Tarrakom polovicu kapaciteta usmjerio na pružanje cloud usluga za regiju

Autor: Bernard Ivezić , 17. prosinac 2013. u 22:01
Andrej Kolanović

Polovica od 30 zaposlenika radi isključivo na novom poslovnom smjeru. Ponudu će u regiji predstaviti pod imenom Inside.

Telekom Terrakom, strateški partner za Hrvatsku glavnoga regionalnog konkurenta Deutsche Telekoma i Telekoma Austria – grupe United, proširio je poslovanje na cloud usluge. Prema podacima agencije IDC Adriatics, riječ je o jednom od najbržerastućih segmenata domaćeg IT tržišta koji je u 2012. godini narastao za 10,5 posto, na 108,4 milijuna kuna. Andrej Kalanović, član Uprave Terrakoma i direktor nove tvrtke kćeri Terrakom poslužitelji, kaže da žele postati vodeći pružatelj cloud usluga u jadranskoj regiji.

Brzi rast

“Polovica od ukupno 30 zaposlenika od danas radi isključivo na ovom novom poslovnom smjeru Terrakoma, a tu novu ponudu prodavat ćemo u cijeloj regiji i tržišno je predstaviti pod zasebnim tržišnim imenom Inside”, naglašava Kalanović.

Snažan ulazak Terrakoma u novi poslovni segment dodatno je zanimljiv i stoga što je riječ o operateru koji je nekoliko puta iznenadio svojim uspjehom. Lani je tako odnio titulu najbržerastućega telekom operatera u Hrvatskoj. Prihod mu je tijekom 2012. skočio za dva i pol puta, na 12,9 milijuna kuna.

Prije toga taj je operater, kao i njegov manedžment, na tržištu bio poznat kao Voljatel. Riječ je o operateru koji je nastao tako što je tvrtku otkupio domaći menadžment od slovenskog Tuš telekoma, koji se 2009. godine odlučio povući iz Hrvatske. Novi menadžment napravio je presedan na tržištu i potpisao outsourcing ugovor s B.netom po kojem je korisnicima najvećega kabelskog operatera nudio usluge telefonije.

“Mi smo tako skupili više od 60 tisuća korisnika telefonije na oko 110 tisuća potencijalnih korisnika, odnosno bazi koju je u to vrijeme imao B.net, što je u EU razmjerima bilo značajno s obzirom na to da se slični poslovi u Uniji ne mogu pohvaliti s više od  35 tisuća korisnika”, kaže Kalanović.

Ljetos je Terrakom postao strateški partner tvrtke TotalTV, koja je dio United grupe. Zajednički nude triple-play uslugu i tako konkuriraju HT-u i Vipnetu na cijelom teritoriju Hrvatske. Navodno im je korisnička baza narasla na više od 30 tisuća, ali službene potvrde nema.

Podjela tržišta

Kalanović objašnjava da se ne može očekivati da će Terrakom nastaviti rasti istim tempom, kao ni da će rasti brzo poput Voljatela, koji se također bio probio među najveće operatere. “Telekom tržište se duopolozira s nekoliko manjih i samo jednim većim izazivačem, United grupom, pa se natjecanje za tržišni udio i veće margine širi na nove terene”, objašnjava Kalanović. Zaključuje da su u tu budućnost uložili izgradnjom drugog podatkovnog centra i kupnjom tvrtke Novi kod sa 8000 poslovnih korisnika hostinga.

Cloud infrastruktura

Regionalni pristup

U segmentu hostinga glavni su konkurenti Terrakoma tvrtke Avalon, Croadrija i Plus hosting, u području clouda HT i Metronet, a u području kolokacija i drugih sličnih usluga PCK Datacross, Altus IT i Megatrend. No, Kalanović kaže da imaju dosta prostora za rast jer ciljaju na tržište cijele jadranske regije.

Softverska industrija

Softverske usluge, odnosno novi način prodaje softvera kroz mjesečni najam umjesto preko CD-a i DVD-a, u 2012. godini postao je najbržerastući segment domaćeg IT tržišta. Riječ je o vrsti cloud usluga koje, prema podacima IDC Adroaticsa, od lani čine tržište vrijedno 43,4 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close