U Brodosplitu je danas obavljeno porinuće riječnog kruzera koji se gradi za ruskog naručitelja i koji će ploviti na liniji Moskva-St. Petersburg, a čelnici splitskog škvera ističu kako je ta novogradnja simbol novog škvera – prvi brod koji je u godinu i pol dana od privatizacije brodogradilišta ugovoren bez državnih potpora i brod na kojem nemaju gubitak.
"Brod nema ni jedne garancije, ni avansne, ni bilo kakvih kredita, u potpunosti je isfinanciran i napravljen od strane vlasnika i nas", kazao je predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak, dodajući i kako brodogradilište na tom brodu, novogradnji Volga Dream II nema gubitaka.
Splitski je škver, ističe Debeljak, time izronio iz onih klasičnih bulk carriera i tankera od kojih je imao neke koristi, ali su na kraju i škver i država imali milijarde kuna gubitaka.
U Brodosplitu ističu kako već imaju ugovoreno niz poslova, a nadaju se i novima s obzirom na otvorene natječaje.
Brodosplit tako ima ugovorenu gradnju najvećeg jedrenjaka, grade se jahte i mini kruzeri, radi se radni brod za Plovput, a otvoren je natječaj i za pet ophodnih brodova za obalnu stražu, tvrtka se javila i za izgradnju mosta kopno-Čiovo, a osiguran je posao i za druga vrata Venecije u sklopu projekta MOSE, itd.
Bit će još ugovaranja, kaže Debeljak i naglašava kako će Brodosplit do sredine 2016. zaposliti oko tisuću radnika.
Za gradnju broda za riječna putovanja Brodosplit je u ljeto prošle godine potpisao ugovor s kompanijom Premier Cruises Limited, sa sjedištem na Britanskim Djevičanskim otocima. Gradit će se u klasi Ruskog registra za riječne brodove, a isporuka je predviđena u prvoj polovici 2015. godine.
Brod je namijenjen prijevozu putnika uzduž rijeka Volga i Don, unutarnjih ruskih plovnih puteva, a plovit će na liniji Moskva-St.Petersburg.
Duljine 105 metara i širine 16 metara moći će na svoje četiri palube, u 82 luksuzno opremljene kabine, primiti 160 putnika, o kojima će se brinuti 69 članova posade smještenih u 39 kabina. Brzinu od 14 čvorova osigurat će mu tri brzohodna dizelska motora ukupne snage 2200 kilovata (kW).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu