Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Studentski rad potaknuo uspješan posao

Autor: Saša Vejnović
16. prosinac 2008. u 22:00
Podijeli članak —

Poželite li prijatelju iz inozemstva pokazati kojim se sve proizvodima Hrvatska diči, naći ćete se u problemima jer ćete teško pronaći sve što vam padne na um

Ako imate vremena, novca i natprosječno jake živce, sjest ćete u automobil i krenuti u Slavoniju po kulen, na povratku ćete pronaći dobru rakiju, zatim nastaviti do Istre po maslinovo ulje, pa na Kvarner po kozje i ovčje sireve, u Zagoru po pršut, na Hvar po vino, pa preko Visa po fine džemove… Ipak, otprije godinu dana postoji alternativa, primarno zamišljena kao internetska trgovina nazvana Izvorno.hr, koja polako otvara stvarne, opipljive trgovine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Isplativo ulaganje
Danijela Kudoić, direktorica i suvlasnica tvrtke, ovih dana teško pronalazi slobodnog vremena za razgovor. Predbožićno vrijeme je u njezinu poslu kao srpanj i kolovoz vlasniku apartmana na moru. Ipak, financijska kriza i vladina preporuka da se ne kupuju darovi poslovnim partnerima ostavljaju traga i na njezin posao. “Poklon-paketi su nam izdašan dio prihoda, no ova godina je pokazala da se trebamo usmjeriti na nešto drugo”, kaže Kudoić i već najavljuje otvaranje još jedne trgovine u Zagrebu, ali i u Dubrovniku, Splitu i Hvaru. Ideja za ovaj posao rodila se još dok je Kudoić bila voditeljica korporativnih komunikacija u AutoZubaku, kada joj je u ruke dospio rad dvojice studenata pod nazivom “Internetska promocija i distribucija autohtonih i prirodnih proizvoda – CroCrodeal” kako bi procijenila ima li smisla u njega ulagati. Nekoliko mjeseci poslije, u listopadu 2007. godine, tvrtka je osnovana, studenti su dobili udio u vlasništvu, uloženo je milijun i pol kuna, otvorena je trgovina u zagrebačkom Kaptol centru, dobar dio uložen je i u marketing i krenulo se u ozbiljan posao. U tih nekoliko mjeseci Izvorno.hr je ostvarilo milijun kuna prihoda, što je dalo naslutiti kako je riječ o odlično pogođenom poslu. Poslovanje se bazira na tri segmenta: internetskoj trgovini, maloprodaji u vlastitim trgovinama te veleprodaji koju će u idućoj godini pokušati afirmirati. “Ponudit ćemo usluge ekskluzivnim hotelima i restoranima koji budu htjeli svojim gostima nuditi autohtone delicije i specijalitete. Sada svaki takav hotel ili restoran, ako želi ovakve proizvode, mora sam pronalaziti male proizvođače, sa svakim od njih ugovarati posao, strepiti hoće li moći ispuniti njihove potrebe ili će im ponestati proizvoda usred sezone. Većini je to prekomplicirano”, kaže Kudioć, dodajući kako već sad postoji veliko zanimanje za središnjim mjestom preko kojeg se može doći do malog proizvođača i kupiti proizvod po istoj cijeni kao da je sam pregovarao s njim. Izvorno.hr upravo to i radi: okuplja male proizvođače autohtonih hrvatskih proizvoda i plasira ih na tržište. Ekskluzivne ugovore imaju sa šesnaest proizvođača, a njihova baza širit će se tek potražnjom.

Ako imate vremena, novca i natprosječno jake živce, sjest ćete u automobil i krenuti u Slavoniju po kulen, na povratku ćete pronaći dobru rakiju, zatim nastaviti do Istre po maslinovo ulje, pa na Kvarner po kozje i ovčje sireve, u Zagoru po pršut, na Hvar po vino, pa preko Visa po fine džemove… Ipak, otprije godinu dana postoji alternativa, primarno zamišljena kao internetska trgovina nazvana Izvorno.hr, koja polako otvara stvarne, opipljive trgovine.

Isplativo ulaganje
Danijela Kudoić, direktorica i suvlasnica tvrtke, ovih dana teško pronalazi slobodnog vremena za razgovor. Predbožićno vrijeme je u njezinu poslu kao srpanj i kolovoz vlasniku apartmana na moru. Ipak, financijska kriza i vladina preporuka da se ne kupuju darovi poslovnim partnerima ostavljaju traga i na njezin posao. “Poklon-paketi su nam izdašan dio prihoda, no ova godina je pokazala da se trebamo usmjeriti na nešto drugo”, kaže Kudoić i već najavljuje otvaranje još jedne trgovine u Zagrebu, ali i u Dubrovniku, Splitu i Hvaru. Ideja za ovaj posao rodila se još dok je Kudoić bila voditeljica korporativnih komunikacija u AutoZubaku, kada joj je u ruke dospio rad dvojice studenata pod nazivom “Internetska promocija i distribucija autohtonih i prirodnih proizvoda – CroCrodeal” kako bi procijenila ima li smisla u njega ulagati. Nekoliko mjeseci poslije, u listopadu 2007. godine, tvrtka je osnovana, studenti su dobili udio u vlasništvu, uloženo je milijun i pol kuna, otvorena je trgovina u zagrebačkom Kaptol centru, dobar dio uložen je i u marketing i krenulo se u ozbiljan posao. U tih nekoliko mjeseci Izvorno.hr je ostvarilo milijun kuna prihoda, što je dalo naslutiti kako je riječ o odlično pogođenom poslu. Poslovanje se bazira na tri segmenta: internetskoj trgovini, maloprodaji u vlastitim trgovinama te veleprodaji koju će u idućoj godini pokušati afirmirati. “Ponudit ćemo usluge ekskluzivnim hotelima i restoranima koji budu htjeli svojim gostima nuditi autohtone delicije i specijalitete. Sada svaki takav hotel ili restoran, ako želi ovakve proizvode, mora sam pronalaziti male proizvođače, sa svakim od njih ugovarati posao, strepiti hoće li moći ispuniti njihove potrebe ili će im ponestati proizvoda usred sezone. Većini je to prekomplicirano”, kaže Kudioć, dodajući kako već sad postoji veliko zanimanje za središnjim mjestom preko kojeg se može doći do malog proizvođača i kupiti proizvod po istoj cijeni kao da je sam pregovarao s njim. Izvorno.hr upravo to i radi: okuplja male proizvođače autohtonih hrvatskih proizvoda i plasira ih na tržište. Ekskluzivne ugovore imaju sa šesnaest proizvođača, a njihova baza širit će se tek potražnjom.

