Trčanje uz potok nadahnulo ga na stvaranje gina, sa šljokicama

Autor: Marta Duić , 07. rujan 2021. u 22:00
Osnova Kostelčevih ginova je pšenični destilat destiliran kroz sedam kolona/DESTILERIJA KOSTELAC

Mountain Creek je s vodom iz parka prirode. U Hrvatskoj jedini rade aromatizirane ginove u bojama.

Gin Mountain Creek sa šljokicama novitet je iz orahovačke destilerije Kostelac. Krešimir Kostelac, vlasnik ove manufakture rakija i likera objašnjava kako su najprije nastale četiri premium varijante gina – klasični London Dry, ružičasti Lady’s Choice s bobičastim voćem, narančasti Grapefruit&Tangerine i žuti, pikantni Ginger&Lemon.

Osnova im je pšenični destilat destiliran kroz sedam kolona, a pun i zaokružen okus daje im 29 vrsta ljekovitog i začinskog bilja. Dodavanjem šljokica u osnovnu liniju nastala je nova edicija, tvrde apsolutni hit ovoga ljeta kod publike, ograničena serija gina naziva Shimmer edition.

“Šljokice nastaju mljevenjem prirodnih minerala na nano čestice koje svjetlucaju u boci i čaši. Efekt je originalan, a reakcije fantastične, a žene ga posebno obožavaju”, ističe Kostelac.

U destileriji je zaposleno pet ljudi, s radom su počeli 2006. kad su otvorili obrt Fructus, no na tržištu nastupaju pod brendom Destilerija Kostelac. Počeli su s voćnim vinima, nastavili s voćnim likerima i rakijama, a zatim je na red došao i gin koji su na tržište plasirali u travnju.

Kostelac

Šljokice nastaju mljevenjem prirodnih minerala na nano čestice koje svjetlucaju.

U paleti imaju više od 30 proizvoda, osnova su im 15 vrsta rakija i likera, a desetak ih proizvode i mijenjaju ovisno o trendovima i ukusima. Godišnje proizvedu oko 20 tisuća litara pića.

“Glavni ‘okidač’ za otvaranje obrta bila je šampionska titula na sajmu Gast u Splitu u kategoriji voćnih vina za vino od višnje. Te godine jedini smo osvojili zlato u toj kategoriji što nam je bila potvrda da imamo poseban proizvod iznimne kvalitete jer smo od početka fokusirani isključivo na premium proizvode.

Tako je nastala naša prva linija Incanto voćnih vina čiji dizajn potpisuju Bruketa&Žinić. Nakon toga krenuli smo s destilatima, najprije s voćnim okusima – višnjom, kupinom, malinom, potom smo svake godine plasirali novi okus.

Autori dizajna i ovog puta su Bruketa&Žinić, tržište je odlično reagiralo i postali smo prepoznatljivi kao proizvođači”, prisjetio se Kostelac.

Na boci – ulaznica za park

Ni ime za liniju ginova nije nastalo slučajno, naime, on i supruga rekreativno trče i jednom su se, opisuje, odlučili za novu stazu u Parku prirode Papuk gdje su čitavim putem trčali uz planinski potok.

“Tada mi je sinula ideja. Mountain Creek. Znao sam da je voda na Papuku nezagađena, testiranje je potvrdilo da je riječ o vodi iznimne kvalitete i nije bilo dileme. Razrjeđivanje destilata s tom vodom daje iznimne rezultate kod ginova i rakija, okus je fin i mekan upravo zahvaljujući papučkoj izvorskoj vodi”, otkriva Kostelac.

Baš zato na etiketi svake boce Mountain Creeka od 0,7 litara besplatna je ulaznica za Park šumu Jankovac s poučnim stazama, dva jezera i slapom Skakavac. Ulaznica je za jednu osobu i jednostavno se odlijepi s etikete.

“Svaki proizvod razvijamo godinama, analiziramo tržište, nastojimo biti posebni i drugačiji, a što je najvažnije kad je u pitanju kvaliteta ne pristajemo na kompromise. Gin nikad prije nismo proizvodili, vrlo studiozno smo mu pristupili, pomogla mi je i diploma magistra agronomije.

Na recepturi smo radili više od godinu dana, usavršili je do najsitnijih detalja i jako smo zadovoljni rezultatom. Osim toga, jedini u Hrvatskoj proizvodimo aromatizirane ginove u bojama i sa šljokicama. Šljokice su jestive i imaju sve certifikate”, kaže Kostelac.

Sve hrvatskog porijekla

Za početak su ove godine proizveli oko 5000 litara aromatiziranih ginova, a budući da je Mountain Creek novi proizvod zasad se može kupiti samo putem njihova webshopa.

Već su ih plasirali i u Dansku i Austriju, a planiraju i na druga europska tržišta. Incanto voćna vina koja proizvode u partnerstvu s tvrtkom Valentić zadnjih sedam godina mogu se naći u gotovo svim trgovačkim lancima i velikom broju ugostiteljskih objekata. Voćna vina brenda Royal Luxury namijenjena su prodaji u turizmu, mogu se naći na policama dućana u Zračnim lukama Split i Dubrovnik i suvenirnicama na obali.

“Voće nabavljamo od kooperanata iz našeg kraja, agrume iz Dalmacije, ljekovito bilje iz Pitomače. Vodimo računa da sve bude hrvatskog porijekla. U ovom poslu morate kontinuirano ulagati, svake godine. Posljednje veće ulaganje bilo je u suvremenu opremu za proizvodnju i pakiranje, oko 50 tisuća eura”, ističe Kostelac.

Komentirajte prvi

New Report

Close