Ade Ciganlije. Iz grupacije poručuju da je evidentan nedostatak kvalitetnih maloprodajnih prostora u tom dijelu Beograda već je izazvao veliki interes kod trgovaca: kako onih koji su već prisutni tako i onih koji tek žele ući na ovo tržište.

Komentirajte prvi

New Report

Close