METRO je u Hrvatskoj otvorio prvi veleprodajni centar na zagrebačkom Jankomiru krajem 2001. godine. Danas ih je deset – u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Zadru, Osijeku, Puli, Varaždinu, Poreču i Dubrovniku.
Danas je METRO lider na HoReCa tržištu, a dokaz tomu je konstantan porast broja novih kupaca i poslovnih partnera. O uspješnom poslovanju i planovima za budućnost razgovarali smo s Tomislavom Smolčecom, izvršnim direktorom operacija i članom Uprave tvrtke METRO Hrvatska.
Kako je tekao Vaš poslovni put u METRO-u?
Karijeru sam započeo prije gotovo devet godina na poziciji direktora prodaje i pridruženog člana Uprave, a u rujnu 2016. postao sam direktor operacija i član Uprave zadužen za upravljanje prodajnim kanalima METRO-a. U srpnju 2017. preuzeo sam funkciju komercijalnog direktora i člana Uprave METRO Hrvatska. U METRO sam došao s pozicije Izvršnog direktora poslovnog područja prodaje u kompaniji Jamnica d.d., gdje sam bio zadužen za organizaciju i implementaciju svih prodajnih odjela i njihovih strategija, pregovaranje, definiranje cijena, asortimana i prodajni dio brand strategije za Hrvatsku i izvozna tržišta te regiju.
Kako je METRO proširio svoje poslovanje u Hrvatskoj u ovih 22 godine?
Tijekom 22 godine poslovanja na hrvatskom tržištu pozicionirao se kao vodeća veleprodajna tvrtka s deset centara diljem Hrvatske. Naše kupce, neovisno o tome govorimo li o poduzetnicima u HoReCa sektoru ili malim i nezavisnim trgovcima, smatramo partnerima. U skladu s tom misijom, strategija nam se temelji na neprekidnom širenju ponude i razvoju usluga čime se prilagođavamo potrebama kupaca i olakšavamo njihovo svakodnevno poslovanje.
Koji su planovi za budućnost?
Kako bismo mogli ispunjavati očekivanja naših kupaca, u nadolazećim godinama za cilj imamo ubrzati tempo rasta, povećati vrijednost koju im nudimo i, sa dugoročnim ciljevima za 2030. godinu, učvrstiti tržišnu poziciju lidera. To namjeravamo postići nastavljanjem veleprodajnog fokusa na profesionalne kupce te značajnim širenjem poslovnog modela prodaje putem više kanala. Tržište na kojemu poslujemo raste i vrlo je fragmentirano. Upravo u tome vidimo veliku priliku jer kupcima nudimo vrlo atraktivnu kombinaciju nazočnosti u više kanala prodaje – veleprodajni centri i dostava.
Koliki dio HoReCa tržišta pokrivate?
Turizam je iznimno važna grana hrvatskog gospodarstva i zato nam je bilo logično usmjeriti značajan fokus poslovanja upravo na HoReCa sektor u kojemu smo prepoznali priliku za vlastiti rast, ali i doprinos zajednici u kojoj poslujemo.
Tijekom svih godina poslovanja u Hrvatskoj, prateći transformaciju naših kupaca, kontinuirano smo se prilagođavali njihovim potrebama i zahtjevima te smo stoga iznimno ponosni što je gotovo 24.000 hotela, restorana i catering servisa prepoznala METRO kao pouzdanog partnera – oko 95 % HoReCa tržišta kupuje kod nas, a činimo oko četvrtinu ukupne nabave ugostiteljstva u RH.
Zašto smatrate da biste trebali biti prvi izbor ugostiteljima? Što im nudite?
Širina asortimana i kontrola kvalitete jedna je od najvećih snaga METRO-a, naročito u segmentu proizvoda za specifične potrebe tog sektora – od svježe ribe, voća, povrća i mesa, preko zamrznutih i mliječnih proizvoda, pakiranih namirnica pa sve do ugostiteljske gastro opreme. Međutim, ono što je posebno važno je dostupnost tih artikala na policama naših veleprodajnih centara ili kupcima u dostavi stabilnost cijena.
Drugim riječima, METRO je mjesto gdje svaki ugostitelj može obaviti kompletnu nabavu i uz to izabrati način opskrbe. Upravo zato neprestano razvijamo našu uslugu dostave za ugostitelje kojom im olakšavamo svakodnevno poslovanje jer se mogu pouzdati u dostavu onih proizvoda koji im trebaju za taj dan ili period i to ravno u njihov objekt čime im štedimo vrijeme.
Uz sve to svaki kupac ima dodijeljenog prodajnog predstavnika s kojim se može savjetovati oko svih za poslovanje bitnih pitanja.
Kako ste unaprijedili svoje digitalno poslovanje?
Na digitalnoj tranziciji naših kupaca iznimno smo aktivni i radimo u dva smjera. Prvi smjer su alati koji im omogućavaju lakšu komunikaciju s nama – pregled kataloga, naručivanje, dogovaranje dostave, kreiranje liste za kupnju, praćenje promocija i digitalni račun. Drugi fokus je neprestano širenje digitalnih rješenja i alata kako bismo kupcima omogućili da privuku više gostiju, lakše upravljaju narudžbama, zaposlenicima, zalihama, a sve s ciljem bolje analize poslovanja i fokusiranje na ono najvažnije – pružanje nezaboravnog iskustva svojim gostima.
Na koji način podržavate hrvatske proizvođače?
Jedan od strateških fokusa METRO-a je suradnja s lokalnim proizvođačima, a bliska suradnja s njima i zajedničko planiranje naša su snaga. Upravo iz tog razloga METRO je u suradnji s vrhunskim chefovima pokrenuo inicijativu “Stvoren za hrvatski meni” koja povezuje ugostitelje s lokalnim proizvođačima te potiče njihovu suradnju i razvoj novih proizvoda.
Primjerice, posljednjih godina bilježimo porast potražnje u segmentu svježih namirnica što govori kako je ugostiteljima prioritet svježina, ali i kvaliteta namirnica koje koriste. Zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s domaćim proizvođačima, u svim svježim kategorijama većina proizvoda dolazi iz lokalnih izvora.
Što sve obuhvaća vlastita METRO robna marka?
METRO ima osam strateških vlastitih robnih marki s oko 3300 artikala, u svim kategorijama, od svježeg asortimana (voća i povrća, svježeg mesa i ribe), suhe prehrane, deterdženata, sve do neprehrambenih proizvoda. Fokus je na naše vodeće brandove: METRO Chef, METRO Professional i METRO Premium koji obuhvaćaju proizvode visoke kvalitete koji su u potpunosti prilagođeni profesionalnim potrebama naših Horeca kupaca.
METRO Hrvatska godinama bilježi stalni rast udjela vlastite robne marke, što je rezultat lojalnosti naših postojećih kupaca koju smo izgradili prvenstveno dobrim omjerom kvalitete i cijene naših proizvoda.
* Sadržaj omogućio Metro