Kad je obrazovanje u pitanju, godina iza nas i dalje odvijala se uz snažan disruptivni utjecaj Covid pandemije na obrazovne procese. Ona nas je natjerala da velik broj nastavnih procesa preselimo u cloud, odnosno online okruženja što je dovelo i do nekih pozitivnih efekata poput ubrzanog stjecanja novih digitalnih kompetencija, kako kod učitelja tako i kod učenika. Segment online edukacije godišnje raste oko 10 posto i predviđa se da će do 2025 veličina tržišta premašiti 320 milijardi dolara.
Kao posljedicu, u školama očekujemo snažniji prelazak na tzv. hibridnu nastavu koja kombinira nastavu licem u lice i učenje posredstvom računala, odnosno interneta.
Veliki izazov, posebno za tvrtke poput naše koje u svojim proizvodima imaju hardwarske komponente, bit će i disrupcija u gobalnim lancima opskrbe, odnosno nedobavljivost ili visoke cijene komponenata. No, s velikim izazovima dolaze i velike prilike, a to su zasigurno ogromna ulaganja država u oporavak obrazovanja.
Tako se, primjerice, samo u Americi planira izdvojiti vise od 300 milijardi dolara za oporavak osnovnih i srednjih škola. Tu je STEMI kao tvrtka, rekao bih, u pravom trenutku s pravim proizvodom – razvijenom infrastrukturom za povezivanje škola i tehnološke industrije te metodologijom kojom radikalno, za red veličine, smanjujemo vrijeme uvođenja znanja i tehnologija iz industrije u obrazovni sustav.
S našim programom robotike već smo zakoračili u 30% saveznih država Amerike, a za sljedeću godinu planiramo, u suradnji s Infobipom, širenje projekta Škola budućnosti, kroz koji ćemo uvesti i program umjetne inteligencije u američke škole.
Spremni smo svijetu pokazati da se upravo u Hrvatskoj stvara tehnološka budućnost – kako globalna budućnost poslovnih komunikacija tako i globalna budućnost STEM obrazovanja.
Marin Trošelj, suosnivač STEMI-ja