FOTO: Točkasti sapuni iz Sfere Visije efektni i društveno i gospodarski

Autor: Sergej Novosel Vučković , 04. srpanj 2019. u 22:01
Magistra kemije Barbara Šajinović voditeljica je proizvodnje, Foto: Borna Filić / Pixsell

Lani od prodaje ostvarili 180.000 eura i sva dobit ide za rehabilitaciju slijepih i daljnja ulaganja.

Na prostoru bivše Zagrepčanke u Heinzelovoj u Zagrebu ponovno se proizvodi. Doduše, nije u pitanju klaonica, prerada i proizvodnja mesa i suhomesnatih delicija, ali asortiman jest i mirisan i ukusan i predstavlja kozmetičku delikatesu. K tome je riječ o projektu koji uz poduzetnički i gospodarski donosi i društveno koristan efekt. Udruga slijepih Zagreb, naime, još od 2016. provodi projekt Sapuni s točkicama, s ciljem poboljšanja kvalitete života i zapošljivosti slijepih i slabovidnih osoba kroz društveno poduzetništvo. Udruga je zato osnovala tvrtku Sfera Visia za proizvodnju, i to ručnu, bez automatiziranih procesa, sapuna, čija je specifičnost što imaju i točkice koje podsjećaju na Brailleovo pismo kojim se služe slijepe osobe.

Revitalizirali prostor

Dostupni su u trgovinama dm-a, benzinskim postajama Ine i brojnim suvenirnicama po Hrvatskoj, no kako se doista sapuni izrađuju i oblikuju, javnost je mogla vidjeti tek jučer, kad je za novinare organiziran obilazak pogona prilikom kojega je Tihomir Adam, direktor kompanije Zvijezda plus, uime ove industrije ulja Sfera Visiji donirao maslinovo i suncokretovo ulje i kokosovu mast, kao sirovine za izradu sapuna s točkicama.

“Donacija nam je iznimno korisna jer pomaže ostvariti samoodrživost na tržištu i znači aktivan doprinos zapošljavanju slijepih i slabovidnih osoba što smatramo izuzetno važnim. Zaposlenje nije samo životna nužnost, već ima i psihološku dimenziju jer je samo pojedinac koji svakodnevno radi i stvara ispunjen i pridonosi razvoju društva, ne osjećajući da mu je na teret”, smatra direktor tvrtke Sfera Visia Nikola Arbanas.

Za razvoj proizvoda i recepture za proizvodne procese zaslužna je i odgovorna voditeljica proizvodnje Barbara Šajinović, koja je za Poslovni dnevnik podsjetila na početke, kad su u Udruzi slijepih tragali za novim zanimanjem za slijepe i slabovidne.

“Kroz rehabilitacijske aktivnosti naši članovi su prvi put bili upoznati s izradom suvenir sapuna u kućanskim uvjetima. Vidjevši veliko zanimanje i njihovu spretnost za proizvodnju sapuna nastala je ideja o osnivanju tvrtke koja će se baviti zapošljavanjem slijepih osoba kroz djelatnost izrade sapuna i ostalih kozmetičkih proizvoda. Po uzoru na jednu britansku tvornicu, želja nam je bila zaposliti osobe s invaliditetom na sve nivoe organizacije od proizvodnje, prodaje, administracije pa sve do uprave”, kaže Šajinović. U uređenje prostora, nabavu strojeva i opreme dosad su uložili oko 1,5 milijuna kuna, a ova magistra kemije objasnila je i zašto su tih 300 četvornih metara prostora za pogon odlučili uzeti baš u oronuloj Zagrepčanki:

“Želja nam je bila uložiti novčana sredstva od projekta na koji smo aplicirali u prostor u vlasništvu Grada Zagreba i time vratiti u funkciju prostor koji je dotad bio potpuno devastiran i neupotrebljiv. Na taj način smo pokazali da nam je želja doprinijeti zajednici kroz ulaganja sredstava dobivenih od Zavoda za rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom”, kaže Šajinović.

Sapuni koji stižu iz Heinzelove obuhvaćaju one okruglih i četvrtastih oblika u raznim bojama i mirisima, kao i najprepoznatljivije, s točkastim porukama i natpisima na brajici, također u širokom spektru boja i mirisa čistih eteričnih ulja.

Motivi gradova i personalizacije

U planu je proširenje asortimana i na proizvodnju tekućih sapuna.

“Ambalaže su oslikane motivima gradova Lijepe naše (Zagreb, Split, Osijek, Dubrovnik, Zadar…), a mogu se i u potpunosti personalizirati prema željama naručitelja i tako postati idealni korporativni poklon za poslovne partnere”, poručuje Šajinović. Ona je jedno od troje slijepih i slabovidnih zaposlenih u proizvodnji, koji tvore pravi tim. U prošloj su godini ostvarili zavidnih 180.000 eura prihoda od prodaje.

“Kako smo registrirani kao društveni poduzetnik onda imamo za svoj strateški cilj i obvezu 100 posto dobiti vratiti za potrebe rehabilitacije naših slijepih članova i za daljnje ulaganje u poslovni pothvat”, navodi Barbara Šajinović.

Komentirajte prvi

New Report

Close