‘Teško ćemo do 400 sezonskih radnika’

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 15. ožujak 2017. u 13:48
Vlasnik Fragaria grupe Tihomir Peraić/Petar Glebov/PIXSELL

U Fragariji imaju velike planove za proširenje i poticanje proizvodnje te otkupa salata.

Fragaria grupa spremno ulazi u novu voćarsku sezonu, a očekuju da će prve jagode na tržište već negdje oko 20. travnja.

Kako nam je objasnio Krste Peraić, voditelj proizvodnje, ove godine imaju velika očekivanja od uroda voća – posebice jagoda i jabuka, a ne bude li vremenskim nepogoda, ova bi sezona mogla biti izuzetno dobra. "Na svakom početku sezone održimo susret s kooperantima, kako bismo ih educirali i uputili u sve novosti vezano za agrotehničke mjere koje mogu pridonijeti boljoj proizvodnji. Očekujemo da ćemo s prvim jagodama na tržište iza Uskrsa", kaže. Fragaria uz svojih 20 hektara proizvodnje jagoda ima ugovorenu kooperantsku proizvodnju pa ukupno proizvode na 60 hektara.

"Problem uvoza jagode i nije toliko velik jer naša jagoda dozrijeva i dolazi na tržište nakon španjolske, pa ima prostora i za uvoznu i za domaću. No, problem je što se uvoz i prodaja se ne kontrolira dovoljno pa se uvozna jagoda često prodaje pod domaćom", kaže Peraić.  Što se tiče jabuke, veli, proizvodnja je dosta velika tako da uspijevaju opskrbiti naše tržište, a imaju prostora i za izvoz diljem Europe, ali i šire. "S obzirom na kvalitetu i certificirani proizvod (GLOBAL G.A.P) ne nailazimo ni na kakve probleme prilikom plasiranja i izvoza naših proizvoda", dodaje.

 

Peraić

Jako malo mladih želi raditi kao sezonski radnici.

U Fragariji imaju velike  planove za proširenje i poticanje proizvodnje te otkupa salata. "Pogon u Kupinečkom Kraljevcu bazira se na preradi salata i iz godine u godinu bilježi rast poslovanja, cilj nam je potaknuti što veću proizvodnju domaći salata te preko kooperanta istu plasirati na naše tržište, ali i šire", ističe.  Osim gotovo svih velikih trgovačkih centara ekskluzivni su proizvođač i opskrbljivač opranih salata za McDonald's Hrvatska, kaže vlasnik tvrtke Tihomir Peraić.

Fragaria je, veli, tu dugogodišnju suradnju proširila i na Sloveniju. No, upozorava, imaju velik problem s radnom snagom odnosno nedostatkom sezonskih radnika. "Problem nam se stvara već prilikom rezidbe, ali glavni nastaje u sezoni berbe jabuka. Naša potreba za sezonskom radnom snagom tijekom berbe u voćnjaku u Ludini je 100-tinjak, dok se na Obreškoj taj broj penje i na 300-tinjak radnika", kaže Peraić. Veli da jako malo mladih žele raditi kao sezonski radnici, a događa se i da radnici odrade svega par dana te nakon toga odustaju od daljnjeg rada, a berba se mora i dalje obavljati.

Komentirajte prvi

New Report

Close