Razočarala pesimiste
“Nikome nismo pomogli ako imamo 300 proizvođača u našoj bazi, a nema ozbiljnije prodaje”, kaže Kudoić, dodajući da joj je dosta ljudi govorilo da će se jako razočarati kada krene u taj posao, da će je proizvođači brzo napustiti ili će svoje proizvode nuditi i drugima. “To može biti slučaj ako obećaš puno, a realiziraš daleko manje od toga. Ali radimo na potpuno drukčiji način jer je naša ponuda uvijek vrlo realna i nikad ne obećavamo ono što unaprijed znamo da nećemo moći ostvariti. Kada radiš na takav način i kada ostvariš iskren odnos s proizvođačima, oni će ti sigurno čuvati leđa”, kaže Kudoić. Princip je jednostavan, kada stupe u kontakt, detaljno se provjeravaju uvjeti proizvodnje, sam proizvod daje se na potrebne analize Centru za kontrolu namirnica koji provjerava ispravnost za konzumaciju. Zatim se traže dodatne analize kako bi se dokazalo da je u svom segmentu taj proizvod zaista vrhunski. Provjerava se je li zastupljen u supermarketima jer takvim proizvodima nema mjesta u trgovini Izvorno.hr. Osim toga pazi se da proizvodi ne budu sami sebi konkurencija. Uspostavljena je suradnja i s jednim od gastronomada Reneom Bakalovićem koji daje svoj sud o senzorskim i organoleptičkim svojstvima proizvoda. Tek nakon svega toga on ulazi u asortiman. Budući da je riječ o delicijama i specijalitetima vrlo malih proizvođača ograničenih kapaciteta proizvodnje, teško će se naći u svim kanalima prodaje i distribucije osim u specijaliziranim tzv. butik-trgovinama, a cijena im je u pravilu 30 do 50 posto skuplja od sličnih koji se mogu naći u trgovačkim lancima. Na ovaj su način zadovoljni svi, proizvođač više ne mora brinuti ni o čemu drugome osim o samom proizvodu za koji u konačnici dobije dobru cijenu. Još je važnije što novac za isporučenu robu dobiva u kratkom roku, bez obzira kad će ona naći put do kupca, što je malim proizvođačima izuzetno važno.

Kontinuirani prihodi
“Mali proizvođač ne može podnijeti odgode plaćanja koje zahtijevaju veliki supermarketi jer su to najčešće mala gospodarstva bez kapitala. Naša je zadaća da im osiguramo kontinuirane prihode kroz cijelu godinu”, kaže Kudoić. Zadovoljan je i kupac koji za svoj novac dobiva nešto kvalitetno, autohtono i ekskluzivno, što sam vjerojatno ne bi ni mogao pronaći, a u konačnici je zadovoljna i Kudoić jer rezultati zasad pokazuju da je na dobrom putu. Što zbog tog fer odnosa, što zbog dobrih poslovnih poteza, u ovoj godini tvrtka planira ostvariti četiri milijuna kuna prihoda, a ostvare li im se planovi, sljedećih bi godina rezultati mogli biti daleko bolji. Naime, u procesu je osnivanje udruženja u kojem bi bili distributeri, proizvođači, znanstvene institucije poput fakulteta, Centar za kontrolu kvalitete namirnica, marketinške agencije za dizajn i PR. Sve to ima za cilj unapređenje dizajna proizvoda te dobivanje potrebnih certifikata kako bi mogli izaći na inozemno tržište. Prije toga će se pobrinuti da nakon certifikata dobiju i zaštitne oznake za svoje proizvodnje.

činjenice

Uz plavac najbolje ide kulen
Dugo se razmišljalo na koji način objediniti sve te proizvođače, a jedna od ideja bila je i zadruga kakve država i financijski potiče. Međutim, zadrugarstvo je regionalno ograničeno, odnosno nije predviđeno da se u zadruge udružuju proizvođači koji nisu regionalno povezani. A upravo su se kroz njezinu tvrtku spojili neki prije nespojivi proizvodi. “Poznati hvarski vinar Andro Tomić smatra da uz njegov Plavac najbolje paše ‘jaki’ kulen. To je savršen spoj kontinentalne Hrvatske i Dalmacije”, navodi primjer Kudoić, koja upravo u promociji takvog spoja sudjeluje sa svojom tvrtkom.

Autor: Saša Vejnović
16. prosinac 2008. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close