Hrvatska ima sjajnih proizvođača i odličnih poduzetničkih ideja, a mi ćemo i u 2022. nastaviti davati doprinos da se one što brže probiju na tržište.
Kako bi se broj poduzetnika i domaćih proizvođača stalno povećavao pokrenuli smo društveno odgovorni projekt „Startaj Hrvatska” u suradnji s Novom TV. Njime nastojimo pomoći startupovima te mladim poduzetnicima da uz našu savjetodavnu pomoć razviju svoju ideju do faze kada je njihov proizvod spreman za plasman na naše police diljem Hrvatske.
U projektu sudjeluje osam malih poduzetnika, koji su u prvoj sezoni, uspješno svladali sve prepreke te plasirali proizvode na police i našli put do kupaca. Nekoliko njih danas već širi svoju ponudu i uspješno razvijaju poduzetničku karijeru.
U tijeku je druga sezona projekta u kojoj osam novih kandidata kroz televizijske emisije ima priliku predstaviti svoju ideju, a mi im pomažemo da svladaju sve prepreke i što uspješnije nađu put do kupaca. Ponosan sam da ovom prilikom mogu najaviti i treću sezonu koju ćemo realizirati u 2022.
Iako i dalje obilježena pandemijom, za SPAR Hrvatska i naše partnere, ova je godina bila iznimno dobra za izvoz. Već niz godina podržavamo domaće proizvođače otvarajući im vrata za izvoz u SPAR prodajnu mrežu u Austriji, Italiji, Mađarskoj i Sloveniji.
Broj proizvođača i količine koje se izvoze tim putem kontinuirano rastu, a ove smo godine zabilježili rekordne rezultate. U prvih šest mjeseci izvoz iznosi 49 milijuna eura uz porast od 3% u odnosu na isto razdoblje 2020., koja je bila rekordna godina po ukupnoj vrijednosti izvoza.
Posebno nas veseli što raste izvoz manjih tvrtki i onih sa specifičnim proizvodima, a povećanje tog trenda očekujemo i u narednoj godini. Uz otvaranje prilika za izvoz, nastojimo biti najbolji partner za hrvatske proizvođače u svim segmentima našeg poslovanja. I prije pandemije u našem smo poslovanju bili posvećeni domaćoj proizvodnji.
SPAR supermarketi i INTERSPAR hipermarketi trgovine su s iznimno širokom ponudom domaćih proizvoda. Osim kroz plasman proizvoda na police proizvođačima pružamo podršku i kroz komunikacijsku platformu “Da, domaće je!” kojom promoviramo domaće proizvođače i njihove proizvode pa tako trenutno surađujemo s više od 400 malih, srednjih i velikih hrvatskih dobavljača, a taj broj se neprestano povećava.
Helmut Fenzl, predsjednik Uprave SPAR Hrvatska