Poslovna 2022.
Hrvoje Kolarić

Strategija Belupa u korak s EU, imperativ je ‒ ubrzanje

Belupova strategija komplementarna je farmaceutskoj strategiji EU. Usvojena je sredinom godine i do 2025. nas vodi ka rastu, fokusu na proizvode i tržišta, …

Hrvoje Kolarić
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Posljednje dvije pandemijske godine pokazale su da EU treba strateške industrije koje će razvijati u Europi, kako bi građanima kontinuirano osigurao dostupnost lijekova i najboljih terapijskih rješenja.

Na tom tragu farmaceutska strategija EU, usvojena prije godinu dana, predviđa pristup pristupačnim lijekovima, potiče digitalizaciju i nove tehnologije kroz olakšavanje razvoja najsuvremenijih proizvoda, znanstvenih postignuća i tehnološku transformaciju te predviđa odgovore na velike zdravstvene krize, poput ove koju živimo. Ovo potonje namjerava učiniti osnaživanjem opskrbnih lanaca, uz strateško stvaranje zaliha te povećanje proizvodnje i ulaganja na području Unije.

Hrvatska spada u red rijetkih zemalja koja ima sve segmente farmaceutske proizvodnje – od istraživanja i razvoja, proizvodnje aktivnih tvari do proizvodnje i distribucije gotovih farmaceutskih proizvoda.

Upravo ta činjenica samodostatnosti, u pandemiji je osigurala dostupnost lijekova svakom pacijentu, u svakom trenutku. To ne bi bilo moguće da hrvatska farmaceutska industrija nije jedna od najsnažnijih grana uopće. Ona je ključan partner zdravstvenog sustava.

Izvozi u 60-ak zemalja svijeta, zapošljava gotovo 6000 ljudi i indirektno utječe na očuvanje još 15.000 radnih mjesta u povezanim djelatnostima. BDP-u doprinosi s 8 milijardi kuna godišnje, a u posljednjih je 10 godina u proizvodne kapaciteta investirala 5,5 milijardi kuna.

Belupova strategija komplementarna je farmaceutskoj strategiji EU. Usvojena je sredinom godine i do 2025. nas vodi ka rastu, fokusu na proizvode i tržišta, optimizaciji te poboljšanju efikasnosti, uz zajednički nazivnik – ubrzanje.

Naglasak stavlja na osiguravanje dostupnih terapijskih rješenja, podupire konkurentnost, inovacije i održivost uz razvoj visokokvalitetnih, sigurnih i učinkovitih lijekova, kroz ekološki unaprijeđene proizvodne procese. Da strategiju već živimo, potvrđuju i rezultati – u 9 mjeseci 2021. prihodi su rasli 5,7%, u odnosu na isto razdoblje lani. Belupo je ostvario 749,5 milijuna kuna prihoda od prodaje, uz najveći doprinos kategorije Lijekovi na recept koja je porasla za 5,4 posto.

Svjesni da temelj za izgradnju snažne organizacije i dobre korporativne kulture, koja se uspješno prilagođava i raste, počiva na jasnoj strategiji, praćenju trendova i potreba tržišta, poslovnu 2022. dočekujemo s optimizmom. Upravo zato što zapošljavamo 1500 ljudi kojima posao nije samo radno mjesto, već stil življenja. I jedino zajedno stvaraju vrijednost i “proizvode” uspjeh. Punih 50 godina.

Hrvoje Kolarić, predsjednik Uprave Belupa

New Report

Close