Korona kriza je proteklih mjeseci mnoge sektore gospodarstva gurnula u ozbiljnje probleme, ili čak na rub egzstencije, no ima i onih koji su se dobro snašli.
To se dijelom odnosi i na sektor prehrane i poljoprivrede, a jedna od reprezantativnih predstavnica sektora je Podravka. U Koprivnici nam kažu da u Podravki nije bilo lockdowna, radili su punom parom, a sve kako bi odgovorili povećanim zahtjevima i narudžbama na domaćem i inozemnom tržištu.
“Najveći teret iznijeli su naši radnici u proizvodnim i proizvodno logističkim cjelinama u kojima je u to vrijeme rad bio organiziran u tri smjene kako bi se opskrba tržišta odvijala bez zastoja. Za zaposlene u službama za koje je to moguće organizirali smo rad od kuće, dok su zaposlenici službi koji nemaju mogućnost rada od kuće bili angažirani u pomoći i podršci onim u proizvodnim pogonima”, kažu.
Dragocjene vještine
“Poslovni procesi funkcionirali su nam besprijekorno jer se posao obavljao odgovorno i u rokovima. Rad od kuće ubrzao je i unaprije
io korporativnu primjenu novih digitalnih komunikacijskih alata u svakodnevnom radu što je omogućilo kontinuitet komunikacije i stabilnost odvijanja poslovnih procesa u izvanrednim okolnostima. Ovo iskustvo i nove stečene digitalne vještine sigurno će svima nama biti korisno u budućem razdoblju i vezano uz sve moguće izazove koji nas očekuju”, ističu u Podravki.Unatoč izazovima uslijed pandemije, posebice tijekom ožujka, prihodi od prodaje Grupe Podravka u prvom tromjesečju 2020. porasli su za 211,3 milijuna kuna odnosno 20,8% te je ostvarena neto dobit od 91 milijun kuna, 13,5% više u odnosu na 2019.
“Travanj je donio prvi negativni utjecaj na prihode na određenim tržištima, što je bilo i očekivano s obzirom da su se zalihe ‘prelile’ na trgovce i kućanstva, odnosno krajnje potrošače. Međutim, gledajući u cjelini prvo polugodište, Podravka je poslovala uspješno i ima razloga za zadovoljstvo.
Druga polovica godine sigurno nosi brojne izazove za proizvođače, među kojima su i promjena navika potrošača i pad potrošnje u određenim kategorijama prehrambenih proizvoda. Izazov je i pad u turizmu, koji će itekako utjecati na potrošnju u zadnjem kvartalu”, kažu u Podravki. Zbog svega ovoga u Podravki ne razmišljaju o smanjivanju plaća, ili radne snage već rade na dodatnom nagrađivanju zaposlenika.
“Dodatno smo unaprijedili materijalni status zaposlenika isplatom uvećanog regresa do visine maksimalnog neoporezivog iznosa od 3000 kuna neto. U srpnju ćemo isplatiti radnicima i tisuću kuna neto jednokratne nagrade u znak zahvale za njihov doprinos ostvarenim rezultatima kompanije te izniman angažman uslijed epidemije koronavirusa.
Podravka kontinuirano nagrađuje svoje zaposlenike za doprinos rastu i razvoju kompanije te pojačani radni učinak. Tako su u ožujku ove godine radnici u proizvodno logističkim cjelinama te direktno povezanim službama nagrađeni s tisuću kuna neto za rad u tri smjene”, ističu u Podravki.
Po radniku lani 11.000 kn
Naglašavaju da su lani isplatitli prosječno 11.000 kuna po radniku raznih dodataka na plaću.
“Zahvaljujući vrijednom radu naših zaposlenika uspjeli smo pravovremeno i uspješno odgovoriti na izazove u proteklom razdoblju. Prvo tromjesečje završili smo sa značajnim rastom prihoda i profitabilnosti, a pozitivan rezultat uspjeli smo zadržati i u drugom kvartalu unatoč negativnim utjecajima Covida-19 na naše poslovanje“, istaknuo je Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu