Ako imate vremena, novca i natprosječno jake živce, sjest ćete u automobil i krenuti u Slavoniju po kulen, na povratku ćete pronaći dobru rakiju, zatim nastaviti do Istre po maslinovo ulje, pa na Kvarner po kozje i ovčje sireve, u Zagoru po pršut, na Hvar po vino, pa preko Visa po fine džemove… Ipak, otprije godinu dana postoji alternativa, primarno zamišljena kao internetska trgovina nazvana Izvorno.hr, koja polako otvara stvarne, opipljive trgovine.
Isplativo ulaganje
Danijela Kudoić, direktorica i suvlasnica tvrtke, ovih dana teško pronalazi slobodnog vremena za razgovor. Predbožićno vrijeme je u njezinu poslu kao srpanj i kolovoz vlasniku apartmana na moru. Ipak, financijska kriza i vladina preporuka da se ne kupuju darovi poslovnim partnerima ostavljaju traga i na njezin posao. “Poklon-paketi su nam izdašan dio prihoda, no ova godina je pokazala da se trebamo usmjeriti na nešto drugo”, kaže Kudoić i već najavljuje otvaranje još jedne trgovine u Zagrebu, ali i u Dubrovniku, Splitu i Hvaru. Ideja za ovaj posao rodila se još dok je Kudoić bila voditeljica korporativnih komunikacija u AutoZubaku, kada joj je u ruke dospio rad dvojice studenata pod nazivom “Internetska promocija i distribucija autohtonih i prirodnih proizvoda – CroCrodeal” kako bi procijenila ima li smisla u njega ulagati. Nekoliko mjeseci poslije, u listopadu 2007. godine, tvrtka je osnovana, studenti su dobili udio u vlasništvu, uloženo je milijun i pol kuna, otvorena je trgovina u zagrebačkom Kaptol centru, dobar dio uložen je i u marketing i krenulo se u ozbiljan posao. U tih nekoliko mjeseci Izvorno.hr je ostvarilo milijun kuna prihoda, što je dalo naslutiti kako je riječ o odlično pogođenom poslu. Poslovanje se bazira na tri segmenta: internetskoj trgovini, maloprodaji u vlastitim trgovinama te veleprodaji koju će u idućoj godini pokušati afirmirati. “Ponudit ćemo usluge ekskluzivnim hotelima i restoranima koji budu htjeli svojim gostima nuditi autohtone delicije i specijalitete. Sada svaki takav hotel ili restoran, ako želi ovakve proizvode, mora sam pronalaziti male proizvođače, sa svakim od njih ugovarati posao, strepiti hoće li moći ispuniti njihove potrebe ili će im ponestati proizvoda usred sezone. Većini je to prekomplicirano”, kaže Kudioć, dodajući kako već sad postoji veliko zanimanje za središnjim mjestom preko kojeg se može doći do malog proizvođača i kupiti proizvod po istoj cijeni kao da je sam pregovarao s njim. Izvorno.hr upravo to i radi: okuplja male proizvođače autohtonih hrvatskih proizvoda i plasira ih na tržište. Ekskluzivne ugovore imaju sa šesnaest proizvođača, a njihova baza širit će se tek potražnjom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu