U novu Crobusovu tvornicu autobusa investirano 180 mil.kn

Autor: Darko Bičak, Poslovni.hr/Hina , 09. srpanj 2013. u 13:33
Photo: Zeljko Hladika/PIXSELL

Predstavnik iračkog ministarstva industrije pozvao je i druge hrvatske tvrtke da posluju s Irakom.

Tvrtka Crobus, iz sastava grupe Auto Zubak, otvorila je danas u Sesvetskom Kraljevcu kod Zagreba svoju novu tvornicu autobusa.

Tom prigodom potpisan je i ugovor s iračkim partnerom, kompanijom Đebel-Co, Ministarstvima industrije te razvoja i prometa, višogodišnji ugovor o isporuci 2000 autobusa vrijednih ukupno 2,1 milijardi kuna. Tvrtka AZ Crobus će te autobuse u Irak isporučiti u razdoblju od pet godina.

Izaslanik iračkog ministarstva industrije i minerala Adnan Ahmed Razzen pozvao je ovom prilikom i druge hrvatske tvrtke da posluju s Irakom koji, zbog sve veće proizvodnje nafte, ima sve više novca za razvoj.

Novu Crobusovu tvornicu je svečano otvorio potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić. U tvornicu je investirano 180 milijuna kuna , a u prvo vrijeme upošljavat će 100-injak ljudi.

Riječ je o jednom od najvrednijih izvoznih poslova neke hrvatske tvrtke u ovom trenutku i najvećem poslu s Irakom koji poziva sve hrvatske tvrtke da surađuju s tom bogatom zemljom i sudjeluju u njenoj obnovi i razvoju, istaknuo je Ahmed Razzen na svečanosti potpisivanja ugovora i službenog otvaranja tvornice AZ Crobus.

Irak se brzo obnavlja i razvija, u idućih nekoliko godina planira postati i glavnim svjetskim izvoznikom nafte te posla u toj zemlji itetako ima i za hrvatske tvrtke, kazao je Razzen.

Pavao Zubak, vlasnik Auto Zubaka, i direktor iračke tvrtke Đebel-Co Kadhim Talib Ghazi Al-Sammary naglasili su kako se nadaju da je to početak dugogodišnje suradnje koja je, kaže Zubak, dogovarana oko godinu i pol dana.

Svečanosti su, uz brojne partnere AZ Crobusa i predstavnike raznih institucija, bila nazočna i četiri člana Vlade – potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić, ministri gospodarstva Ivan Vrdoljak, graditeljstva Anka Mrak Taritaš te poduzetništva Gordan Maras, kao i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

Svi su oni, kako se čulo, došli zbog važnosti ugovora za suradnju s Irakom.

To je tržište dobra izvozna prilika za sve hrvatske kompanije, pogotovo one koje su tehnološki inovativne i proizvode specifične stvari, naglasio je Grčić.

Nada se kako će se ugovoreni posao s autobusima realizirati kvalitetno i u rokovima, da će suradnja biti dugoročna te da će pridonijeti novom zapošljavanju i razvoju automobilske industrije u Hrvatskoj u čemu smo do sada tek malo radili za strane kompanije.

Tvornica AZ Crobus postoji od 2006., a proizvodnjom autobusa vlastite marke koji bi mogao postati i hrvatski izvozni brend, Crobus se bavi od 2010. kada je i proizvela prvi autobus. Od tada do danas proizvela ih je 30-ak, a bilo bi ih i više da nije bilo, kako je kazao Zubak, raznih administrativnih i drugih prepreka koji su cijeli projekt usporili.

Iako su, dodaje, izgubili nekoliko godina u rješavanju prepreka, zbog čega do danas u AZ Crobusu nisu zaposlili oko 350 nego samo stotinjak radnika, nakon sedam godina rada i 180 milijuna uloženih kuna, Zubak vjeruje u budućnost tvornice i uključivanje i više od 300 hrvatskih kooperanata u proizvodnju autobusa.

I ministar Vrdoljak vjeruje u dobar razvoj tog posla te naglašava kako je i ta investicija još jedna dobra poruka da se stvari moraju brže odvijati kada su investicije u pitanju.

To je, kaže, i dokaz da se može uspjeti uz puno rada i dobrih kontakata, a Vlada će u okviru svojih mogućnosti uvijek pomoći i podržati takve projekte, pogotovo kada je riječ o izvozu u zemlje koje su u razvoju kao što je Irak.

Tako je, kako je otkrio, već tijekom današnje svečanosti s predstavnikom iračkog ministarstva i hrvatskim veleposlanikom u Iraku dogovoreno da skupina hrvatskih poduzetnika u listopadu posjeti Irak kako bi konkretno razgovarali o daljim projektima poslovne suradnje.

Komentari (7)
Pogledajte sve

Po slikama i laički iz iskustva rekao bih da su ovo busevi neke srednje i niže kategorije. Vozio sam se jednom u jednom novom busu visoke klase i to je ‘space shuttle’ iznutra i izvana,puno bolji od ovoga….znači ovo bi trebala biti neka srednja klasa buseva. Za taj segment lakše im je naci kupce ako se pokažu pouzdani. U svakom slučaju smion projekt i tehnološki i financijski i kadrovski…

nisu im prodali zadnju tehnologiju..

MMM, ne treba te to mucit. Samo donesi logičan zaključak iz svog posta. BMW je debelo precjenjen auto gdje kupujes “prestiž”. Ovdje se ne kupuje taj imaginarni prestiž nego vozilo koje će ljudima biti od koristi. U cijenu BMWa kao i odrzavanja i.dijelova ugradjeno je bar 30% tog prestiža kojeg balkanski narodi obožavaju. Zato Njemci tako dobro žive

ok, ne želim kvariti raspoloženje … ma me muči onih 2,1 mlrd kuna za 2000 autobusa ! U prijevodu to znači mrvicu preko 1 mil kuna za 1 autobus. Pa onda u domaćoj valuti, ispada da 1 autobus košta 140.000 € ?!?! Pa to je manje od tvorničke cijene BMW-a klase 5 !!!! A za uspoedbu: motor je veći i jači, karoserija kompleksnija i veća, unutrašnjost sa 10 puta više sjedala i daleko zahtjevnijom klimom!?!?

New Report

Close